تلاش سنای آمریکا برای تسهیل نقض حریم شخصی کاربران اینترنت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آرس تکنیکا، دو سناتور جمهوری خواه و دو سناتور دموکرات سنای آمریکا طرحی را برای تصویب ارائه کرده اند که اگر چه هدف ظاهری آن مقابله با سواستفاده جنسی از بچه ها در فضای مجازی است، اما مخالفان طرح یادشده آن را در عمل یک اسب تروجان برای آسیب زدن به امنیت کاربران اینترنت و جلوگیری از رمزگذاری اطلاعات آنها توصیف کرده اند.

تلاش سنای آمریکا برای تسهیل نقض حریم شخصی کاربران اینترنت

این طرح که ارن ایت نام دارد و مخفف عبارت ریشه کنی سواستفاده و غفلت گسترده از فناوری های تعاملی است، شرکت های فناوری را موظف می سازد تا برای مقابله با سواستفاده جنسی از بچه ها در فضای مجازی همکاری های گسترده ای با دولت و مقامات قضائی انجام دهند که نتیجه آن حذف رمزگذاری داده های رد و بدل شده کاربران نیز خواهد بود.

در صورت تصویب این قانون رمزگذاری داده های کاربران به طور مستقیم ممنوع نمی شود، اما کمیسیونی ایجاد خواهد شد که شرکت های فناوری و پلتفرم های آنلاین را موظف به افشای داده های رمزگذاری شده اشخاص ثالث در صورت ارائه درخواست خواهد کرد. ریاست این کمیسیون بر عهده دادستان کل آمریکا خواهد بود.

با توجه به اینکه بیشتر اعضای این کمیسیون 15 نفره را مقامات قضائی و انتظامی آمریکا تشکیل می دهند می توان حدس زد که فشار آنها بر شرکت های فناوری به بهانه های مختلف برای افشای داده های رمزگذاری شده کاربران افزایش یابد.

نگرانی در این زمینه تا بدان حد افزایش یافته که ران وایدن سناتور دموکرات آمریکایی آن را اسب تروجانی در دستان ترامپ و دادستان کل آمریکا برای کنترل آزادی بیان توصیف کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75485

به "تلاش سنای آمریکا برای تسهیل نقض حریم شخصی کاربران اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش سنای آمریکا برای تسهیل نقض حریم شخصی کاربران اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید