تهران 80 آرامستان دارد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو شورای شهر تهران در اولین تهرانگردی سال 98 که از بهشت زهرا شروع شد، اظهار داشت که تهران در گشذته 140 آرامستان داشت که امروز تنها 80 آرامستان باقی مانده است.

تهران 80 آرامستان دارد

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در اولین تهرانگردی سال 98 با حضور در بهشت زهرا و مزار شهدای ارتش، یاد و نام آنها را گرامی داشت و ضمن رونمایی از تندیس شهیدان آوینی و صیاد شیرازی در سخنانی گفت: تهران یک زمانی 140 آرامستان داشت که حالا عمده آن به بوستان و فضای سبز تبدیل شدند و حالا تنها 80 آرامستان باقی مانده که به صورت محدود از آن استفاده می گردد که عمدتاً زیر نظر اوقاف است.

وی بااشاره به وضعیت نابسامان بعضی از آرامستان ها، گفت: متأسفانه بعضی از آرامستان ها را به هم ریخته اند به عنوان مثال در گذشته به احترام حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری از ساختن مقبره های دومناره جلوگیری می کردند اما حالا فکر می نمایند که ایده جالبی است و قبر دو مناره می سازند.

مسجدجامعی به تعویض سنگ قبرها نیز اشاره نمود در حالی که به گفته وی این سنگ ها به عنوان سند می توانند مورد مطالعه قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مطالعاتی صورت گرفته است که به جای بهشت زهرا، فضاهای جدید ایجاد گردد، گفت: ما به سازمان بهشت زهرا همیشه توجه نموده ایم به گونه ای که شغل تطهیرنمایندگی جزو مشاغل سخت و زیان آور شناخته شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20131

به "تهران 80 آرامستان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران 80 آرامستان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید