آشنایی با جشنواره روز دوقلوها در ایران و جهان

به گزارش مجله سرگرمی، روز دوقلوها که تاریخچه ای 50 ساله دارد، از شهری به نام تویینزبورگ (Twinsburg) در اوهایو آمریکا آغاز شد و سپس در طول زمان به دیگر شهرها و کشورها رسید. این جشنواره بزرگ ترین گردهمایی دوقلوها در سراسر جهان محسوب می شود و سالانه هزاران شرکت کننده از سراسر آمریکا و سایر نقاط جهان را به توینزبرگ می کشاند.

آشنایی با جشنواره روز دوقلوها در ایران و جهان

طبق اعلام انجمن دوقلوها و چندقلوهای پارسی، برای پیشگیری از کرونا تا اطلاع ثانوی مراسم سالانه برگزار نمی شود.

ایران نیز از 10 سال قبل به این جشنواره جهانی پیوسته و هر سال این جشن جالب در تهران و برخی از شهرها با گردهمایی دوقلوها یا چند قلوها برگزار می شود. برای نمونه، سال 1397 هشتمین جشن ملی دوقلوها توسط انجمن دوقلوها و چندقلوهای پارسی به طور هم زمان در تهران و اصفهان برگزار شد. سال 1398 نیز نهمین جشن ملی روز دوقلوها و چند قلوها با هدف کمک رسانی به سیل زدگان در محل حوزه هنری در خیابان سمیه تهران برگزار شد. اما متاسفانه امسال به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، طبق اطلاعیه مندرج در وب سایت انجمن کلیه مراسم مربوط به انجمن دوقلوها حداقل تا ماه آینده به حالت تعلیق درآمده است.

نکته قابل توجه اینکه انجمن دوقلوها و چندقلوهای پارسی، انجمنی غیر دولتی بوده و در سال 1392 در وزارت کشور ثبت شده است.

به همین بهانه، تاریخچه و همچنین تعدادی از کشورهایی که جشنواره ای را به این روز اختصاص داده اند، بررسی کرده ایم.

تاریخچه

روز جهانی دو قلوها از یک جفت دوقلو در قرن نوزدهم، موسس و ارون ویلکاکس الهام گرفته شده است. آن ها برادران دو قلویی بودند که چیزی در حدود چهار هزار هکتار زمین را در منطقه ای در آمریکا در سال 1819 خریداری کردند و سپس پیشنهاد دادند تا 6 هکتار از زمین را به به میدان شهر و 20 دلار به مدرسه جدید اختصاص دهند؛ اما به شرط آن که نام آن مکان از میلس ویل به تویینزبورگ تغییر کند.

بیش از یک قرن و نیم بعد، در سال 1976، زمانی که شهر در حال برگزاری جشن های دویست ساله استقلال آمریکا بود، مردم شهر تصمیم گرفتند به یاد ویلکاکس ها یک مهمانی ترتیب دهند. تنها 36 جفت دوقلو به این مهمانی آمدند، اما مردم تویینزبرگ متوجه جذابیت های این رخداد شده و آن را به جشنی سالانه تبدیل کردند. این جشن که در تویینزبرگ اوهایو برگزار می شود، به عنوان بزرگ ترین گردهمایی دوقلو ها در کتاب رکورد گینس ثبت شده است.

برگزاری روز دوقلوها در سرتاسر جهان

هر ساله در روز دوقلوها در سرتاسر جهان مراسم ها، جشن ها و گردهمایی هایی برگزار می شود.

دوقلوهای انگلستان، سه قلوها و دیگر رخداد های تابستان

مقاله مرتبط:

  • روز جهانی دوقلوها

تامبا، انجمن دوقلو و سه قلوها برنامه های محدودی را با همکاری تعدادی مکان تفریحی از جمله تفرجگاه جهانی ماجراجویی چسینگتون، تفرجگاه آلتون تاورز، قصر واریک، پارک بیگ شیپ و پارک اودز فارم در انگلستان برگزار می کند.

سافاری پارک بلیر درامند در اسکاتلند و پارک جنگلی گوسفورد در شمال ایرلند نیز از این جمله هستند. این برنامه ها به طور معمول از ژوئیه تا نوامبر هر سال برگزار می شود. دوقلوهای محلی و انجمن های مختلف در طول تابستان نیز برنامه هایی را اجرا می کنند.

جشنواره روز دوقلوهای اروپا - ایتالیا

این جشن هرساله در آخرین هفته ژوئیه در ایتالیا برگزار می شود. در سه سال نخست برگزاری، این جشن در شهر ریمینی ایتالیا برگزار شد و هر ساله هزار جفت دوقلو و چند قلو در این برنامه شرکت می کنند. جشن در سال 2003 به حالت تعلیق درآمد، اما در سال 2004 با تغییر مکان برگزاری به پارک آبی کانوا، دوباره از سر گرفته شد.

جشنواره روز دوقلوهای فرانسه

این جشنواره که در سال 1994 آغاز شد، بزرگ ترین گردهمایی دوقلوهای اروپا نام گرفت. همچنین، این جشن از شهردار شهر که خود خواهر دوقلو داشته الهام گرفته شده است و هر ساله با حدود 1000 جفت دوقلو در 15 اوت برگزار می شود.

جشنواره دوقلوها در شهر سزین لهستان

این جشنواره داخلی که در سال 1997 آغاز شده، در اوت/سپتامبر هر سال در شهر سزین لهستان برگزار می شود. در این برنامه که توسط مارک سوتارک (پدر دوقلوهایی به نام آلیشا و ماریشا) طرح ریزی شده، حدود 500 جفت دوقلو و چندقلو دور هم جمع می شوند. این برنامه شامل درست کردن کباب، آتش بازی، مسابقه استعداد دوقلوها، عکس گروهی و موقعیت های مطالعاتی است. همچنین فعالیت هایی برای بچه ها نیز تهیه شده است.

جشنواره روز دوقلوها در تویینزبرگ، اوهایو، آمریکا

اگر شما رویای شرکت در بزرگ ترین گردهمایی دوقلوها در جهان را دارید، پس به این جشنواره که آخر اوت هر سال در شهر تویینزبرگ اوهایو در آمریکا برگزار می شود، بروید. این جشنواره که در سال 1976 و تنها با 36 جفت دوقلو آغاز شد، به بزرگ ترین گردهمایی دوقلوها با تعدادی نزدیک به 3000 جفت دوقلو در هر سال تبدیل شده است. یک آخر هفته پر از دوقلو که در آن دوقلوها، چندقلوها و خانواده هایشان از سرتاسر جهان دور هم جمع می شوند.

انجمن دوقلوهای بین المللی

انجمن دوقلوهای بین المللی، گردهمایی دوقلوها در روز کارگر در شهری متفاوت در آمریکا است که هر ساله برگزار می شود. روز کارگر اولین دوشنبه سپتامبر هر سال است.

گردهمایی دوقلوهای هیوستون - تگزاس - آمریکا

این گردهمایی توسط یک جفت دوقلوی همسان به نام کرگ و مارک سندرس تشکیل شده است که با دوقلوهایی به نام دایان و دارلن ازدواج کردند و وب سایتی در زمینه دوقلوها دارند. این برنامه داخلی در سال 2002 آغاز شد.

روز دوقلوها و چندقلوهای کانی آیلند به همراه خانواده هایشان

این برنامه که از سال 2002 آغاز شده است، در ماه ژوئیه هر ساله توسط دبی و لیزا گنز (دوقلوهای همسان) برگزار می شود.

مهمانی خیریه دوقلوها در نیویورک آمریکا

در این مهمانی نیز که توسط خانواده گنز در نیویورک برگزار می شود، هر ساله حدود 500 دوقلوی بزرگسال گرد هم می آیند. این مهمانی هر ساله در فوریه یا مارس برگزار می شود و درآمد حاصل از آن نیز به امور خیریه دوقلوها یا سرمایه آینده آن ها تعلق می گیرد.

کشتی تفریحی رسمی دوقلوها

اولین کشتی تفریحی دوقلوها با 38 جفت دوقلو در تاریخ 16 ژانویه 2005 از میامی به حرکت درآمد. این کشتی برنامه سفری 7 روزه داشت.

آخر هفته خنده دار دوقلوها مونتریال کانادا

جشنواره کمدی آخر هفته خنده دار کانادا یک برنامه داخلی است که شامل رژه دوقلوها نیز می شود. مسابقه بیشترین میزان شباهت و برنامه های دیگر از جمله تفریحات این جشنواره هستند. در سال 2004 بیش از 250 هزار نفر تماشاگر شاهد راهپیمایی بیش از 2500 چندقلو بودند. این برنامه اولین بار در سال 1998 با عنوان بعدازظهر دوتایی ها و به وسیله دوقلوها، لوس و لوسیه روزن به اجرا درآمد. پس از آن، این برنامه خیلی زود گسترش پیدا کرد و هم اکنون یکی از بزرگ ترین گردهمایی های داخلی دوقلوها در جهان است.

برنامه دوقلوهای نیاگارا - ول لند - آنتاریو - کانادا

این برنامه توسط کانی و کاندرا میلر خواهرهای دوقلوی همسان تهیه شده است و به عنوان بخشی کوچک از نمایش های منطقه نیاگارا در ول لند به شمار می رود. این برنامه در سال 2003 آغاز شد و چیزی حدود 50 جفت دوقلو برای بعدازظهری پر از تفریح و رقابت گرد هم آمدند.

جشنواره دوقلوهای مکزیکی

این برنامه که اولین بار در سال 1995 برگزار شد، بزرگ ترین فستیوال دوقلوهای لاتین آمریکایی بود.

گردهمایی دوقلوها در پورتوریکو

انجمن چندقلوهای پورتوریکویی اولین گردهمایی خود را در ژانویه 2001 آغاز کرد. صدها دوقلو و خانواده هایشان در این برنامه حضور به هم رساندند.

جشنواره دوقلوها کانبرا - استرالیا

این برنامه توسط انجمن چندقلوهای استرالیایی و در آخر هفته ای که به عنوان هفته آگاهی رسانی درباره چند قلوها نام گرفته است، برگزار می شود. در این برنامه که هر دو سال یک بار در شهر متفاوتی در استرالیا برگزار می شود، تقریبا 1500 نفر شرکت می کنند.

جشنواره روز دوقلوها در سریلانکا

این برنامه در کولومبو و توسط مرکز گسترش و فرهنگ دوقلوهای سریلانکا برگزار می شود. این ارگان توسط دوقلوهای همسان سریلانکایی با نام آپولی و چامالی گاماج افتتاح شده است.

جشنواره دوقلوها در بیجینگ

این برنامه ابتدا در سال 2004 برگزار شد و بیش از 500 دوقلو از سرتا سر جهان در برنامه فرهنگی 4 روزه آن شرکت کردند. تقریبا 600 جفت دوقلو در دومین سال این برنامه حضور به هم رساندند.

جشنواره دوقلوها در مانیلا - فیلیپین

این برنامه اولین بار در فوریه سال 2004 در فیلیپین برگزار شد. ناتالی پالانسا مادربزرگ دو دختر دوقلو به برگزاری این جشنواره مبادرت ورزید. او همچنین انجمن محلی دوقلوها و چندقلوها را راه اندازی کرد تا به خانواده هایی با فرزندان چندقلو کمک کند. حدود 250 جفت دوقلو و چندقلو در این برنامه شرکت می کنند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146782

به "آشنایی با جشنواره روز دوقلوها در ایران و جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جشنواره روز دوقلوها در ایران و جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید