تأیید استفاده از واکسن اسپوتنیک-5 روسیه برای سالمندان

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر بهداشت روسیه از تأیید ایمنی و اثربخشی واکسن اسپوتنیک-5 برای افراد بالای 60 سال اطلاع داد و گفت: اکنون شهروندان سالمند روس هم می توانند در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

تأیید استفاده از واکسن اسپوتنیک-5 روسیه برای سالمندان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه امروز(شنبه) در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که تحقیقات کارشناسان ایمنی و اثربخشی واکسن اسپوتنیک-5 علیه کرونا ویروس برای افراد بالای 60 سال را مورد تأیید قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

موراشکو گفت: مطالعات بالینی درباره استفاده از واکسن اسپوتنیک در افراد بالای 60 سال به سرانجام رسیده و متخصصان ایمنی و اثربخشی آن را تأیید نموده اند؛ بدین ترتیب، وزارت بهداشت فدراسیون روسیه اصلاحات لازم در دستورالعمل های استفاده پزشکی از این دارو را به تصویب رسانده است و اکنون شهروندان بالای 60 سال نیز می توانند در برابر عفونت ویروس کرونا واکسینه شوند.

در همین رابطه، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز امروز گزارش داد که واکسن اسپوتنیک-5 بیش از 90درصد در افراد بالای 60سال اثربخشی نشان داده است.

روز گذشته (آدینه) الکساندر گونتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا با عنوان اسپوتنیک-5 را فراوری و به ثبت رسانده است، اظهار داشت که در طول آزمایشات به روی این دارو و همچنین در طول ورود آن به مرحله استفاده عمومی، تا به امروز هیچ موردی از واکنش آلرژیک شدید نسبت به این واکسن در بدن افراد واکسینه شده ثبت نشده است.

این دانشمند روس همچنین ابراز اطمینان کرد که واکسن اسپوتنیک، به روی نوع جهش یافته ویروس کرونا که در انگلیس پیدا شده هم مؤثر بوده است و افراد را در برابر آن محافظت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125955

به "تأیید استفاده از واکسن اسپوتنیک-5 روسیه برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید استفاده از واکسن اسپوتنیک-5 روسیه برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید