تحریم انتخابات پارلمانی توسط احزاب الجزایری

به گزارش مجله سرگرمی، چهار حزب سیاسی الجزایر انتخابات زود هنگام پارلمانی این کشور را تحریم کردند.

تحریم انتخابات پارلمانی توسط احزاب الجزایری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور الجزایر در اسفند ماه گذشته با انحلال مجلس این کشور دستور داد، انتخابات مجلسی در 12 ژوئن (22 خرداد ماه) در سراسر الجزایر برگزار گردد. قرار است این انتخابات بر اساس قانون جدید برگزار گردد.

حزب جبهه نیروهای سوسیالیست، حزب تجمع برای فرهنگ، حزب دموکراتیک و حزب کارگران الجزایر با صدور بیانیه های جداگانه شرکت در انتخابات مجلسی آینده این کشور را تحریم کردند.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، حزب جبهه نیروهای سوسیالیست که از قدیمی ترین احزاب معارض این کشور است، با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی فیسبوک بیان کرد: شرایط برای برگزاری انتخابات مجلسی 12 ژوئن (22 خرداد ماه) فراهم نیست چراکه برگزاری این انتخابات به بحران الجزایر که دارای علل متعددی است، انتها نخواهد داد.

عبدالمجید تبون رئیس جمهورالجزایر وعده داده بود که با انجام اصلاحات در قانون اساسی این کشور ساختار سیاسی و حاکمیتی الجزایر را تغییر خواهد داد. به همین منظور اصلاحاتی در قانون اساسی انجام داد و آن را به همه پرسی گذاشت. از حدود 25 میلیون الجزایری دارای شرایط رای دادن فقط 3 میلیون و 500 هزار نفر به اصلاحات اجرا شده در قانون اساسی رای مثبت دادند . با این وجود، همه پرسی مزبور مورد تائید مجلس نهاده شد و به عنوان قانون اساسی جدید به رسمیت شناخته شد.

حزب جبهه نیروهای سوسیالیست که از برجسته ترین احزاب سیاسی الجزایر است، در بیانیه خود از مقامات الجزیره خواست، به مردم اجازه دهند در کمال آزادی سرنوشت خود را مشخص نمایند و اجازه دهند فعالان سیاسی و اجتماعی به صورت عادلانه به رسانه های ارتباط جمعی دسترسی داشته باشند، همچنین بسترهای لازم را برای انجام گفت وگوهای ملی و برگزاری انتخابات سالم و شفاف فراهم نمایند.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137937

به "تحریم انتخابات پارلمانی توسط احزاب الجزایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم انتخابات پارلمانی توسط احزاب الجزایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید