بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار ایران

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: اینکه آیا VR آینده دنیای فناوری، سینما و بازی های کامپیوتری است یا نه، هنوز تعیین نیست. درواقع کارشناسان و کاربران مختلف، نظراتی متفاوت در خصوص این نوع گجت خاص دارند. به هرحال اگر به خواندن این متن علاقه دارید، به احتمال زیاد آینده هدست های واقعیت مجازی را روشن می بینید.

بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار ایران

هدست های واقعیت مجازی، انواع مختلفی دارند. برخی از هدست های ارزان قیمت، با استفاده از گوشی شما عمل می نمایند و تصاویری متوسط را در اختیار شما می گذارند. از سوی دیگر هدست های گران قیمت بازار نیز در ایران موجود هستند و امکان خرید آن ها وجود دارد. گجت هایی که برای عملکرد مناسب، احتیاج به کنسول های بازی گران قیمت و کامپیوتر های پیشرفته دارند.

درهرصورت اگر به بهترین شکل از تجربه واقعیت مجازی علاقه مندید، باید محصولی را تهیه کنید که نه تن ها تصاویری جذاب و پویا را در اختیار شما می گذارد، بلکه صدا و حرکات شما را نیز در این تجربه مجازی وارد می نماید. این محصولات اغلب سنسور هایی گران قیمت دارند و برای اجرای بهینه، به کامپیوتر هایی قدرتمند احتیاجمندند.

Oculus Rift

یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار ایران و دنیا، محصول 400 دلاری شرکت اوکولوس است. کنترلر های این هدست، حرکات دست و انگشتان کاربر را به سیستم پیچیده نرم افزاری ریفت منتقل می نماید. علاوه بر این، وجود برنامه ها و بازی های متنوع هماهنگ با ریفت باعث شده تا این هدست به یک استاندارد قدرتمند در بین علاقه مندان به هدست های واقعیت مجازی تبدیل گردد.

از نکات منفی اوکولوس ریفت می توان به ضعف در تشخیص فضای بیرونی اتاق و پیچیدگی یادگیری استفاده از کنترلر ها اشاره نمود. این موضوع را هم در نظر بگیرید که اوکولوس ریفت برای اجرای بهینه، احتیاج به یک کامپیوتر گران قیمت و مختص بازی دارد که هزینه ای اضافه روی دست کاربر خواهد گذاشت.

انجام اغلب بازی های مدرن کامپیوتری که با سیستم واقعیت مجازی هماهنگ هستند، با اوکولوس ریفت امکان پذیر است. ریفت بهترین تجربه استفاده از واقعیت مجازی نیست و از جدیدترین فناوری بهره نمی برد، اما با قیمت 350 تا 450 دلاری این دستگاه، می تواند یک خرید مناسب برای کاربران به حساب بیاید.

برای استفاده از ریفت به کامپیوتری با حداقل 8 گیگابایت رم احتیاج دارید. HDMI 1.3 نیز دیگر استانداردی است که باید کارت گرافیک شما از آن پشتیبانی کند. سه درگاه یواس بی که حداقل یکی از آن ها باید از USB 3.0 باشد از دیگر مواردی است که پیش از تهیه کامپیوتر هماهنگ با اوکولوس ریفت باید به آن دقت کنید.

مهم ترین مسئله، اما انتخاب یک کارت گرافیک مناسب است. Nvidia GTX 960 و یا AMD Radeon RX 470 باید نقطه شروع انتخاب یک کارت گرافیک مناسب برای شما باشد. یک پردازنده i3 یا i5 نیز برای اجرای اغلب بازی های هماهنگ با ریفت کافی است.

HTC Vive

در گذشته و در مقایسه رودررو با اوکولوس ریفت، وایو را می توانستیم برنده این رقابت بدانیم، اما پس از ارائه کنترلر های جدید ریفت و البته کاهش قیمت آن به کمتر از 400 دلار، رقابت از گذشته نزدیک تر شده است. HTC Vive به فضای بیشتری از اتاق احتیاج دارد، قیمتی بیش از 500 دلار دارد و به کامپیوتری قوی تر احتیاجمند است. به این موضوع باید اشاره کنیم که نسخه پرو HTC Vive با رزولوشن بالاتر، به قیمت 799 دلار به فروش می رسد.

وایو، کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و کنترل اعضای بدن نیز به بهترین نحو ممکن انجام می گردد. سخت افزار این گجت، درک کامل تری از اتاق کاربر دارد و دیوار ها به راحتی شناسایی می شوند. از سوی دیگر، توانایی دیدن فضای اتاق، بدون برداشتن هدست، امکان پذیر شده است که احساس امنیت بیشتری را به کاربر منتقل می نماید.

از نکات منفی این هدست واقعیت مجازی می توانیم به قیمت بالا و راه اندازی سخت اشاره کنیم. درواقع راه اندازی این گجت، چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری، کار چندان ساده ای نیست و به مطالعه کامل راهنما احتیاجمند است.

وایو بهترین سیستم واقعیت مجازی خانگی است که می توانید با قیمتی معقول تهیه کنید. بااین حال باید به این موضوع دقت کنید که در مقایسه با ریفت، برای استفاده از این سیستم، احتیاج به رم و پردازنده گرافیکی قوی تری دارید. موضوعی که هزینه نهایی HTC Vive را افزایش خواهد داد.

Sony Playstation VR

اگر یک کنسول بازی پلی استیشن 4 دارید یا قصد تهیه این کنسول بازی را دارید، بهترین گزینه پیش روی شما، وی آر اختصاصی شرکت سونی برای پلی استیشن است. این محصول 225 دلاری، از یک سیستم تک دوربینه، برای کنترل حرکات کاربر بهره می برد. موضوعی که باعث شده تا تجربه کاربری از ریفت و وایو، ضعیف تر باشد. هرچند با در نظر دریافت قیمت 200 دلاری این محصول و در اختیار داشتن سخت افزار اختصاصی، می توان نقاط ضعف Sony Playstation VR را نادیده گرفت.

یکی دیگر از نکات مثبت در انتخاب این گجت، پشتیبانی شرکت سونی از بازی های مشهور کامپیوتری است. در واقع سونی قول داده تا محصولاتی جدید و باکیفیت تر را روانه بازار کند. موضوعی که می تواند به برگ برنده پلی استیشن 4 و هدست واقعیت مجازی آن تبدیل گردد.

این موضوع باید در نظر گرفته گردد که سیستم تک دوربینه این گجت، در هنگام چرخش سریع کاربر، عملکردی نامناسب دارد. در واقع با استفاده از وایو و رفیت در کنار این هدست، ممکن است کیفیت تصویری و عملکرد فیزیکی آن چندان چشمگیر نباشد.

از سوی دیگر، قیمت بسیار مناسب این هدست و هماهنگی خوب با پلی استیشن 4، از نکاتی است که می تواند در انتخاب این گجت، تأثیرگذار باشد. درهرصورت باید به این موضوع اشاره کنیم که در استفاده روزمره از این هدست واقعیت مجازی، شما به مسئله ای بزرگ بر نخواهید خورد و کیفیت این هدست با توجه به قیمت آن، راضی نماینده است.

Samsung HMD Odyssey Plus

شرکت مایکروسافت برای کاهش هزینه های کاربر در خرید سیستم های واقعیت مجازی، اقدام به طراحی هدست هایی کرد که بدون احتیاج به نصب دوربین های جانبی، حرکات کاربر را پیگیری نمایند. ایده این نوع از هدست واقعیت مجازی، توسط مایکروسافت طراحی و اجرا شد، اما این شرکت سامسونگ بود که با تکامل این ایده، Samsung HMD Odyssey Plus را به بازار ارائه داد.

این محصول 200 دلاری برای اجرای بازی ها و فضا های مختلف مجازی، احتیاجی به راه اندازی دوربین ندارد. این موضوع باعث شده که استفاده از این هدست، حتی در فضا های کوچک خانه نیز امکان پذیر باشد.

کیفیت تصویر و صفحه نمایش در اختیار کاربر بسیار بالا است و شباهت زیادی به تصاویر اچ تی سی وایو پرو دارد. کنترل بدن کاربر نیز در سطح متوسط واقع شده است که با قیمت این محصول هماهنگ است.

در نظر داشته باشید که این شکل خاص از هدست های واقعیت مجازی، کیفیتی پایین تر از هدست های دوربین دار دارد، اما سامسونگ در Samsung HMD Odyssey Plus، این فاصله را به حداقل رسانده است.

Google Daydream View

هدست واقعیت مجازی گوگل با قیمت 99 دلار، از بهترین محصولات VR مختص گوشی های هوشمند به حساب می آید. بسیاری از هدست های مشابه Google Daydream View، با مشکل عدم هماهنگی با شکل صورت روبرو هستند. اما Daydream View با شکل صورت کاربر هماهنگ می گردد و با وزن مناسب خود می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند.

در پلی استور می توانید بیش از 250 برنامه اختصاصی برای Daydream View پیدا کنید. البته تعداد برنامه و بازی های با کیفیت، از انگشتان دو دست کمتر است. بااین حال تماشای ویدیو های VR در این گجت، لذت بخش است. هرچند کیفیت تصویر در VR مختص گوشی، ارتباط زیادی با کیفیت تصویر گوشی شما دارد.

Google Daydream View با اغلب گوشی های ساخته شده پس از سال 2017، هماهنگ است، اما پیشنهاد می کنم پیش از خرید این محصول، با مراجعه به صفحه اصلی Google Daydream View در وب سایت گوگل، از هماهنگی و پشتیبانی از گوشی خود، مطمئن شوید.

Oculus Go

اوکولوس گو، بهترین هدست واقعیت مجازی اختصاصی موجود در بازار است که با قیمتی نزدیک به 200 دلار به بازار فناوری ارائه شده است. این هدست برای اجرای برنامه و بازی، احتیاج به کنسول، کامپیوتر و گوشی ندارد و می تواند گزینه ای مناسب برای افرادی با بودجه محدود خرید به حساب بیاید. در نظر داشته باشید که نسخه جدیدی از این هدست، به زودی روانه بازار خواهد شد. Quest که قرار است کیفیتی فراتر از Go داشته باشد، با قیمت 400 دلار به فروش خواهد رسید.

صفحه نمایش Oculus Go بسیار با کیفیت است و سیستم صوتی دستگاه نیز در سطح قابل قبولی واقع شده است. این هدست با گوشی های اندروید و iOS هماهنگ است و در استفاده بهینه، حدود 2 ساعت دوام خواهد آورد.

درصورتی که قصد خرید یک محصول جذاب و ارزان قیمت را دارید، Oculus Go می تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد. Oculus Go احتیاجی به راه اندازی ندارد و به راحتی در کیف شما جای می گیرد. هرچند این هدست و انواع هدست های همراه، می توانند خطراتی را در فضای بیرون از اتاق، برای کاربر ایجاد نمایند. موضوعی که باید در استفاده از هدست های واقعیت مجازی همراه، به آن دقت کرد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27041

به "بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید