بی وای دی تانگ 2021 به بازار ایران می آید

به گزارش مجله سرگرمی، تا به امروز نگاه مشتریان ایرانی به خودروهای چینی بارها تغییر نموده است. در روزهای اول، کمتر کسی حاضر می شد تا به سراغ خودروهای چینی برود؛ ولی با گذشت چند سال، شاهد بودیم که ایران به عنوان اولین بازار هدف چین شناخته شد. بعلاوه، از آن طرف ایرانی ها سهم خوبی از بازار خودرو را به چینی ها دادند.

بی وای دی تانگ 2021 به بازار ایران می آید

شرکت بی وای دی در سال 2003 در پی خریداری شرکت خودروسازی سیچوان به وسیله وانگ چوان-فو راه اندازی شد. این شرکت در سال 2013 شمار 506.19 دستگاه خودرو فراوری کرد و هم اکنون دهمین خودروساز چین به شمار می آید.

در حال حاضر، قرار است تا دو دستگاه بی وای دی تانگ نو با قوای محرکه بنزینی به شرکت کارمانیا بیاید و در صورت مثبت بودن نتایج تست ها، مونتاژ در خط فراوری این خودروساز را تجربه کند.

پیگیری حضور نسل نو این کراس اوور چینی با شرکت خودروسازی کارمانیا، نشان می دهد که گویا همکاری بی وای دی و طرف ایرانی همچنان برقرار است. این احتمال هم وجود دارد که کارمانیا ایفای تعهدات مربوط به خودروهای بی وای دی را با فراوری تانگ انجام دهد.

بیشتر بخوانید: سهم صنعت خودرو از توافق 25 ساله با چین

با معرفی نسخه بنزینی تانگ، می توان این خودروی نو را نسل نو بی وای دی S7 معرفی کرد؛ زیرا از نظر ابعاد و مقدار، کلاس فنی و … در رده S7 قرار گرفته است و به راحتی تانگ جای خالی آن کراس اوور را پر می نماید. بی وای دی تانگ بنزینی 2021 به پیشرانه 2 لیتری توربو و GDi مجهز است که توان 105 تا 205 اسب بخار را با گشتاور 320 نیوتن متر فراوری می نماید.

یکی از ویژگی های تانگ بنزینی انتقال حداکثر گشتاور در 1500rpm است. ترکیب این پیشرانه با اتصال به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک (در بعضی نسخه ها از نوع 2 کلاچه است)، باعث می گردد تا بی وای دی تانگ بنزینی شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 9.6 ثانیه ثبت کند.

ابعاد و مقدار بی وای دی تانگ دقیقاً 4815 میلی متر طول، 1855 میلی متر عرض و 1720 میلی متر ارتفاع است. برای محسوس تر شدن این اعداد باید بگوییم که تانگ از هیوندای سانتافه خودمان طویل تر و قد بلندتر است، اما عرض آن کمی از سانتافه کمتر است.

خبر نو دیگر: ایران خودرو در پی توسعه حضور در بازارهای آفریقا

بی وای دی تانگ به عنوان یک خودرو چینی در بخشی از امکانات از کره ای ها هم سرتر است. در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، می توان تانگ بنزینی 2021 را در نمونه فول آپشن دارای ویژگی هایی شامل دیفرانسیل جلو، رینگ 18 اینچی آلیاژی، فرمان کمکی برقی با قابلیت تنظیم حساسیت، سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، کنترل آغاز، حرکت در سربالایی، اتوهلد، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، حالت رانندگی اسپرت، عادی و مالی، نمایشگر وسط با تغییر به صورت افقی و عمودی، نمایشگر صفحه اطلاعات خودرو، جایگاه های جلو برقی، حافظه جایگاه راننده، گرمکن و سردکن جایگاه های جلو، گرمکن جایگاه های عقب، گرمکن فرمان، تریم داخلی چرم، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، دوربین 360 درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم تهویه اتوماتیک 3 گانه، در صندوق برقی با سنسور حرکتی، نور بالای اتوماتیک، سنسور نور و باران، روشنایی هوشمند چراغ ها در باران، سنسور باد لاستیک، بخارزدای شیشه جلو هوشمند، چراغ های جلو تمام LED و … است.

کارشناسان بی وای دی اعتقاد دارند که تانگ به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای چینی محسوب می گردد. این خودرو شامل 6 کیسه هوا، سیستم های کنترلی ABS+ ،EBD ،ESP ،TCS ،HDC ،HAC ،HBA ،EPB ،BOS و ATS است.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164374

به "بی وای دی تانگ 2021 به بازار ایران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی وای دی تانگ 2021 به بازار ایران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید