بیم اسکاتلند از جنگال علیه ناو هواپیمابرملکه الیزابت

به گزارش مجله سرگرمی، حریم هوایی اسکاتلند در مدت استقرار ناو هواپیمابر ملکه الیزابت انگلیس با محدودیت های پروازی روبرو می گردد.

بیم اسکاتلند از جنگال علیه ناو هواپیمابرملکه الیزابت

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، حریم هوایی اسکاتلند در مدت استقرار بزرگترین ناو نیروی دریایی انگلیس، برای عدم انجام جنگال و تامین امنیت خدمه این ناو با محدودیت هایی روبرو می گردد.

به نوشته وبگاه هرالد اسکاتلند ناو هواپیمابر ملکه الیزابت قرار است روز دوشنبه به گلن مالان در منطقه فرث آف کلاید برسد. به همین منظور قرار است حریم هوایی اسکاتلند از ساعت 5 صبح روز 14 مارس (دوشنبه 22 اسفند) تا ساعت 23:59 روز 20 مارس (یکشنبه 29 اسفند) زمانی که این کشتی 65 تنی قرار است بازگشت خود را به بندر پورتسموث شروع کند، محدود خواهد شد.

این محدودیت در منطقه وسیعی از فرث آف کلاید و بعلاوه دریاچه لانگ اعمال می گردد و هیچ هواپیمای زیر 6000 پا مجاز به پرواز نیست، با این حال، پروازهای از پیش برنامه ریزی شده و بعلاوه هواپیماهای سرنشین دار که برای اهداف رزمی و نظارتی اسکاتلند، خدمات آمبولانس برای جستجو و نجات استفاده می شوند، ممنوع نخواهد بود.

این محدودیت به عنوان یک عمل برای اطمینان از ایمنی خدمه ناوهواپیمابر الیزابت اعمال می گردد. اسکاتلند اعلام نموده که در طول دوره استقرار ناو هواپیمابر الیزابت ممکن است با جنگال های معمول روبرو گردد.

اچ ام اس ملکه الیزابت، ناو هواپیمابر و بزرگترین کشتی جنگی ساخته شده برای نیروی دریایی انگلیس است. این ناو هواپیمابر قادر به حمل حداکثر 40 هواپیما است و در سال 2017 وارد خدمت شد. این ناو فقط برای نشست و برخاست هواپیماهای نظامی عمودپرواز و هواپیماهای نشست و برخاست کوتاه همانند جنگنده اف-35 و بالگرد مرلین طراحی شده است.

نیروی دریایی انگلیس چندی قبل از شیوع کرونا در ناو هواپیمابر ملکه الیزابت انگلیس و ناو گروه آن اطلاع داد. سخنگوی نیروی دریایی انگلیس گفت که آزمایش کرونای شماری از خدمه این ناوهواپیمابر و ناوگروه همراه، مثبت بود.

نشریه انگلیسی سان در این زمینه نوشت که ویروس کرونا زمانی در این کشتی جنگی شایع شد که در قبرس توقف کرد و خدمه از کشتی خارج شدند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164311

به "بیم اسکاتلند از جنگال علیه ناو هواپیمابرملکه الیزابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیم اسکاتلند از جنگال علیه ناو هواپیمابرملکه الیزابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید