تمرکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر حوزه فناوری مرتبط با سالمندان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/اصفهان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در اصفهان به طور خاص بر فناوری مرتبط با سالمندان با افق 10 ساله متمرکز هستیم.

تمرکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر حوزه فناوری مرتبط با سالمندان

شقایق حق جوی جوانمرد امروز (جمعه-ششم تیرماه) در مراسم بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شرح چالش های پیش روی دانشگاه در گذر از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: اقتصاد در حال گذار است و زمانی در گذشته اقتصاد به صورت کشاورزی بود و سپس وارد صنعت شد، اما اکنون راه گذر از مسائل مالی موفقیت در حوزه دانش بنیان است.

وی با طرح این پرسش که در این گذار چه مشاغلی مهم است و نقش دانشگاه در پیشبرد تحقق اقتصاد دانش بنیان به چه صورت است، گفت: اینکه دانشگاه تنها در بخش تئوری فعال باشد، دیگر پاسخگو نیست. دانشگاه ها باید بتوانند خود را به سیستم دانشگاه های کار آفرین و آینده ساز تغییر دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح داد: در این میان، دانشگاه ها برای گذار از اقتصاد نفتی و روی آوردن به حوزه دانش بنیان با چالش هایی رو به رو هستند.

حق جوی جوانمرد ادامه داد: اینکه آیا دانشگاه ها برای پذیرفتن این نقش در دانشگاه های نسل سوم آماده هستند یا خیر و اینکه دانشگاه بتواند دانشجویی تربیت کند که در نهایت فارغ التحصیلی باشد که محصول فراوری کند و بتواند محصولش را بفروشد، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: چالش دوم این است که آیا دانشگاه های ما مشوق فناوری هستند و آیا با ساختارهای مرتبط کار می نماید یا خیر؟ همچنین آیا سیاست ها در کشور مشوق فعالیت های فناورانه است و چه نموده ایم این فضا تقویت گردد؟

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نقش دانشگاه را نقش رهبری برای پیشبرد این سبک جدید معرفی کرد و گفت: دانشگاه مسئولیت اجتماعی درست کردن پلتفرم هایی را دارد که دانشجویان بتوانند به رزق و روزی برسند.

حق جوی جوانمرد این نقش دانشگاه ها را در گرو درست کردن عرصه هایی مانند پارک علم و فناوری دانست و اضافه کرد: دانشجو در ایران شرایط تسهیل شده ای ندارد و باید در این زمینه برای دانشجویان فعالتر باشیم.

وی با تاکید براینکه حوزه سلامت نه تنها برای فارغ التحصیلان خود فرصت شغلی دارد، اظهار کرد: حوزه سلامت پیشران اشتغال برای همه رشته ها است.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان براساس برنامه ریزی ها، تا برنامه چهارم توسعه 30 درصد نیازهای کشور باید در حوزه سلامت تامین گردد و پیش بینی می گردد پزشکی به سمت پیشرفته برود، در این میان باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده و مدیریت کنیم.

حق جوی جوانمرد با بیان اینکه نیازمند سیستم سلامت هوشمند پایدار هستیم، گفت: اصفهان یک استان صنعتی است که می توانند در حوزه سلامت حرف هایی برای گفتن داشته باشد. خوشبختانه زمینه فعالیت جوانان اصفهانی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فراهم است و در حال حاضر حدود 40 شرکت فناور در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

وی وجود دانشگاه های معتبر در استان و بیشترین تعداد نخبگان در استان اصفهان را از نقاط قوت این استان دانست و اضافه کرد: از سویی دیگر آلودگی هوا، کم آبی و کاهش گردشگر و تصور اینکه اصفهان استان برخوردار است ما را با چالش رو به نموده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید نمود: ناامید نیستیم، زیرا با هئیت علمی و دانشجویانی کار می کنیم که انگیزه دارند و امیدوار به موفقیت های بیشتر در این حوزه هستیم.

حق جوی جوانمرد گفت: در پارک علم و فناوری سلامت اصفهان 2 مرکز رشد تجهیزات پزشکی و علوم داریی فعال است و در کنار اینها تیم هایی در شاخه های فناوری ها تحول آفرین کار می نمایند.

وی اظهار کرد: در حوزه مهندسی بافت، داده کاوی و کارکردن با داده های عظیم، کار با فناوری پرینترهای سه بعدی، کار در حوزه درمانهای هوشمند شامل سلول و ژن تراپی، رباتیک و توانبخشی هدفمند فعال هستیم.

حق جوی جوانمرد با بیان اینکه جمعیت ایران به سمت سالمندی در حرکت است، توضیح داد: در اصفهان به طور خاص بر فناوری مرتبط با سالمندان با افق 10 ساله متمرکز هستیم.

وی علت تاکید بر پارک فناوری را استفاده از مزایای قانونی برای شرکت ها و تسهیل امور آنها دانست و گفت: نیازمند توجه بیشتر سازمان برنامه و بودجه در این حوزه هستیم. در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران ردیف بودجه دارند اما در اصفهان نداریم. درخواست یاری هزینه به اصفهان داریم و قول می دهم کاری کنیم اینجا را تبدیل به مرکزی کنیم که خودش اعتبار آفرین باشد.

به گزارش خبرنگاران، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز به همراه جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و استاندار اصفهان از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان بازدید کرد.

پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 40 شرکت فناور در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و آرایشی بهداشتی مشغول به کار است و 12 شرکت به طور تخصصی در زمینه مقابله با کرونا فعالیت دارند.

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97043

به "تمرکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر حوزه فناوری مرتبط با سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر حوزه فناوری مرتبط با سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید