بهترین جاده های دنیا با چشم اندازهای بی نظیر

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: به طور معمول، در مسافرت مقصد برای ما مهم است، اما این یک اشتباه است، گاهی جهت مهم تر از مقصد است، باور ندارید؟ حیف نیست که زیبایی های جهت را نادیده بگیریم؟ اینها پیشنهاد ما برای تماشای بهترین جاده های دنیا است.

بهترین جاده های دنیا با چشم اندازهای بی نظیر

مسافرت های خارجی معمولا از طریق هواپیما انجام می شوند، بعد مسافت میان کشورهای مختلف به گونه ای است که نمی توان به سفر زمینی با اتومبیل و اتوبوس فکر کرد، حالا حتی کار به جایی رسیده که برای بازدید از شهرهای مختلف یک کشور هم از هواپیما استفاده می شود. طبیعی است که اینگونه سفرها سریع تر و راحت تر هستند، اما این وسط شاید یک اتفاق بد بیفتد آن هم این است که یکی از جاذبه های توریستی مقصد نادیده گرفته می شود، جاذبه ای توریستی به نام جاده ها و راه ها.

جاده امپراتوران روم

جاده آمالفی، ایتالیا

شاید این جاده را در فیلم های ایتالیایی دیده باشید. جاده ای باریک که در یک سوی آن کوه های بلند و در سوی دیگر آن دریا واقع شده است. این جاده بسیار زیبا در جنوب ناپل است و از آنجا تا جنوب پمپئی ادامه می یابد، در اصل این جاده را قرن ها قبل امپراتوران روم ساخته اند و حالا همان جاده آسفالت و بهینه سازی شده است، تنها تغییر این است که در سمت دریا یک دیواره و مانع سیمانی یک متری قرار گرفته است تا مانع از سقوط اتومبیل ها به دریا شود (البته بسیاری از صحنه های سقوط اتومبیل ها به دریا در این جاده فیلمبرداری می شود) این جاده از زیباترین جاده های اروپاست، در پشت هر پیچ منظره ای زیبا و غافلگیرنماینده در انتظار شماست و منظره درختان و گیاهان زیبایی که در میان صخره ها روییده اند هم زیبایی های بسیاری ایجاد نموده است. شکل خاص صخره ها هم از دیگر زیبایی های این جاده است که البته تنها 50 کیلومتر طول دارد اما بسیاری از توریست ها ساعت ها برای گذشتن از آن وقت می گذارند.

جاده هایی که شما را شگفت زده می نمایند

شیشه اتومبیل را پایین می کشید، باد به صورت تان می خورد، هوای خنک و دلنشین روح تان را آرام می نماید، زیبایی های طبیعت پیرامون، شما را مسحور می نماید، چشم هایتان به دنبال نشانه های جدید و زیبایی های دیده نشده می شود، این یکی از لذتبخش ترین ویژگی های سفر است. راه های زیبا، اتوبان ها و جاده های صاف یا پیچ در پیچ، در دل طبیعت، در مناطق عجیب و غریب، با زیبایی های طبیعی، یا گاه با زیبایی های ساخت دست بشر، حتما برای شما هم پیش آمده که طی یک سفر از جاده های زیبا و عجیب، شگفت زده شوید. این مطلب پیشنهاد بازدید از راه هایی است که گذر از آنها خودش یک لذت و یک تجربه خوب گردشگری است.

جاده 3800 کیلومتری

در آمریکای شمالی به این جاده می گویند مادر تمام جاده ها این جاده دوطرفه و بسیار قدیمی، شهر شیکاگو را به ایالت کالیفرنیا وصل می نماید و در گذشته مهم ترین جاده در آمریکای شمالی بوده است. البته حالا چندین جاده و اتوبان بسیار مدرن به صورت شهر به شهر ساخته شده اند اما این هم باعث نشده که این اتوبان 3800 کیلومتری اهمیت خود را از دست بدهد. طی این جاده بسیار طولانی شما می توانید از کوه ها، تپه ها، دره ها و جنگل ها بگذرید و انواع و اقسام طبیعت ها و شهرها را ببینید و با فرهنگ های مختلف موجود در یک کشور آشنا شوید. مطمئن باشید در این جاده آنقدر چشم انداز زیبا می بینید که تا سال ها می توانید در خصوص آنها صحبت کنید.

در دل توفان

جاده آتلانتیک، نروژ

این جاده تنها 8 کیلومتر دارد، اما بسیار خاص است. این بخش از اتوبان موسوم به RV64 در سال 1989 ساخته شده است و در منطقه هاستاویکا واقع است، منطقه ای که به دلیل اتفاقات طبیعی، مثل سیل، زلزله و رانش زمین و آب و هوای نامتعادل شهرت دارد. در واقع توفان های شدید تمام جاده های این منطقه را غیرقابل استفاده و خطرناک می کردند اما حالا جاده جدید امکان یک رانندگی امن در دل یک طبیعت عجیب را فراهم نموده است. اگر در فصول مختلف از این جاده بگذرید می توانید از گوزن و مرغ ماهی خوار تا نهنگ و حتی پنگوئن را در دریا یا حتی کنار جاده ببینید. زیبایی های این جاده در فصول مختلف غیرقابل توصیف است و طی این جهت کوتاه می توانید ده ها چشم انداز بسیار زیبا کشف کنید.

دیواره ای از 40 هزار سنگ

جاده کناره، کانتی آنتریم، ایرلند شمالی

این جاده از جاده های مشهور جزیره است و ممکن است بخش هایی از آن را در فیلم های سینمایی دیده باشید. این جاده در قسمت شمالی جزیره به صورت یک کمان، شهرهای لارن تا دانکل کاستل را به هم متصل می نماید. طی عبور از این جاده می توانید از شهرها و دهکده های بسیار زیبا و تاریخی که در جهت قرار دارند دیدن کنید. قصر مشهور دانکل جاده قدیمی نورث وستون و موزه چزن هام از مناطقی است که می توانید با عبور از این جاده آنها را هم ببینید، البته اگر طبیعت را دوست دارید حتما سری به پارک ملی کارنفانوک کانتری بزنید و از منظره های زیبای آن لذت ببرید. اما قطعا زیباترین بخش این جاده دیواره سنگی موسوم به دیواره ساحلی، یا دیوار بزرگ سنگی است که در واقع سدی است برای محافظت زمین ها از پیشروی آب دریا و با 40هزار سنگ بسیار عظیم ساخته شده است. واقعا عظمت و زیبایی این مجموعه سنگی را باید از نزدیک تماشا کرد.

در دل سرزمین اسرارآمیز

راه بزرگ، افغانستان

این جهت 2500 کیلومتری شهرهای بزرگ افغانستان را به هم وصل می نماید. جاده ای که در دل کوه ها و دره های سرزمین های بکر و با طبیعت دست نخورده کشیده شده است و در اصل هدف از ساخت آن مقاصد نظامی بوده است. شاید در هیچ جاده ای در دنیا نتوان اینگونه از نزدیک زندگی مردم بومی، فرهنگ و رسوم آنها را تماشا کرد و به آنها نزدیک شد. طی سفر در این جاده ممکن است به اتوبوس ها و اتومبیل های بسیار قدیمی و عجیب و غریب و حتی به ارابه هایی که حیوانات آنها را می کشند بربخورید.

با حیوانات همسفر شوید

جاده پیکوس دی اروپا، اسپانیا

سواحل اسپانیا برای بسیاری از مردم دنیا آشنا و شناخته شده هستند، اما در فاصله نزدیکی از این سواحل کوه هایی وجود دارند که مناظر زیبایی را در خود جای داده اند. جاده موسوم به پیکوس دی اروپا از کوه های مشرف به سواحل شمالی اسپانیا شروع می شود و جهتی طولانی را در میان کوه ها طی می نماید. تجربه رانندگی در این جهت تجربه ای بی نظیر خواهد بود. البته پیمودن کل این جاده حداقل 7 ساعت به طول می انجامد اما قطعا از این سفر چندساعته لذت خواهید برد. تپه ها و کوه های پوشیده از درختان و یکسره سبز بر این جاده مشرف هستند اگر خوش شانس باشید می توانید طی این سفر حیوانات خاص این ناحیه، از روباه های نارنجی، تا خرس های موسوم به خرس های قهوه ای ایبره، را از نزدیک ببینید و البته در این موارد باید مراقب هم باشید.

کارت پستال ها را از نزدیک ببینید

جاده سان برناردینو، سوئیس

این جاده از آنهایی است که به آن می گویند بهشت راننده ها، در این جاده شما از دل کوه های آلپ می گذرید و برای همین عجیب نیست که در پس هر پیچ جاده، منظره ای فوق العاده در انتظار شما باشد. در کناره های جاده شما می توانید تعداد زیادی از قصرها و کلیساهای دوران رنسانس و قرون وسطی را ببینید و از دل تاریخ عبور کنید. با ترمز کردن در توقفگاه های کنار جاده هم می توانید بسیاری از چشم اندازهای فوق العاده ای که عکس های آنها را در اینترنت یا روی کارت پستال ها دیده اید از نزدیک ببینید. یادتان باشد که شماری از زیباترین پل های تاریخی اروپا هم در این جهت منتظر شما هستند. به خاطر بسپارید که آب و هوای این منطقه غیرقابل پیش بینی است و برای همین پیشنهاد می شود که فقط در فصل های بهار و تابستان و در شرایطی که هوا آفتابی است از این جاده زیبای تاریخی عبور کنید.

اتوبان مدرن آلپی

اتوبان گراس گلاکنار، اتریش

به این جاده، اتوبان مدرن آلپ می گویند البته اولین جاده ای که نامش گراس گلاکنار هوچال پس استراوس به معنای جاده مرتفع و کوهستانی بود در سال 1935 و در زمان حکومت نازی ساخته شد و اولین جاده ای بود که از قسمت آلپ در اتریش می گذشت اما حالا یک اتوبان مدرن و بسیار زیبا جایگزین آن جاده شده است. طی رانندگی در این اتوبان شما از کنار قله های معروفی مثل گراس گلاکنار خواهید گذشت و می توانید آبشارهای بسیار زیبا و مرتفع و جنگل های خاص این مناطق را هم تماشا کنید. پیشنهاد ما به شما این است که لذت گذر از دل آلپ را در چنین جاده ای در یک روز کاملا آفتابی تجربه کنید.

اتوبان رنگ ها

بزرگراه آیره، استرالیا

این اتوبان در واقع جهت حرکت ماموت های غول آسا بوده! نام این جاده از جان آیره کاوشگر و سیاح مشهوری گرفته شده که در سال 1841 به دنبال کشف نشانه هایی از زندگی در هزاران سال قبل و یافتن فسیل ها، طی مدت 5 ماه جهت شرق تا غرب جنوب استرالیا را طی کرد. حالا در آن جهت بزرگراهی به طول 1500 کیلومتر کشیده شده که پورت آگوستا در شرق را به نورسمان در غرب متصل می نماید. این بزرگراه را راه طبیعت هم می نامند، زیرا بیشتر از دوسوم از آن در دل طبیعتی است که کاملا وحشی است و هیچ نشانه ای از زندگی انسانی در آن به چشم نمی خورد. عبور از این بزرگراه شما را در دنیایی از رنگ های مختلف، از انواع زرد و نارنجی تا سبز و آبی شناور خواهد نمود.

اقیانوس زیرپای شماست

بزرگراه ساحلی پاسیفیک (بزرگراه شماره یک)، ایالات متحده

این بزرگراه دو شهر توریستی محبوب این کشور را به هم وصل می نماید. این بزرگراه از شهر سانفرانسیسکو شروع و در شهر لس آنجلس پایان می یابد. طی این جهت شما بخشی از چشم اندازهای زیبا را هم خواهید دید.

البته اگر عجله دارید و می خواهید این جهت را به سرعت طی کنید حداقل برای تماشای منظره های منطقه سان لوئیز اوبیسپو و مونتوری توقف کنید. در این مناطق می توانید در حاشیه اتوبان از روی صخره های بسیار زیبا به پایین پای تان که اقیانوس آرام است نگاه کنید و لذت ببرید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43240

به "بهترین جاده های دنیا با چشم اندازهای بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاده های دنیا با چشم اندازهای بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید