امضا یادداشت تفاهم میان استانداران خراسان رضوی و دمشق

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی در سرانجام سفر دو روزه اش به دمشق، دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.

امضا یادداشت تفاهم میان استانداران خراسان رضوی و دمشق

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این خصوص اظهار کرد: این سفر در چارچوب سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران و توافقات رؤسای جمهور دو کشور صورت گرفت.

وی اضافه کرد: هدف از این سفر گسترش همکاری های دو کشور در سطوح مختلف و توسعه روابط خراسان رضوی در حوزه های فرهنگی، مالی و عمرانی به عنوان استان نمونه با استان دمشق با توجه به شرایط رو به بهبود کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این سفر و پس از دیدار و دیدار های دو جانبه به تفاهم نامه ای مشترک بین دو استان دست یافتیم که در آن بر حمایت از ملت و دولت سوریه تاکید شد.

وی اضافه کرد: بر توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی به وسیله تهاتر کالا و خدمات صادراتی استان، صدور خدمات فنی و مهندسی ، همکاری های فرهنگی و آموزشی خراسان رضوی با توجه به ظرفیت های موجود، تاکید شد و در زمینه صادرات دارو، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع کشاورزی و ... از استان و ورود محصولات کشور سوریه از جمله زیتون و روغن زیتون تفاهم شد.

رشیدیان ضمن تقدیر از حسن استقبال و مهمان نوازی ملت و دولت عزیز سوریه ادامه داد: موضوع برگزاری نمایشگاه توانمندی های دو طرف در مشهد و دمشق مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد این مهم با مساعدت های ویژه دو طرف اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه به کاهش هزینه های حمل و نقل به وسیله ایجاد حمل و نقل مستقیم دریایی، تقویت حمل و نقل هوایی، حل مسائل بانکی پرداخته شد، خاطر نشان کرد: مشارکت دادن شرکت های فنی و مهندسی استان در پروژه های بازسازی سوریه و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

رشیدیان اظهار کرد: از دیگر موارد این تفاهم نامه می توان به توسعه همکاری های گردشگری، توریسم درمانی، بهداشتی و درمانی بین دو کشور، اشاره نمود.

وی با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه بر تشکیل شعبه اتاق مشترک ایران و سوریه با موضوع اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید شد، اضافه کرد: تقویت ارتباط بین حرم های حضرت زینب و رقیه (س) با حرم مطهر حضرت رضا (ع) و مشارکت بیشتر در بهسازی و توسعه حرم های مطهر از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه بود.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70298

به "امضا یادداشت تفاهم میان استانداران خراسان رضوی و دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضا یادداشت تفاهم میان استانداران خراسان رضوی و دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید