ثابت کن ترسو نیستی!

به گزارش مجله سرگرمی، افشین قطبی این بار باید به عنوان سرمربی فولاد خوزستان تیمش را مقابل استقلال به زمین مسابقه بفرستد و ثابت کند برخلاف آنچه همواره درباره اش می گفتند، هرگز مقابل آبی پوشان ترسو نبوده است.

ثابت کن ترسو نیستی!

دومین دیدار حساس افشین قطبی بعد از بازگشت به ایران

بازگشت افشین قطبی به ایران و نشستن او روی نیمکت فولاد، تقابل او با تیم های بزرگ لیگ را با حساسیت هایی همراه نموده است. از بازی با پرسپولیس که تیم پیشین او به حساب می آمد تا حالا که قرار است رو در روی استقلالی بایستد که در زمان مربیگری اش در پرسپولیس همواره با احتیاط به مصافش می رفت. افشین قطبی این بار باید به عنوان سرمربی فولاد خوزستان تیمش را مقابل استقلال به زمین مسابقه بفرستد و ثابت کند برخلاف آنچه همواره درباره اش می گفتند، هرگز مقابل آبی پوشان ترسو نبوده است. او اولین شکستش با فولاد را هفته گذشته مقابل نساجی متحمل شد و حالا برای بازگشت به روزهای خوب چاره ای جز برد ندارد.

افشین قطبی در لیگ هفتم به باشگاه پرسپولیس آمد. اولین تقابل قطبی همراه با پرسپولیس مقابل استقلالی ها در حالی رقم خورد که راهنمایی آبی پوشان پایتخت را زنده یاد ناصر حجازی بر عهده داشت. شاگردان قطبی در آن بازی در حالی که با یک گل از حریف خود عقب بودند، در 10 دقیقه سرانجامی با گلی که محسن خلیلی مهاجم زهردار آن ها زد، پیروز شدند شکست در دربی را با تساوی عوض نمایند.

در دربی برگشت همان فصل هم دوباره قطبی همراه با پرسپولیس در شکست دادن استقلال ناکام بود. در آن بازی که راهنمایی استقلال را فیروز کریمی بر عهده داشت، ابتدا استقلالی ها با گل امید روانخواه که در بازی رفت هم گل زده بود از پرسپولیس پیش افتادند، پرسپولیسی ها این بار در همان نیمه اول بازی را به تساوی یک بر یک کشاندند و در نهایت بازی با همان نتیجه هم به سرانجام رسید.

آخرین تقابل افشین قطبی با استقلال در دربی باز هم به تساوی یک بر یک انجامید. در آن بازی ابتدا استقلالی ها که امیر قلعه نویی راهنمایی آن ها را بر عهده داشت با گل آرش برهانی پیش افتادند و بعد از آن پرسپولیسی ها روی پاس کریم باقری و ضربه سر علی کریمی در دقیقه 88 پیروز شدند بازی را به تساوی بکشانند تا قطبی در تقابل با استقلال در کسب پیروزی ناکام باشد. نکته جالب در هر سه تقابل افشین قطبی با استقلال این است که او در هر سه بازی ابتدا از آبی پوشان پایتخت عقب افتاده و بعد از آن توانسته بازی را به تساوی بکشاند.

این بازی برای استقلالی ها هم حساسیت های خاص خود را دارد. اولین تیمی که وینفرد شفر آلمانی بعد از پیوستن به استقلال تهران در بازی با آن ها روی نیمکت این تیم نشست، فولاد خوزستان بود. استقلال با راهنمایی شفر در آن بازی با نتیجه بدون گل مقابل میهمان خود متوقف شد. شفر در سه تقابل در لیگ برتر با فولاد خوزستان یک برد و 2 تساوی بدست آورده و بازی پنجشنبه چهارمین باری است که این سرمربی مقابل فولاد خوزستان قرار می گیرد.

در 7 تقابل آخر دو تیم در لیگ برتر فولاد خوزستان در بدست آوردن پیروزی ناکام بوده و استقلالی ها 4 برد بدست آورده اند. آخرین برد فولاد خوزستان مقابل استقلال به لیگ چهاردهم برمی گردد که فولادی ها با راهنمایی دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات آن روزهای خود، هر دو بازی رفت و برگشت را از استقلال بردند.

در چهارده تقابل آخر دو تیم در لیگ برتر بهترین برد استقلالی ها در روز درخشش مامه تیام مهاجم گلزن این تیم بدست آمد. در بازی برگشت فصل گذشته در اهواز شاگردان وینفرد شفر آلمانی که در بازی رفت با نتیجه بدون گل مقابل فولاد خوزستان متوقف شده بودند، توانستند در روز درخشش تیام با نتیجه 4 بر یک با دو گلی که این مهاجم سنگالی برای آن ها زد به پیروزی برسند.

آن بازی که با برد پر گل استقلالی ها به سرانجام رسید، اتفاق تلخی هم به همراه داشت. لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی استقلالی ها در آن بازی که اتفافا در اسفند ماه هم بود، دچار مصدومیت شدیدی شد و دیگر نتوانست به میادین فوتبالی برگردد. پادوانی حالا به کشور خودش رفته و امیدوار است بتواند سلامتی کامل خود را در آینده بدست آورد.

تقابل با فولاد البته برای استقلالی ها یادآور خاطرات خوبی هم هست. آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر با پیروزی مقابل فولاد خوزستان در اهواز بدست آمد.

از هفته سی و سوم لیگ دوازدهم استقلال تهران با راهنمایی امیر قلعه نویی در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفت و پیروز شد میزبان خود را با تک گل جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در آن روزها که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، شکست دهد. با آن پیروزی استقلالی ها قهرمان لیگ برتر شدند. همان شبی که استقلالی ها در اهواز قهرمانی لیگ برتر خود را جشن گرفتند، رقیب سنتی آن ها پرسپولیس شب تلخی را در استادیوم آزادی گذراند. آن ها در بازی فینال جام حذفی با راهنمایی یحیی گل محمدی به مصاف سپاهان اصفهان رفتند که بعد از تساوی 2 بر 2 بازی، سپاهانی ها پیروز شدند در ضربات پنالتی از سد پرسپولیس بگذرند و قهرمانی جام حذفی را در تهران مقابل دید هوادارن پرشور پرسپولیس بدست آوردند.

استقلالی ها در آخرین فصلی که فولاد قهرمان لیگ برتر شد هم آن ها را اذیت کردند. فولادی ها یک هفته مانده به سرانجام رقابت ها در اهواز به مصاف استقلال تهران رفتند و در آن بازی شاگردان امیر قلعه نویی در تیم استقلال با تک گل آرش برهانی پیروز شدند از سد فولاد خوزستان بگذرند تا خودشان هم شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته باشند. در نهایت فولادی ها در هفته آخر رقابت ها با یک گل در تبریز از سد گسترش فولاد گذشتند و دومین قهرمانی خود در لیگ برتر را بدست آوردند. استقلالی ها هم با شکست 3 بر یک مقابل تراکتورسازی در استادیوم آزادی در هفته سرانجامی، به مقام پنجم لیگ سیزدهم رسیدند.

استقلال تهران و فولاد خوزستان 33 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که در این 33 تقابل، استقلالی ها 15 برد بدست آورده اند، 8 بازی را فولاد برده است و در 10 بازی دو تیم به تساوی رسیده اند. استقلالی ها در این 33 بازی 44 گل زده اند که به طور میانگین 1.33 گل زده در هر بازی می گردد. فولادی ها هم 28 گل در این 33 بازی زده اند که به طور میانگین 0.84 گل زده در هر بازی می گردد. در تقابل های دو تیم، استقلالی ها آمار بهتری نسبت به رقیب خوزستانی خود دارند.

2- 1

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13688

به "ثابت کن ترسو نیستی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثابت کن ترسو نیستی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید