تیم ملی بسکتبال ایران در چه صورتی سهمیه المپیک می گیرد؟

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال ایران با متحمل شدن سه شکست برابر تیم های پورتوریکو، تونس و اسپانیا و قرار دریافت در صندلی چهارم گروه C با مجموع 3 امتیاز، به کار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2019 سرانجام داد.

تیم ملی بسکتبال ایران در چه صورتی سهمیه المپیک می گیرد؟

ملی پوشان بسکتبال ایران از روز آدینه به میزبانی شهر پکن و در گروه N رقابت برای مشخص صندلی نهایی خود - رده 17 تا 32 - را با تونس، تیم سوم گروه C و آنگولا و فیلیپین تیم های سوم و چهارم گروه D ادامه می دهند. البته نتیجه دیدار تیم ملی بسکتبال کشورمان با تونس در مرحله مقدماتی که با شکست همراه بود، برای این مرحله نیز محاسبه خواهد شد. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران در گروه N دو دیدار برگزار خواهد نمود.

تیم ملی بسکتبال در حالی برگزارنماینده این دو دیدار خواهد بود که همچنان امیدوار است بتواند به عنوان بهترین تیم قاره آسیا برای المپیک 2020 توکیو کسب سهمیه کند. این امیدواری از آنجا شکل گرفت که امروز تیم ملی بسکتبال چین نیز با واگذاری نتیجه رقابت خود مقابل ونزوئلا از صعود به دور دوم بازماند و باید همچون ایران در گروه بازنده ها پیگیر دیدارهایش باشد.

به غیر از ایران و چین، عدم صعود کره جنوبی و فیلیپین به دور دوم رقابت ها نیز قطعی شده است. تیم های ژاپن و اردن که فردا دیدارهای انتهای خود در مرحله مقدماتی را برگزار می نمایند نیز با دو باخت در رده چهارم گروه های E و G قرار دادند و صعودشان به دور دوم غیرممکن است.

بدین ترتیب هر 6 تیم آسیایی حاضر در جام جهانی باید در گروه بازنده های این جام، پیگیر رقابت های خود باشند. بنابراین رقابت آنها در این گروه مشخص نماینده بهترین تیم آسیایی است که صاحب سهمیه المپیک خواهد شد.

البته ژاپن به عنوان میزبان المپیک 2020 در جمع تیم های آسیایی و رقابت غیر مستقیم آنها برای کسب سهمیه محاسبه نخواهد شد. بنابراین رقابت میان پنج تیم دیگر مشخص نماینده خواهد بود.

در انتها رقابت تیم های حاضر در گروه بازنده ها، تیمی که بتواند در بین آسیایی ها بهترین عملکرد را داشته باشد سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهد نمود. در این زمینه ابتدا صندلی تیم ها در گروه های خود ملاک خواهد بود و در صورت شرایط مشابه مواردی مانند تعداد برد و باخت تیم ها و تفاضل امتیازی آنها ملاک مشخص تیم برتر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران، در انتها هجدهمین دوره جام جهانی 7 سهمیه برای المپیک توکیو توزیع می گردد. این سهمیه به دو تیم برتر هر یک از قاره های آمریکا و اروپا و تیم های برتر آسیا، اقیانوسیه و آفریقا اختصاص پیدا می نماید.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43339

به "تیم ملی بسکتبال ایران در چه صورتی سهمیه المپیک می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی بسکتبال ایران در چه صورتی سهمیه المپیک می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید