به بهانه در گذشت رضا عبدی ، آرزوی آمیز عبدالطمع چه بود؟

به گزارش مجله سرگرمی، در مقطعی که برنامه ساخت آدینه ایرانی متوقف شده بود، این هنرمند پیشکسوت آرزوهایی برای برنامه آدینه ایرانی داشت؛ اینکه به رادیو برگردد و می گفت: مردم این برنامه را دوست داشتند. دعا کنیم شاید روزی به رادیو برگردد.

به بهانه در گذشت رضا عبدی ، آرزوی آمیز عبدالطمع چه بود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رضا عبدی، هنرمند پیشکسوت رادیو و برنامه به یادماندنی آدینه ایرانی که با نقش آمیزعبدالطمع برای بسیاری از علاقمندان رادیو شناخته شده بود، همیشه آرزو داشت آدینه ایرانی یا همان صبح آدینه با شمای سابق از رادیو شنیده گردد و خنده بر لبان مردم بیاورد.

  • رونمایی از مستند رضا عبدی پیشکسوت آدینه ایرانی

در مقطعی که برنامه ساخت آدینه ایرانی متوقف شده بود، این هنرمند پیشکسوت آرزوهایی برای برنامه آدینه ایرانی داشت؛ اینکه به رادیو برگردد و می گفت: مردم این برنامه را دوست داشتند. دعا کنیم شاید روزی به رادیو برگردد.

عبدی ستاره ای بود در برنامه آدینه ایرانی و صبح آدینه با شما از قدیم حضور داشت.

این هنرمند پیشکسوت در گفت وگویی که چند سال قبل با ایسنا داشت، درباره وضعیتش گفته بود: دیگر پیر شده ام و این روزها دوران سالمندی را می گذرانم و در خانه هستم. فعالیتی در رادیو ندارم اما با آقای توکل - سردبیر آدینه ایرانی - در برنامه شاد شو همکاری دارم، چون کسالت دارم تا آنجا که بتوانم با ایشان همکاری می کنم.

بازیگر شخصیت به یاد ماندنی آمیز عبدالمطمع در برنامه آدینه ایرانی همچنین برای این برنامه ابراز دلتنگی نموده بود و می گفت: مخاطبان آدینه ایرانی را دوست داشتند، چرا که سال ها از رادیو پخش می شد، شاید در رادیو تغییراتی ایجاد نمایند که این برنامه دوباره فعالیت خود را ادامه دهد.

این هنرمند پیشکسوت، از جمله اهالی رادیو است که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در عرصه تئاتر، تلویزیون و رادیو داشت.

مخاطبین رادیو، بویژه هواداران برنامه طنز صبح های آدینه رادیو، صدای او را در قالب کاراکتر آمیز عبدالطمع سابق در صبح آدینه با شما و عبدل بیزینس در آدینه ایرانی می شناسند.

عوامل برنامه آدینه ایرانی پیش از این در دوران فعالیت شان در رادیو ایران، مستندی درباره رضا عبدی فراوری کردند. در این مستند رضا عبدی به عنوان پدر آدینه ایرانی معرفی گردید.

او در این مستند گفت که در یکی از محله های قدیمی تهران به نام چهارراه سرچشمه به جهان آمده است. بخش هایی از این مستند به دوران کودکی این هنرمند، دوران تحصیل در مقطع ابتدایی و آن موقعی که انشای خود را پای تخته با کاغذ سفید می خواند، اختصاص داشت.

منوچهر آذری از طنازان برنامه آدینه ایرانی بود که با لحنی طنز در رونمایی از مستند ملاقات با رضا عبدی گفته بود: تلویزیون فیلمی را راجع به بچه ها نشان می داد که در آن فرهنگ مهرپرور، اکبر عبدی و ... بودند. من بچه که بودم وقتی به خیابان باربد ته لاله زار می رفتم، به دلیل بضاعتی که داشتم فقط عکس های رضا عبدی را که آن موقع به عنوان هنرمند تئاتر شناخته می شد، می دیدم.

او در ادامه درباره آشنایی اش با رضا عبدی نیز یادآور می شد: بعد از آن سال ها احساس کردم رابطه نزدیک و صمیمی با رضا عبدی دارم تا اینکه به رادیو آمدم. آمدن به رادیو، عشق و علاقه می خواهد مثل آقای عبدی که با اشتیاق کارش را ادامه داد.

عباس محبی از دیگر طنازان برنامه آدینه ایرانی درباره رضا عبدی گفته بود: یکی از شخصیت هایی که با لبخند همیشگی در کنار من بودند و من از او آموختم، رضا عبدی بود؛ ایشان یکی از هنرمندانی است که به موسیقی ایران واقعا اشراف دارد و من از تجربه های ایشان استفاده کردم.

وی درباره مستندی که درباره رضا عبدی ساخته شده بود گفته بود: این فیلم را دیدم به لحاظ معنا بسیار عمیق بود، از لوکیشن های قدیمی تهران آغاز شد تا به شخصیت اصلی آقای رضا عبدی رسید.

محبی گفته بود: پُز دادن چیز بدی است اما برخی وقت ها خوب است، به ویژه در عرصه علم و دانش و هنر که در محضر اساتید گرانقدر باشی و بیاموزی و این جای پُز دادن دارد. یکی از ویژگی هایی که آدینه ایرانی داشته، درس هایی است که از تجارب ارزشمند و اساتید بزرگواری همچون رضا عبدی آموختیم.

احسان کرمی یکی دیگر از هنرمندان برنامه آدینه ایرانی بود که در آن مراسم برای دقایقی از رضا عبدی سخن گفته بود.

کرمی خطاب به رضا عبدی گفته بود: ممنون از اینکه در این سال ها یواشکی به ما لواشک دادی. این خاطرات و اتفاقات خیلی برایم شیرین است و گاهی برایم سوال پیش می آید که چه می گردد که یک هنرمند اینقدر دوست داشتنی و محبوب می گردد. شاید هنرش در وهله سوم و چهارم باشد اما نظمی که این هنرمند داشت، محبتی که از چشم ها و وجودش می بارید قطعا او را محبوب نموده است.

این هنرمند گفته بود: بزرگترین مشخصه رضا عبدی این است که مردم را دوست دارد بدون اینکه ادعایی کند. از ته دل نیز آرزوم می کنم بیشتر با این هنرمند همکاری کنم.

مهران امامیه درباره مستند ملاقات با رضا عبدی که سال 93 ساخته شده بود، گفته بود: صحنه های این مستند خیلی خاطره انگیز بود. سال 1333 کجا و 1393 کجا! 60 سال تجربه مردی که وقت شناس بود، انسان را به حیرت وامی دارد. سال 68 وارد رادیو شدم و در این مدت افتخار شاگردی رضا عبدی، منوچهر آذری و کسانی که از جهان رفته اند و پیشکسوت بودند را داشته ام.

رضا عبدی درباره مستندی که برای او ساخته شده بود، گفته بود: نمی دانم با چه زبانی جواب این همه زحمت را بدهم.

این هنرمند پیشکسوت در ادامه گفته بود: امیدوارم خداوند به من سلامتی بدهد تا در برنامه آدینه ایرانی شرکت کنم و بیشتر خنده بر لبان مخاطبان بیاورم.

این هنرمند همچنین گفته بود: امیدوارم آدینه ایرانی سال های سال برقرار باشد و ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، رضا عبدی، گوینده، صداپیشه و بازیگر باسابقه رادیو روز پنج شنبه 23 آبان ماه در گذشت.

عبدی، هنرمند پیشکسوت رادیو و برنامه های به یادماندنی صبح آدینه با شما و آدینه ایرانی که با نقش آمیزعبدالطمع برای بسیاری از علاقه مندان به رادیو شناخته شده بود، به دلیل کهولت سن و کسالت، مدت ها در بیمارستان بستری بود.

پیکر مرحوم رضا عبدی یکشنبه 26 آبان ساعت 10 صبح از مقابل ساختمان شهدای رادیو به سمت مسجد بلال سازمان صداوسیما و پس از آن بهشت زهرا تشییع می گردد.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60022

به "به بهانه در گذشت رضا عبدی ، آرزوی آمیز عبدالطمع چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه در گذشت رضا عبدی ، آرزوی آمیز عبدالطمع چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید