تصمیم ترکیه برای عقد قرارداد دفاعی با چین 6 ماه طول می کشد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: یک مقام ارشد وزارت دفاع ترکیه تاکید نمود، تصمیم گیری دولت این کشور برای انعقاد قرارداد مربوط به فراوری مشترک سیستم دفاع موشکی و هوایی با چین بیش از 6 ماه به طول خواهد انجامید.

تصمیم ترکیه برای عقد قرارداد دفاعی با چین 6 ماه طول می کشد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ تصمیم ترکیه برای همکاری دفاعی با یک شرکت چینی که با تحریم های آمریکا روبرو است با نگرانی شدید کشورهای عضو ناتو روبرو شده است.

بر اساس این گزارش دولت ترکیه ضمن رد ادعای سیاسی بودن این قرارداد دفاعی اعلام نموده است که شرکت چینی بهترین پیشنهاد را نسبت به سایر رقبا برای عقد قرارداد با آنکارا ارائه نموده است.

ارزش این قرارداد 3، 4 میلیارد دلار برآورد شده و دولت ترکیه هنوز تصمیم نهایی را برای امضای آن نگرفته است.یک مقام ارشد وزارت دفاع ترکیه نیز گفت، مذاکرات مربوط به این قرارداد دفاعی ممکن است بیش از 6 تا 12 ماه به طول انجامد و این قرارداد پیچیدگی های خاص خود را دارد.

این شرکت چینی به خاطر همکاری با ایران، سوریه و کره شمالی با تحریم های آمریکا روبرو شده است. ترکیه یکی از اعضای ناتو به شمار می رود و سایر کشورهای عضو ناتو نگران عدم هماهنگی سیستم های موشکی چین با سیستم های موشکی نصب شده در ترکیه هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44012

به "تصمیم ترکیه برای عقد قرارداد دفاعی با چین 6 ماه طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم ترکیه برای عقد قرارداد دفاعی با چین 6 ماه طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید