بومی سازی منابع تغذیه الکترونیکی هوشمند شبکه در مدارسازان ایرانیان

به گزارش مجله سرگرمی، در دنیای پیشرفته امروزی به کارگیری تجهیزات الکترونیکی نقش بسیار مهمی در توسعه فناوری در حوزه های مختلف ایفا می نمایند.

بومی سازی منابع تغذیه الکترونیکی هوشمند شبکه در مدارسازان ایرانیان

ادواتی که به نحوی زیرساخت اصلی نوآوری و پیشرفت در اغلب صنایع به تعداد می فرایند. یکی از کارآمدترین وسایل الکترونیکی که در صنایع نظامی،پزشکی و صنعتی احتیاجی حیاتی محسوب می گردد منبع تغذیه است.

شرکت دانش بنیان مدارسازان ایرانیان، از فراورینمایندگان منابع تغذیه الکترونیکی است که با حدود 11 سال فعالیت در این حوزه، محصولات باکیفیتی مطابق با استانداردهای جهانی فراوری می نماید. آنچه در ادامه می خوانید، حاصل گفت وگوی جام جم با علی اصغر سماوات، مدیرعامل این شرکت است.

علی اصغر سماوات تقریبا 40 ساله است و بیش از دو دهه پیش تحصیلاتش را در زمینه مهندسی برق و الکترونیک به انتها رسانده است.

او جرقه اولیه علاقه اش به جهانی برق و الکترونیک را روشن شدن چراغی می داند که در پنج سالگی شگفت زده اش نموده است.

همین موجب شد در طی سال های تحصیل در پی رمزگشایی از درخشش لامپ از جهت کوشش و تحصیل در رشته الکترونیک باشد. بعدها او و همسرش در سال 1389، شرکت مدارسازان ایرانیان را تاسیس می نمایند.

پشتوانه علمی در جهت فراوری

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدارسازان ایرانیان با اشاره به جهش قابل توجه قیمت فلزات در سال 82 که باعث افزایش قیمت ترانس های مبدل ولتاژ الکتریکی شد و بعلاوه واردات سیستم های الکترونیکی و نو در میانه دهه 80 به بازار ایران گفت: فکر می کنم در سال های 85 و 86 بود که سیستم های الکترونیکی با فناوری نو وارد بازار شد. این تجهیزات با آداپتورها و ترانس های قدیمی نمی توانستند به خوبی کار نمایند و نوسانات برق به آنها آسیب می زد. احتیاج واضح آن روزها منابع تغذیه بدون نوسان و با دقت بالا بود. این مسائل و علاقه شخصی من به حوزه الکترونیک قدرت باعث شد تا ما به سوی فراوری منابع تغذیه برویم. باید بگویم در سال های 87 و 88 هم افتخار همکاری در پروژه های راداری کشور را داشتم و منبع تغذیه این تجهیزات را طراحی و فراوری کردم.

چالش های اصلی فراوری؛ از قطعی برق تا کمبود نیروی انسانی ماهر

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدارسازان ایرانیان معتقد است در سال های اخیر زیرساخت های کلان کشور همسو با حمایت از فراوری نبوده است.

سماوات می گوید: ما مشتری هایی داریم که از کارخانه محصول را می خرند و به صورت بار مسافرتی آن را از ایران خارج می نمایند. این در حالی است که در جهت صادرات دست اندازهای بسیاری داریم و حتی گمرک خود ما هم به ما اجازه صادرات نمی دهد! امیدوارم این دست اندازها هموار گردد و بتوانیم وارد بازارهای جهانی شویم.

سماوات با اشاره به اهمیت نیروی انسانی توانمند در امور عملی تأکید می نماید: یکی از عظیم ترین مسائل ما این است که دانشگاه های ما نیروهایی با سواد علمی بالا و سواد عملی پایین فارغ التحصیل می نمایند. این یکی از عظیم ترین دغدغه های ما در خصوص نیروی انسانی است که از بی کفایتی دانشگاه ها در ارتباط با صنعت حاصل می گردد. ما در تأمین نیروی انسانی دستمان بسته است. باید توجه کنیم که مسأله پول، وام و مجوز را می گردد حل کرد؛ اما نیروی انسانی را خیر!

از دیگر دغدغه های این فناور داخلی، ایجادنشدن فضای رقابتی در عرصه فراوری است. او تصریح می نماید: فضای رقابتی زمانی ایجاد می گردد که دسترسی به زیرساخت های فراوری برای افراد خلاق ایجاد گردد. ما اگر بخواهیم محصولی را به اروپا بفرستیم و با محصولات اروپایی رقایت کنیم، باید از قطعات باکیفیتی در ساخت محصولاتمان استفاده کنیم که متأسفانه به علت مسائل سیاسی و مالی کشورمان این کار ممکن نیست و نمی توان قطعه با کیفیتی را از شرکت های معتبر سفارش داد. درنهایت باید از قطعات چینی هرجند با کیفیت بالا استفاده کنیم، اما انتظار و توقع مشتری بیش از اینهاست.

مدیرعامل مدارسازان ایرانیان مصداق شاخص بی توجهی به فراوری را در قطع برق واحدهای صنعتی می داند و باور دارد در هیچ جای جهان، دولتمردان با قطع برق واحدها و شهرک های صنعتی در راه فراوری سنگ نمی اندازند.

توسعه برای آینده

سماوات با اشاره به اهمیت افزایش کاربرد انرژی الکتریکی به جای سایر انرژی ها گفت: انرژی الکتریکی، از پاک ترین انرژی هاست و واضح است که منابع تغذیه در این عرصه، گلوگاه مهمی هستند.

ما هم به اسم پرچمدار حوزه الکترونیک قدرت در ایران می خواهیم به سمتی برویم که محصولاتمان به محیط زیست آسیب کمتری وارد کند، از پایداری و امنیت بالایی برخوردار باشد و بعلاوه بتواند بازده بالاتری ارائه کند. باید بگویم بحث اینترنت اشیا و هوشمندسازی اولویت هر دستگاه فناورانه ای است که این روزها کاربرد دارد. ما تا به امروز دو محصولمان را به این امکانات مجهز نموده ایم و به زودی تمام محصولاتمان را به این بستر می آوریم.

سماوات ضمن قدردانی از همسر و فرزند خود، خطاب به کسانی که به تازگی وارد عرصه فراوری شده اند می گوید: از روزی که شکست می خوریم و درد را احساس می کنیم، تعدادش معکوس به سوی موفقیت آغاز می گردد. ما دو بار ورشکست شدیم و هر چه داشتیم را از دست دادیم؛ ولی دوباره آغاز کردیم و از نقطه صفر خودمان را بالا کشیدیم.

محصولات اصلی مدارسازان ایرانیان

قریب به اتفاق وسایل در جهانی فناورانه امروز به انرژی برق احتیاج دارند و راه حل دسترسی به انرژی متناسب هر دستگاه، استفاده از منابع تغذیه الکترونیکی است. شرکت مدارسازان ایرانیان با فراوری و تجاری سازی منابع تغذیه الکترونیکی، در برطرف این احتیاج کوشیده است. سماوات در این باره می گوید: منابع تغدیه، شاهراه حیاتی همه صنایع هستند.

ما علاوه بر این محصولات، آداپتورهای شبکه پی اوای (POE) را هم روانه بازار نموده ایم. این آداپتورها تجهیزات تحت شبکه مثل دوربین های مداربسته را بدون سیم کشی برق روشن می نمایند. درواقع یک سیم شبکه علاوه بر انتقال داده، همزمان نقش رساندن توان الکتریکی به این وسایل را برعهده خواهد داشت. در یک دهه اخیر ما تنها شرکت فراورینماینده آداپتورهای شبکه هوشمند در ایران بوده ایم و هنوز هم هستیم.

وی توضیح داد: محصولات شرکت ما به دو گروه اصلی تقسیم می گردد: محصولات گروه آی تی یا همان شبکه و محصولات آی سی تی یا همان صنعت مخابرات. در حوزه آی تی، همین آداپتورهای شبکه را می سازیم که بیش از 55 مدل محصول از دلشان بیرون آمده است.

ما اولین یا دومین شرکت در آسیا هستیم که توانایی فراوری چنین تنوعی از آداپتورهای پی او ای را داریم. خانواده دوم شامل شارژر رکتیفایرهای مخابراتی و صنعتی، اینورترهای مخابراتی و صنعتی، منابع تغذیه سوئیچینگ و کانورتر های صنعتی و مخابراتی است.

سماوات اشاره می نماید مدارسازان ایرانیان دسته دیگری از محصولات را برای افزودن قابلیت کنترل پذیری و دسترس پذیری محصولات اصلی خود ارائه نموده است.

وی می افزاید: در حوزه پی اوای، محصولات ما نمونه مشابه داخلی ندارد. این محصولات دانش بنیان هستند و اگر هم شرکتی وارد این حوزه گردد، قطعا ما به لحاظ کیفیت و تنوع در وضع بهتری هستیم.

راه های ارتباط با شرکت مدارسازان ایرانیان

وبسایت:metanic.ir

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: metanic.ir

تلفن: 021-22636087 و 09923799883

فکس: 22636087-021

آدرس:تهران، جاده باغستان، شهرک صنعتی گلگون

محمدصالح تیمار - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

iraniro.ir: تور داخلی ایران: گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154831

به "بومی سازی منابع تغذیه الکترونیکی هوشمند شبکه در مدارسازان ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی منابع تغذیه الکترونیکی هوشمند شبکه در مدارسازان ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید