تاثیر ترکیب های شیمیایی متداول در محیط زندگی بر خطر ابتلا به دیابت

به گزارش مجله سرگرمی، ترکیب ها و مواد شیمیایی متداول در محیط زندگی با خطر ابتلا به دیابت مرتبط هستند اما می توان با عادات سالم آن ها را کنترل کرد.

تاثیر ترکیب های شیمیایی متداول در محیط زندگی بر خطر ابتلا به دیابت

به گزارش خبرنگاران، تماس بیا ترکیب های شیمیایی موجود در محصولات مختلف از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا پوشاک و مبلمان با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است اما با رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش کردن می توان با بسیاری از این تهدیدها مقابله کرد.

در این آنالیز محققان آمریکایی به آزمایش نمونه خون 957 نفر که به بیماری دیابت مبتلا نبودند پرداخته تا سطح ترکیب شیمیایی موسوم به PFAS را در خون آنها اندازه گیری نمایند. سپس از گروهی از شرکت نمایندگان درخواست شد تا با تغییراتی در سبک زندگی حدود هفت درصد وزن خود را کاهش دهند. همچنین گروهی دیگر تنها نوعی شبه دارو دریافت نموده و عادات غذایی و برنامه ورزشی پیشین خود را ادامه دادند.

پس از گذشت دو سال مجدد نمونه خون این افراد و سطح ترکیب شیمیایی PFAS موجود در خون آنان مورد آنالیز نهاده شد. محققان مشاهده کردند با افزایش سطح PFAS خطر ابتلا به دیابت طی سال های آینده در افراد گروه دوم نسبت به شرکت نمایندگانی که تغییرات قابل توجهی را در رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود داشتند، بیشتر بوده است.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته محققان یافته ها حاکی از آن است که بعضی از گونه های این ترکیب شیمیایی در خطر ابتلا به بیماری دیابت نقش دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37180

به "تاثیر ترکیب های شیمیایی متداول در محیط زندگی بر خطر ابتلا به دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ترکیب های شیمیایی متداول در محیط زندگی بر خطر ابتلا به دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید