تبریز ظرفیت های فراوانی برای همکاری مشترک با کشورهای شرق آسیا دارد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اراده جدی کشورمان برای توسعه روابط با کشورهای شرق آسیا، گفت: تبریز به عنوان دروازه آسیا به اروپا و قابلیت دسترسی به بازار 400 میلیون نفری آسیای میانه و مرکزی، ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط مالی و تجاری است.

تبریز ظرفیت های فراوانی برای همکاری مشترک با کشورهای شرق آسیا دارد

به گزارش خبرنگاران، محمد رضا پورمحمدی در دیدار با سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به بعضی از قابلیت های استان در حوزه های گوناگون اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان های مهم ایران به شمار می رود و ظرفیت بالایی برای همکاری های مالی، تجاری و فرهنگی با کشورهای مختلف دارد.

وی با بیان اینکه روابط ایران و کره جنوبی پس از دیدار رؤسای جمهور دو کشور در سال 2015، رو به افزایش است، گفت: روابط دو کشور به دلیل اراده خاص دیپلماتیک در سطح بالایی قرار داشته و ایران از توسعه روابط با کره جنوبی استقبال می نماید.

وی با اشاره به اینکه با وجود فشارهای یک جانبه آمریکا زندگی عادی در ایران جریان دارد، اضافه کرد: در این شرایط از کشورهای دوست و همکار انتظار داریم که در بحث هایی مانند تعاملات بانکی و انتقال تکنولوژی با ایران همکاری نمایند.

پورمحمدی با تاکید بر نقش سفرا در توسعه روابط بین کشورها، از سفیر کره جنوبی خواست تا از شرکت ها و سرمایه گذاران این کشور برای بازدید از توانمندی های استان و همچنین حضور در نمایشگاه فناوری ربع رشیدی دعوت کند.

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

dorezamin.ir: مجله دور زمین | تور ایتالیا اسپانیا، تور اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50731

به "تبریز ظرفیت های فراوانی برای همکاری مشترک با کشورهای شرق آسیا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز ظرفیت های فراوانی برای همکاری مشترک با کشورهای شرق آسیا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید