تغییر 2 مدیر ارشد بازنشسته استان تهران، کس دیگری مشمول نیست

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه استان ها: طبق اعلام مسئولان استان تهران قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در این استان اجرا شده است و هیچ مسئولی که مشمول این قانون بشود، در این استان مشغول کار نیست.

تغییر 2 مدیر ارشد بازنشسته استان تهران، کس دیگری مشمول نیست

محمدحسین مقیمی استاندار تهران با 38 الی 39 سال خدمت و نیز سید محمدعلی افشانی شهردار تهران تنها مدیرانی بودند، که شامل این قانون می شدند، که این 2 مدیر نیز تودیع شدند و هم اکنون انوشیروان محسنی بندپی مسئولیت استانداری تهران و پیروز حناچی سکان شهرداری تهران را بر عهده دارند.

شکر الله حسن بیگی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران، 26 آبان سال جاری طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری تهران منصوب شد و محمدحسین مقیمی در زمان مقرر قانونی استانداری تهران را ترک کرد، حسن بیگی نیز 25 روز سکان استانداری تهران را در دست داشت، تا در 21 آذر، انوشیروان محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران انتخاب شد.

تغییر شهردار و استاندار تهران

محسنی بندپی که متولد سال 1335 و زاده نوشهر است، پیش از انتخاب به عنوان استاندار تهران، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور بود، وی معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیریت عامل بیمه سلامت کشور و نمایندگی 3 دوره مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان های نوشهر و چالوس و کلاردشت را در کارنامه خود دارد.

در شهرداری تهران نیز پیروز حناچی، 22 آبان ماه با انتخاب شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شد و پس از طی مراحل قانونی و حکم وزیر کشور به این سمت منصوب شد.

حناچی متولد سال 1343 و زاده تهران است، که قائم مقامی ریاست دانشگاه هنرهای زیبا، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران، ریاست موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه، مدیریت گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده معماری دانشگاه تهران و ریاست مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری ایران و ریاست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی را در سوابق علمی خود دارد.

شهردار تهران همچنین معاونت نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، معاونت معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مشاور وزیر مسکن و شهرسازی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد.

عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در مورد چگونگی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این استان به خبرنگاران گفت: این قانون حداقل در شهرستان های استان تهران و تا جایی که بنده در جریان هستم، آنالیز کردم و اطلاع دارم به خوبی و به طور کامل اجرا شده است.

قاسم میرزایی نیکو اضافه نمود: در استان تهران از استاندار گرفته به پایین هرکس مشمول این قانون می شد، از کار منع شد و در حال حاضر کسی را نداریم، که مشمول این قانون بشود، همین امر هم صحیح است، چرا که قرار نیست، افراد بازنشسته تا آخرین نفس در دستگاه های اداری باقی بمانند و از استفاده از نیروی جوان بی بهره باشیم.

مصداق عدم اجرای منع به کارگیری بازنشستگان را دارید اعلام کنید

استاندار تهران نیز در این زمینه در مصاحبه با خبرنگاران اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: این قانون بسیار خوب است، ما هرچه میدان را برای حضور جوانان بازتر بگذاریم، بهتر است، البته باید از تجربیات افرادی که سال ها کار نموده اند نیز استفاده کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی اضافه نمود: پس از تصویب این قانون در مجلس، رییس جمهور نیز بلافاصله قانون را ابلاغ و دستگاه ها را موظف به اجرای آن کرد.

وی اضافه نمود: اگر مصداقی از انجام نشدن و یا قصور از اجرای این قانون در مجموعه اجرایی استان تهران دارید، ارائه دهید، تا همین امروز نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

به هر تقدیر مردم استان تهران توقع دارند، با اجرای این قانون شاهد به کارگیری بیش از پیش جوانان در پست های مدیریتی این استان و دمیده شدن نیروی جوانی در کالبد مدیریتی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12975

به "تغییر 2 مدیر ارشد بازنشسته استان تهران، کس دیگری مشمول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر 2 مدیر ارشد بازنشسته استان تهران، کس دیگری مشمول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید