تجمع 23 هزار نفر در پارکینگ پروانه در یک روز

به گزارش مجله سرگرمی، در جلسه مسئولان شهرداری تهران با کسبه آدینه بازار پروانه در خصوص صدور 27 اخطار و عدم ایمنی این آدینه بازار بحث و آنالیز شد و کسبه نیز ضمن بیان مخالفت خود نسبت به جابه جایی غرفه های این پارکینگ به محل دیگر، دیدگاه های خود را بیان کردند.

تجمع 23 هزار نفر در پارکینگ پروانه در یک روز

به گزارش ایسنا، امروز نشست مدیران شهرداری منطقه 12 با کسبه آدینه بازار پروانه برگزار گردید که ندرلو معاون خدمات شهری منطقه 12 به تشریح ویژگی های آدینه بازار پرداخت و گفت: این پاساژ سابقه 15 ساله دارد که پارکینگ آن پنج طبقه است و ظرفیت 354 خودرو را دارد که در روز های آدینه تعداد 1100 غرفه در این پارکینگ برپا می شد و حدود 2000 نفر از کسبه در این آدینه بازار فعالیت می کردند، به طوریکه از ساعت 8 صبح تا ساعت 16 حدود 21 هزار نفر از مراجعه نمایندگان به این آدینه بازار مراجعه نموده و سرجمع می توانیم بگوییم در روز های برپایی این آدینه بازار 23 هزار نفر از شهروندان در پارکینگ پروانه فعالیت داشتند.

وی با اشاره به کمبود امکانات رفاهی در این مکان توضیح داد: در این پارکینگ تنها 9 چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد که معضلاتی را نیز برای پارکینگ و بازار ایجاد نموده است.

ندرلو با اشاره به اخطار های مکرر آتش نشانی در خصوص شرایط ناایمن پارکینگ پروانه گفت: آخرین اخطار نیز مربوط به چند روز قبل است و در طی چند سال اخیر بیش از 27 اخطار در خصوص فعالیت پارکینگ پروانه و تغییر کاربری آن در روز های آدینه به شهرداری داده شده است و حالا ادامه شرایط ناممکن است.

وی با بیان اینکه محل پارکینگ فاقد هر گونه سیستم اطفاء و اعلام حریق است، اضافه نمود: همچنین اخطاریه های سازمان آتش نشانی نشان داده است که این محل سیم کشی برق غیراستاندارد دارد و ناکافی بودن جهت فرار و نبود علائم جهت های فرار و همچنین عدم وجود امکانات لازم برای اطفای حریق در محلی با 23 هزار نفر جمعیت از دیگر دلایل این اخطار ها بوده است و از همه مهمتر این پارکینگ موتورخانه ای نداشت که سیستم اطفای حریق را راه اندازی کند.

ندرلو اظهار کرد: آتش نشانان بار ها اعلام نموده اند که اگر تمام این امکانات نیز فراهم باشد، اما از آنجایی که در طبقات فوقانی خودرو پارک می گردد اگر آتش سوزی رخ دهد به دلیل جمعیت بالا امکان دسترسی سریع به حریق وجود ندارد، چون جهت ها اشغال است، این فضا جهت پارکینگ و نه بازار ساخته شده بود. به همین دلیل با توجه به حجم فرسودگی ادامه فعالیت ناایمن ممکن نبود و به دنبال ایمن سازی این محل رفتیم.

وی با بیان اینکه فضا های مختلفی را برای حضور کسبه امکان سنجی کردیم، توضیح داد: اراضی لاله زار و حتی پارکینگ کریستال را آنالیز کردیم، اما در نهایت برای حفظ برند آدینه بازار و همچنین اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت فاصله گذاری نهایتا بوستان شهر را انتخاب کردیم که به دلیل فضای غربی مناسب می توانیم در 2.5 کیلومتر از معبر این پارک غرفه هایی را با فاصله سه متر ایجاد کنیم.

وی اضافه نمود: عرض معبر پارک شهر 7.5 تا 9 متر است و می توان بدون ایجاد مسئله ای خاص غرف کسبه آدینه بازار پروانه را در آن ایجاد کرد و به دلیل دسترسی خوب به مترو و اتوبوس و همچنین داشتن امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی مناسب، شهربازی، رستوران و ... این محیط قطعا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

توضیحات آتش نشانی در خصوص 27 اخطار به پروانه

در ادامه این نشست حاتفی فرمانده منطقه 5 آتش نشانی با بیان اینکه بحث ایمنی این روز ها در کشور مهم است چرا که می تواند تبعات زیادی ایجاد کند، گفت: مهمترین وظیفه ما حفظ جان مردم است و باید بگویم ما تا کنون چندین اخطار به شرایط پارکینگ پروانه دادیم که هر کدام از این اخطار ها می توانست یک مرکز خرید را ببندد.

وی با بیان اینکه مهمترین بحث مان در پارکینگ پروانه موضوع تغییر کاربری آن است گفت: ما از سال 91 تا 98، 27 مورد اخطاریه صادر کردیم و در همه آن ها عنوان کردیم که نباید این پارکینگ به مرکز خرید تبدیل گردد.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید اگر حریقی در آدینه بازار رخ دهد تبعات آن دردآورتر از پلاسکو و بیشتر از پلاسکو خواهد بود گفت: حادثه ارگ را به یاد بیاورید که کشته شدگان این حادثه نه از حریق بلکه به دلیل ماندن زیر دست و پا جان خود را از دست داده اند و حالا تصور کنید که یک لامپ در پارکینگ پروانه بترکد و چه حجمی از جمعیت می خواهد از یک در کوچک خارج گردد و چه اتفاقی رخ می دهد؟

وی با بیان اینکه من آتش نشان هستم و مسئله ایمنی برای من مهم است گفت: من به جهت احترامی که برای کسبه قائل هستم به این جلسه آمدم وگرنه می توانستم در ایستگاه بنشینم و منتظر زنگ حریق بمانم، اما می خواهم شما و مخاطبان مان را مطلع کنم که با چه حجم خطری روبرو هستیم.

در ادامه کسبه پلاسکو به بیان نکته نظرات خود پرداختند و خانم سالاری، توضیح داد: دغدغه ما این است که ما پارک نشین نیستیم، ما دستفروش نیستیم بلکه ما کارآفرین هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره های قبل نیز کوشش داشتند ما را در بوستان های مختلفی همچون لاله، ملت و ... مستقر نمایند، اضافه نمود:، اما هیچکدام از آن ها محقق نشد و من خودم به شخصه مدت ها به پارک قیطریه رفتم، اما موفقیت پارکینگ پروانه را نداشت.

در ادامه خانم حسینی با بیان اینکه ما خانواده داریم و کارآفرین هستیم نه دستفروش گفت: من کار صنایع دستی می کنم. ما نون بازویمان را می خوریم و یک مکان خوب مثل پروانه می خواهیم.

علیشاهی نماینده دیگر کسبه با تاکید بر اینکه این پارکینگ توریستی است و به یکی از ویترین های منطقه 12 تبدیل شده گفت: ما دستفروشی نیستیم و 1200 کارآفرین در اینجا فعال هستند و حاضریم خودمان هزینه ایمن سازی را بدهیم و از نظر ما پارک شهر مناسب نیست.

سرگرد قلی نژاد یگان حفاظت شهرداری منطقه 12 نیز در واکنش به این سخنان گفت: همین حالا امنیت در بوستان شهر توسط یگان حفاظت برقرار می گردد و همین حالا یگان ها در پارک مستقر هستند.

وی اضافه نمود: امنیت پارکینگ پروانه را چه کسی تامین می کرد؟ قطعا یگان حفاظت و حالا همان یگان نیز در صورت انتقال آدینه بازار به بوستان شهر به آنجا منتقل می گردد.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95337

به "تجمع 23 هزار نفر در پارکینگ پروانه در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع 23 هزار نفر در پارکینگ پروانه در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید