بهترین مراکز خرید در اصفهان را بشناسید!

به گزارش مجله سرگرمی، قطعا یکی از نکاتی که در زمان سفر به اصفهان به ذهنمان می رسد، خرید است. خرید انواع صنایع دستی، صندلی ویژه ای در میان گردشگران دارد. میدان های معروف و بناهای تاریخی آن چنان ما را به خود مشغول می نمایند که در زمان بازگشت دوست داریم حتما چند یادگاری با خود به خانه ببریم. برای آشنایی با بهترین مراکز خرید در اصفهان در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

بهترین مراکز خرید در اصفهان را بشناسید!

بازار بزرگ، یک مرکز مهم در اصفهان

اصفهان همچنان آثار حضور صفویه را بر خود دارد و بازار بزرگ اصفهان نیز در همین دوره ساخته شده است. در آن موقع که میدان نقش دنیا مرکز شهر اصفهان بود، این بازار از مسیرهای فرعی با محله های مسکونی مرتبط میشد. بازار بزرگ اصفهان تا به امروز عرصه تبادل کسب و کارهای مختلف بوده است و از آهنگری تا کفاشی و صحافی را در بر می گرفته. همچنین، امتداد بازار بزرگ به مسجد جامع اصفهان می رسد. علاوه بر این، یکی از عناصر اصلی در ساختار بازار بزرگ اصفهان، میدان ها هستند. این میدان ها در گذشته نه تنها نقش تعاملی و مالی داشته اند که از نظر حکومتی نیز مهم بوده اند. برای اینکه بیشتر درمورد این بازار قدیمی و مهم اصفهان بدانید، به مقاله بازار اصفهان مراجعه کنید.

بازار قیصریه اصفهان، بازار سلطانی!

بازار قیصریه، یکی از قدیمی ترین بازارهای این شهر است که عمری نزدیک به خود اصفهان دارد. در گذشته به آن بازار سلطانی می گفتند و در دوره صفویه، جزء بزرگترین بازارها در زمان خود بوده است. این بازار، بخش قدیمی شهر اصفهان را که در دوران سلجوقیان ساخته بود، به بخش جدیدتر که در دوره صفویه ساخته شد مرتبط می کرد. بازار قیصریه در سه طبقه ساخته شده بود و طبقه سوم آن به بخش نقاره خانه اختصاص داشت اما امروزه این طبقه تخریب شده است. نقاره ها در آن دوران بیشتر جنبه نظامی داشتند و برای انتقال اخبار مهم به صدا در می آمدند. برای آشنایی با این بازار قدیمی به مقاله بازار قیصریه اصفهان مراجعه کنید.

بازار هنر اصفهان

این بازار که در زمان صفویان ساخته شده است، از شاهکارهای معماری آن موقع به حساب می آید و پیش از این به آن بازار کاروانسرای مادر شاه گفته میشد اما امروزه نام آن تغییر نموده است. بازار هنر اصفهان، به سقف بلندش معروف است و به دلیل ارتفاع هشت متری سقف آن به به این بازار بازار بلند نیز گفته می گردد. ساخت بازار هنر اصفهان در سال 1116 هجری قمری شروع شد و در سال 1118 به سرانجام رسید. کوشش زیادی برای مرمت سقف بلند این بازار دوطبقه و قدیمی صورت گرفته اما همچنان سقف این بازار را خطر تخریب، تهدید می نماید. شما برای ملاقات از این بازار زیبا و منحصر به فرد، می توانید از خبرنگاران بلیط هواپیما رزرو کنید.

البته مراکز خرید اصفهان همگی سنتی یا تاریخی نیستند؛ بلکه بسیاری از آن ها جدید و حتی مدرن به حساب می آیند که چنین چیزی در یکی از کلان شهرهای ایران مانند اصفهان دور از انتظار نیست.

سرای هنرمندان اسپادانا

شهر اصفهان از قدیم الیام به صنایع دست و هنر استادان این حوزه معروف بوده است. در این محل می توانید انواع و اقسام صنایع دستی را پیدا کنید. سرای هنرمندان اسپادانا در میدان نقش دنیا اصفهان واقع شده و می توانید در آن به گردش بپردازید، از معماری و هنرهای دستی لذت ببرید و در نهایت، تکه ای از این هنر زیبا و بی نظیر را با خود به خانه بیاورید.

مجتمع پارک اصفهان

این مجتمع بزرگ حدود چهل سال پیش ساخته شد و با مساحتی حدود 15 هزار متر مربع، 400 فروشگاه و فضای سبز گسترده در حال ارائه خدمات به مردم شهر و گردشگران است. در این مجتمع خرید می توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و غیره را خریداری کنید. علاوه بر این، در مجتمع پارک اصفهان رستوران ها و کافه هایی وجود دارد که می توانید پس از خرید به آن ها سر بزنید. برای رزرو هتل در شهر اصفهان هم تنها کافی است تا به وسیله وب سایت خبرنگاران اقدام کنید.

خیابان چهارباغ عباسی

به جرات می توان گفت که اگر اصفهان به نصف دنیا بودن معروف است، این خیابان به تنهایی بخش مهمی از این شهر را تشکیل داده. از این خیابان می توان به هر سوی اصفهان و جاذبه های مشهور آن دسترسی پیدا کرد. در این خیابان مراکز خرید مختلفی وجود دارد که در سراسر طول آن گسترده شده اند و تنوع زیادی از پارچه و طلافروشی تا مراکز خرید پوشاک را در بر گرفته اند.

مرکز خرید جلفا

مرکز خرید جلفا از ساختمان های تجاری جدید است که می توانید در آن انواع برندهای ایرانی و خارجی را پیدا کنید. گرچه این مرکز خرید از وسعت بسیار زیادی برخوردار نیست اما تنوع محصولات در بازار جلفا کاملا رضایت بخش به نظر می رسد. همچنین، می توانید بعد از خرید هم گشتی در محله جلفا بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

فروشگاه دنیل تیسو

دنیل تیسو یکی از برندهای تولیدکننده پوشاک از کشور ترکیه است که اولین نمایندگی خود را در اصفهان برپا نموده است. این شرکت که یکی از بزرگترین صادرکننده های پوشاک در ترکیه به شمار می آید و تمامی محصولات آن شامل ضمانت یک ساله هستند. در این فروشگاه می توانید انواع کت و شلوار و پوشاک مردانه را خریداری نمایید.

در این مقاله، شما را انواع فروشگاه ها و مراکز خرید اصفهان آشنا کردیم. برای آشنایی بیشتر با شهر اصفهان و سفر به آن می توانید به مقاله راهنمای سفر به اصفهان مراجعه کنید. آیا تا به حال تجربه خرید از فروشگاهی در اصفهان را داشته اید؟ معمولا چه چیزهایی از این شهر خریداری می کنید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65826

به "بهترین مراکز خرید در اصفهان را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مراکز خرید در اصفهان را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید