اتحادیه اروپا کوشش می نماید فعالیت هکرهای روس را متوقف کند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - یک رسانه اروپایی گزارش داد : اتحادیه اروپا کوشش می نماید از دخالت هکرهای روسیه در آستانه انتخابات مجلس اروپا در ماه مه (اردیبهشت 98) جلوگیری کند.

اتحادیه اروپا کوشش می نماید فعالیت هکرهای روس را متوقف کند

روزنامه لوکزامبورگ تایمز امروز پنجشنبه نوشت: هکرهای روسیه، کمیپن خود برای ایجاد اختلال در انتخابات اتحادیه اروپا را تشدید نموده اند و این امر مقام ها و شرکت های فناوری اتحادیه اروپا را وادار نموده راه های واکنش به چنین اقداماتی را آنالیز نمایند.

سه دیپلمات ارشد اروپایی به این روزنامه گفته اند که اتحادیه اروپا انتظار دارد سازمان های مستقر در روسیه به وسیله هک کردن موسسات و گسترش اخبار جعلی برای اعمال نفوذ در مجلس اروپا کوشش نمایند.

مقام های امنیتی اتحادیه اروپا همچنین نگران هستند که هکرهای روس از انتخابات آینده اتحادیه اروپا به عنوان آزمونی برای محک زدن راهبردهایی استفاده نمایند که ممکن است در انتخابات آینده آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناسان امنیت سایبری درباره افزایش ناگهانی فعالیت هکرهای تحت حمایت دولت روسیه علیه دولت های اروپایی، سازمان های جامعه مدنی و رسانه ای در ماه های اخیر هشدار داده اند.

بن رید رئیس بخش تحلیل جاسوسی سایبری در شرکت امنیت سایبری آمریکا موسوم به فایرآی در این زمینه گفت: در شش ماه گذشته حملات گسترده ای علیه رسانه ها و دولت های اروپایی صورت گرفته است.

وی گفت: این اقدامات اغلب شامل حمله به وزارتخانه های دفاع و خارجی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و رسانه های آلمان است.

مقام های اتحادیه اروپا می گویند افزایش ناسیونالیست ها و گروه های تندرو در سراسر این اتحادیه احتمال کوشش ها برای ارائه اطلاعات غلط در شبکه های اجتماعی را افزایش داده است.

بروکسل کوشش می نماید یک سامانه هشدار اولیه را درباره حملات اطلاعاتی غلط در سراسر این اتحادیه ایجاد نمایند هر چند که بسیاری از دیپلمات ها درباره موثر بودن آن تردید دارند زیرا معتقدند که دیدگاه های مختلفی درباره روسیه و اهمیت کوشش های ضد تبلیغاتی در سراسر اتحادیه اروپا وجود دارد.

اتحادیه اروپا که تشکیلات امنیتی خاص خود را ندارد، در سال 2016 میلادی، سلول ترکیبی هیبریدی را به منظور گردآوری اطلاعات از کشورهای عضو در صورت حملات احتمالی از جمله از سوی هکرها تشکیل داد.

لوکزامبورگ تایمز نوشت: تحلیل گران دفاعی و امنیتی از مدتها قبل هشدار داده اند که مسکو از اوکراین و درگیری ها در این کشور به عنوان آزمایشگاهی برای جنگ جدید سایبری و تکنیک های روانی استفاده نموده است.

دولت روسیه پیوسته هر گونه دخالت در انتخابات خارجی یا گروه های هکری را رد نموده است.

تحقیقات شرکت فایرآی نشان می دهد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا گروه هکری تیم سندورم روسیه در هک کردن زیرساختارهای انتخاباتی آمریکا، نقش داشته است.

بسیاری از شرکت های فناوری از جمله گوگل، توئیتر و فیس بوک گروه های امنیت سایبری را در آستانه انتخابات ماه مه تشکیل داده اند.

به گزارش خبرنگاران، اتهام دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا همچنان موضوع تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه پرونده روسیه در آمریکا است که تاکنون اتهاماتی را علیه بعضی از مقامات آمریکایی ازجمله نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مطرح نموده است.

اروپام**9158** 1546

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13872

به "اتحادیه اروپا کوشش می نماید فعالیت هکرهای روس را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا کوشش می نماید فعالیت هکرهای روس را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید