ترکیه 778 تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت کشور ترکیه می گوید در یک سال اخیر، بیش از هفتصد تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده و در سال آینده نیز به این کار ادامه می دهند.

ترکیه 778 تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با مسافرت به آنتالیا همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه شامگاه دوشنبه گفت دولت این کشور طی سال 2019 تعداد 778 تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح، سویلو در مصاحبه با شبکه سی. اِن. اِن. ترک با ارائه آمار تروریست های خارجی که به کشورهایشان بازگردانده شده اند، اما نگفت تمامی آنها عضو داعش بودند یا نه.

وی پیشتر هم با انتقاد از کشورهای اروپایی به دلیل نپذیرفتن اتباع خود که به گروه های تروریستی در منطقه (سوریه و عراق) پیوسته بودند، گفته بود ترکیه، هتل تروریست های آنها نیست.

طبق آماری که دولت ترکیه منتشر نموده، این کشور تا کنون 7500 تروریست خارجی داعشی را به کشورهایشان بازگردانده و هنوز نیز بیش از 1140 داعشی خارجی در زندان های ترکیه بازداشت هستند.

به دنبال حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه که به بهانه مقابله با شبه نظامیان کُرد و بازگرداندن پناهجویان سوری به خاک کشورشان انجام شد؛ دولت رجب طیب اردوغان کشورهای غربی به ویژه اروپایی ها را تهدید کرد که در صورت عدم حمایت از این تصمیم، هزاران عنصر داعشی، حتی اگر تابعیت آنها لغو شده باشد را به کشورهایشان باز می گرداند.

کشورهای اروپایی اغلب با لغو تابعیت شهروندان خود که به گروههای تروریستی در عراق و سوریه پیوسته اند کوشش می نمایند از بازگشت دوباره آنها به خاک خود جلوگیری نمایند.

از سوی دیگر نزدیک به 12000 زن و کودک (4000 زن و 8000 کودک) وابسته به عناصر داعش در اردوگاه الهول در استان الحسکه در شمال شرق سوریه ساکن هستند و شرایط امنیتی ویژه ای نیز در مورد آن ها اعمال می گردد. به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین شرایط این اردوگاه فاجعه آمیز و ترسناک است و مسئولان اردوگاهها به سختی می توانند نیازهای غذایی و بهداشتی و درمانی آنان را فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65165

به "ترکیه 778 تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه 778 تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید