20 دانستنی کوچک، اما جالب و خواندنی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - رسول گل افلاک: فرد کنجکاوی هستید؟ انکار نکنید! همه ما به نوعی کنجکاویم، حالا یکی کمی کمتر و یکی کمی بیشتر. دنیا اطراف ما پر است از سورپرایز و راز، پس کنجکاو نبودن غیر ممکن است.

20 دانستنی کوچک، اما جالب و خواندنی

خب ما اینجایم تا حسی کنجکاوی شما را ارضا کنیم و شما را به داناترین فرد اطرافتان تبدیل کنیم!

پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با لیستی از حقایق کوچک، اما جالب آشنا کنیم.

1- شیر کاکائو در ابتدا به عنوان دارو استفاده می شد.

این نوشیدنی لذیذ در اصل توسط یک فیزیکدان ایرلندی اختراع شد. هنگامی که او در حال سفر به جامائیکا در قرن 17 بود، مشاهده کرد که مردم محلی چطور آب را با کاکائو مخلوط می نمایند و می نوشند. بعد از برگشت به خانه، تغییراتی را در دستورالعمل آن ایجاد کرد و آن را به عنوان یک دارو به فروش رساند.

2- بزاق پرندگان در واقع یک غذای لذیذ گرانقیمت است.

ممکن است که با خود فکر کنید که خاویار غذای ثروتمندان است. اما در چین غذایی به نام لانه پرنده تهیه می گردد که براق پرنده یکی از اجزای اصلی آن است و اعتقاد بر این است که برای سلامتی مفید است. افرادی که این غذا را تست نموده اند، طعم آن را عالی توصیف نموده اند.

3- چوب بستنی توسط یک پسر 11 ساله اختراع شد.

در سال 1905، فرانک اپرسون 11 ساله مخلوطی از یک پودر خوش طعم با آب را با یک چوب هم زن در آن در حیاط خانه گذاشت. به خاطر اینکه هوای بیرون در آن شب سرد بود، نوشیدنی یخ زد؛ و اینگونه بود که درمانگر محبوب روز های گرم تابستان به دنیا آمد!

4- چرا موز ها به شکل خمیده اند؟!

چه چیزی باعث میگردد تا موز ها به شکل هلال ماه درآیند؟ این میوه زرد رنگ در جنگل های استوایی جایی که نور خورشید زیادی نمی تابد رشد میکند. به این دلیل است که موز ها خم می شوند و سعی مینمایند تا خود را با نقاط نورگیر درخت برسانند.

5- فیل ها نمی توانند بپرند.

ممکن است در فیلم های کارتونی فیل هایی را دیده باشید که به راحتی می پرند، اما در واقعیت چنین چیزی امکان پذیر نیست؛ و این موضوع تنها به خاطر وزن سنگین 4 تنی آن ها نیست؛ ماهیچه های پا در فیل ها نسبتا ضعیف است و مچ پای آن ها نیز تقریبا فاقد انعطاف پذیری کافی است.

6- فلامینگو ها سفید یا خاکستری متولد می شوند.

سه سال طول می کشد تا رنگ کامل صورتی، نارنجی و یا قرمز پر های این پرنده شکل بگیرد و این تغییر رنگ به خاطر میگو های آب شور و خزه هایی است که می خورند. به همین خاطر است که فلامینگو هایی که در باغ وحش نگه داری می شوند، چون که به این عناصر غذایی دسترسی ندارند، رنگ پر های آن ها سفید می گردد.

7- گربه ها مزه های شیرین را حس نمی نمایند.

اگر گربه ای دیدید که شیرینی می خورد و لذت می برد، این به معنی آن نیست که گربه می تواند مزه شیرین را حس کند بلکه این به خاطر چربی موجود در شیرینی است که آن را می خورد.

8- کروکودیل ها نمی توانند زبانشان را از دهان بیرون بیاورند.

می خواهید بدانید چگونه یک کروکودیل را از یک تمساح تشخیص دهید؟ تمساح ها می توانند زبانشان را از دهان بیرون بیاورند، در حالی که کروکودیل ها نمی توانند.

غشایی در دهان کروکودیل ها وجود دارد که زبان را بر روی سقف دهان نگه می دارد و مانع از حرکت آن می گردد، که به همین خاطر از هوا محافظت می نماید و کروکودیل می تواند مدت زیادی را در زیر آب بماند.

9- سلول های چربی از بین نمی روند.

اگر در حال کوشش برای وزن کم کردن هستید، باید بدانید که در واقع سلول های چربی شما از بین نمی روند. آن ها با شما می مانند، اما سایزشان تغییر و کوچک می شوند؛ و اگر دوباره وزن اضافه کنید این سلول ها بزرگ می شوند.

10- چراغ های هدایت می تواند آبی رنگ هم باشند.

بله، می توانید آن ها را در ژاپن ببینید. تعدادی از چراغ های هدایت در ژاپن به جای رنگ سبز از آبی استفاده می نمایند، چون که به طور تاریخی این دو رنگ دارای یک نام در ژاپن بوده اند.

11- جایگاه اداری توسط چالز داروین اختراع شد.

این دانشمند مشهور اولین کسی بود که ایده اتصال چرخ به جایگاه را ارائه کرد که می تواند به راحتی و سرعت به اطراف حرکت کند.

12- دندان های حلزون سخت ترین مواد طبیعی اند.

نوعی از حلزون های دریایی وجود دارد که لیمپت نام دارد. دندان های این حلزون 100 برابر مو های انسان نازکتر هستند، اما فشاری که این دندان های می توانند تحمل نمایند از فشاری که کربن را به الماس تبدیل می نماید، بیشتر است. قبل از این عقیده بر این بود که تار عنکبوت محکم ترین ماده در طبیعت است.

13- خطوط روی بدن ببر ها مثل اثر انگشت انسان ها منحصر به فرد است.

خطوطی که روی بدن هر ببر وجود دارد، او را از دیگر ببر های دنیا متمایز می نماید و منحصر به همان ببر است.

14- گاو ها از رنگ قرمز متنفر نیستند.

علی رغم باور عام، گاو ها نسبت به رنگ های قرمز و سبز کوررنگ اند. این تکان و لرزاندن پارچه است که باعث آشفتگی و دیوانگی آن ها می گردد، زیرا آن ها این حرکت را یک تهدید در نظر می گیرند.

15- سوسک ها می توانند بدون سر زنده بمانند.

اگر تا به حال با این حشرات در خانه برخورد نموده اید حتما می دانید که خلاص شدن از دست آن ها چه کار سختی است. آن ها شکست ناپذیر به نظر می رسند! این موضوع تقریبا واقعیت است، زیرا که یک سوسک می تواند تا چندین هفته بدون سر زنده بماند!

16- شهری که در آن تلفن همراه ممنوع است!

تصور زندگی بدون تلفن های همراه غیر ممکن است. اما در Green Bank که در ایالت ویرجینیای آمریکا قرار گرفته است، به احترام علم، تلفن همراه وجود ندارد. در این شهر هیچ فرستنده بیسیمی وجود ندارد، چون که می تواند در کار یکی از بزرگترین تلسکوپ رادیویی (The National Radio Astronomy Observatory) که در این مکان ساخته شده است، تداخل ایجاد کند.

17- یک سگ به باهوشی یک کودک نوپا است.

البته هر صاحب سگی فکر می نماید که سگش باهوش ترین حیوان دنیاست. درسته؟ اما دانشمندان بر روی هوش سگ ها تحقیقاتی را انجام داده اند و نتایج نشان داد که سگ ها تقریبا به باهوشی یک کودک 2 ساله اند.

18- مو های شما دارای رگه هایی از طلاست!

له... شما یک گنج واقعی هستید! بیشتر از 14 عنصر در هر رشته تار موی شما وجود دارد که نانو ذرات طلا هم جزئی از آنهاست.

19- یک نویسنده غرق شدن تایتانیک را پیش بینی نموده بود!

در سال 1898 مورگان رابرتسون نویسنده آمریکایی، رمانی به نام پوچی نوشت. در این کتاب او چگونگی برخورد یک کشتی بزرگ به نام تایتان به کوه یخی و غرق شدن آن را توضیح می دهد؛ و در سال 1912 تایتانیک دقیقا به همان شکل توصیف شده در این داستان غرق شد! عجب پیشگویی خفنی!

20- پوشیدن نارنجی می تواند آینده کاری شما را به خطر بیاندازد!

معمولا پوشیدن لباس مناسب برای یک مصاحبه شغلی برای اینکه اثر مثبتی بر مصاحبه نماینده داشت باشد، مشکل است. بنابر دلایلی فرد استخدام نماینده معمولا رنگ نارنجی را بدترین رنگ ممکن تشخیص می دهد و احتمال رد شدن شخصی که لباسی با این رنگ را پوشیده زیاد است. بهترین رنگ در این گونه موارد رنگ آبی است!

به انتها این مطلب رسیدیم. کدام مورد برایتان عجیب و جالب بود؟ آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: brightside

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27645

به "20 دانستنی کوچک، اما جالب و خواندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 دانستنی کوچک، اما جالب و خواندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید