تمدن سازی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سایه پیوست فرهنگی امکان پذیر است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در جمع اصحاب رسانه مشهدی گفت: مفهوم پیوست فرهنگی باید در چارچوب مفاهیم قدرتمندی مانند تمدن سازی اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح گردد.

تمدن سازی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سایه پیوست فرهنگی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، سینا کلهر، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، در نشستی با حضور فعالان حوزه رسانه در مشهد، به تشریح درک صحیح از مفهوم پیوست فرهنگی پرداخت و گفت: 2 درک کلان و بنیادی و محدود از پیوست فرهنگی وجود دارد و محدود کردن پیوست فرهنگی به پروژه های شهری یا پرداختن آن به صرف فضا های فرهنگی مانند مسجد و ...، درکی محدود از آن است.

کلهر با بیان اینکه ورود به حوزه پیوست فرهنگی در طرح های توسعه شهری لازم است، گفت: مفهوم پیوست فرهنگی باید در چارچوب مفاهیم قدرتمندی مانند تمدن سازی اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح گردد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان بر بر ضرورت ارائه الگویی برای توسعه و بازاندیشی در این زمینه تأکید کرد و گفت: اگر پیوست فرهنگی و اجتماعی نتواند با توسعه شهر همراه گردد و فهم درستی از سازوکار های مالی موجود به دست آورد، نمی تواند موثر باشد.

وی تأکید کرد: پیوست فرهنگی باید در روابط اجتماعی و زندگی روزمره خود را نشان دهد. اگر در این نقاط کار گردد، می توان انتظار داشت در آینده تغییراتی در سازوکار های توسعه شهر رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164349

به "تمدن سازی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سایه پیوست فرهنگی امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدن سازی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سایه پیوست فرهنگی امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید