بوریس روی موج خشم ایرلندی

به گزارش مجله سرگرمی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که برکناری احتمالی اش از سوی ملکه بریتانیا موقعیت شغلی او را تهدید می کند، و همچنان دست از تهدیدهایش علیه مجلس برای به تعلیق درآوردن دوباره این نهاد قانو گذار برنداشته، دیروز پس از افشای برخی جزئیات طرح خود برای برگزیت، ایرلندی ها را هم رویاروی خویش دید.

بوریس روی موج خشم ایرلندی

دردسر های دیروز بوریس جانسون از مصاحبه صبحگاهی او با رادیو 4 شبکه خبری بی بی سی آغاز شد. او در این مصاحبه گفت، طرح جدیدی برای برگزیت آماده کرده که اساس آن بر مسأله مرزهای ایرلند پایدار است و بزودی آن را تسلیم مقامات اتحادیه اروپا خواهد کرد. او بدون اینکه به جزئیات این طرح اشاره کند، گفت: این طرح می خواهد انگلیس را از دست مسائل مرزی خود با ایرلند خلاص کند و رابطه ای جدید و هیجان انگیز بین بریتانیا و ایرلند و سایر نقاط جهان ایجاد کند.

آنچه او آن را خلاصی از مسائل مرزی خوانده، درواقع یکی از کلیدی ترین مسائل مربوط به برگزیت است. سال ها است، بین انگلیس و جمهوری ایرلند، مسائل مرزی مرسوم نظیر ایستگاه های بازرسی مرزی وجود ندارد. بریتانیایی ها تا پیش از طرح برگزیت، هرگز علاقه ای به ترسیم خطوط مرزی فیزیکی و حصاربندی بین ایرلند شمالی و جنوبی نداشتند و معتقد بودند، در صورت بنا شدن دیوارهای مرزی، خشونت های دهه های قبل بین دو ایرلند دیگر بار از سر گرفته می شود. اما پس از اینکه برگزیت و خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح شد، چالش ها بر سر چگونگی مرز کشی با ایرلند آغاز شد. در حال حاضر طرحی در حال اجرا است که بر مبنای آن بدون حصارکشی، کالاها و خدمات بین دو مرز رد و بدل می شود. اما بوریس جانسون مخالف این شیوه است و می خواهد آن را لغو کند.

از همین رو دیروز اظهار نظر بوریس جانسون درباره مرزهای ایرلند، خیلی زود با واکنش توئیتری سیمون کووِنی، وزیر امورخارجه جمهوری ایرلند روبرو شد که نوشت: ایرلندی ها مستحق سرنوشت و راه حل بهتری هستند. پیشتر نیز سران اتحادیه اروپا گفته بودند که بوریس جانسون هیچ طرحی که به نظر آنها برای بررسی قابل قبول باشد، ارائه نکرده است.

بوریس جانسون درحالی خود را وارد چالشی جدید با ایرلندی ها کرده است که خود روی لبه تیغ واقع شده است. گزارش ها از کاخ باکینگهام حاکی است، ملکه انگلیس عصبانی از اقدام بوریس جانسون که او را اغفال کرد تا حکم وی برای تعلیق مجلس را تأیید کند، توصیه هایی دریافت کرده است تا نخست وزیر را برکنار کند. گفته می شود ملکه انگلیس در حال بررسی این توصیه است. اگر او در نهایت تصمیم بگیرد، بوریس جانسون را برکنار کند، اولین باری خواهد بود که در 67 سال ملکه بودن خود، از حق قانونی اش در برکناری یک نخست وزیر استفاده می کند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48620

به "بوریس روی موج خشم ایرلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس روی موج خشم ایرلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید