فراوری کمپرسورهای داخلی با استانداردهای بین المللی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان داخلی با تکیه بر دانش فنی جمعی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف، پیروز به طراحی و ساخت تجهیزات و محصولات فشار بالا از جمله کمپرسورهای فشار قوی همگام با استانداردهای بین المللی شد.

فراوری کمپرسورهای داخلی با استانداردهای بین المللی

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان داخلی که به همت جوانان ایرانی راه اندازی شده در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات فشار بالا در کشور مشغول فعالیت است.

این شرکت دانش بنیان در حال حاضر قادر به تولید کمپرسورهای فشار قوی است. مزیت اصلی محصولات این شرکت نسبت به محصولات با کاربرد مشابه، قیمت و هزینه های تعمیرات و نگهداری آن است. همچنین این شرکت در مرحله طراحی کمپرسورهایی تا فشار 5 هزار بار است.

علی آرام مدیر عامل این شرکت با اشاره به مکانیزم تحریک هیدرولیکی کمپرسورهای تولیدی شرکت، گفت: مکانیزم تحریک هیدرولیکی شرکت ما همانند مکانیزم شرکت های معتبر جهان چون هایدروپک آمریکا و ایدرومکانیکا ایتالیا است و کمپرسورهای تولیدی شرکت نیز مطابق استانداردهای بین المللی تولید می گردد.

وی اضافه نمود: شرکت ما با تکیه بر دانش هیدرولیکی کسب شده در طول سال های اخیر، قادر به طراحی و ساخت جک های هیدرولیکی یک کاره و دوکاره، یک طرفه و دوطرفه است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهارکرد: متخصصان شرکت با تکیه بر دانش فنی تکنولوژی فشار بالا، در حال فعالیت در حوزه هایی همانند پرس ایزواستاتیک سرد و گرم، تولید فشار بالای مواد غذایی هستند و با توجه به تجربه اندوخته شده طی سال های اخیر، قادر به تولید جک های فشار بالا و کورس بالا نیز می باشیم.

به گفته وی، در این شرکت کمپرسورهای نوع کلاس L، کلاس M و کلاس H تولید می گردد. کمپرسور کلاس L شامل کمپرسورهای فشار بالای گازی است که پرکاربردترین کمپرسورها برای صندلی های گاز طبیعی است. فشار خروجی این کلاس کمپرسورها از 100 بار الی 250 بار است. این کمپرسورها را می توان با توجه به دبی و فشار ورودی برای کاربردهای متنوع طراحی کرد.

این فعال دانش بنیانی در ادامه بیان کرد: کمپرسور صندلی گاز طبیعی از دیگر محصولات شرکت ما است. این کمپرسورها در سه سطح صندلی خانگی، صندلی متوسط و صندلی بزرگ تولید می شوند.

وی با بیان اینکه جک های هیدرولیکی دیگر محصول تولیدی این شرکت محسوب می گردد، اضافه نمود: جک های هیدرولیکی برای ایجاد قدرت به صورت خطی در صنعت استفاده می گردد. در کاربردهای مختلف صنعتی ابعاد جک متنوع است که در بیشتر مواقع صنعت گران در انتخاب جک مد نظر خود با مشکل روبه رو می شوند. دلیل این مساله نبود دانش کافی برای طراحی این جک ها بر اساس فشار و کورس مورد نظر آن ها است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره تعداد شاغلان شرکت نیز اظهارکرد: در حال حاضر 8 نفر در شرکت مشغول فعالیت هستند و ما نیازهای داخلی را به یاری این نیروهای جوان تامین نموده ایم. در مرحله بعدی پس از کسب استانداردهای بین المللی، نسبت به صادرات محصولات تولیدی شرکت اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به یاری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان، توضیح داد: هنوز درخواستی برای دریافت یاری به معاونت علمی ارائه ننموده ایم. اما در صورت اقدام به صادرات محصولات، از یاری های معاونت علمی نیز بهره مند خواهیم شد.

علمی ** 1836 **1485

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18358

به "فراوری کمپرسورهای داخلی با استانداردهای بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کمپرسورهای داخلی با استانداردهای بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید