بلیط هواپیما مشهد ؛ مقصد محبوب ایرانیان برای سفرهای داخلی

به گزارش مجله سرگرمی، مشهد محبوب ترین مقصد سفر های زیارتی و یکی از پرطرفدارترین شهر های ایران برای سفر های داخلی است. همین موضوع موجب شده بلیط هواپیما تهران مشهد یکی از اقلام پرطرفدار سفر در صنعت گردشگری ایران باشد.

بلیط هواپیما مشهد ؛ مقصد محبوب ایرانیان برای سفرهای داخلی

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، مشهد محبوب ترین مقصد سفرهای زیارتی و یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران برای سفرهای داخلی است. همین موضوع موجب شده بلیط هواپیما تهران مشهد یکی از اقلام پرطرفدار سفر در صنعت گردشگری ایران باشد. محبوبیت مشهد به دلیل طیف متنوعی از جاذبه های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی است که در این شهر و استان خراسان رضوی گرد هم آمده است. در این نوشته بیشتر با مشهد و جاذبه های گردشگری متنوع آن آشنا می شویم:

جاذبه های زیارتی مشهد

محبوبیت اول و اصلی شهر مشهد به خاطر حضور بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان است. این مکان مقدس و زیارتی موجب شده است تا هر سال میلیون ها گردشگر ایرانی و خارجی برای بازدید و زیارت این صندلی مقدس مذهبی به مشهد سفر نمایند. مجموعه بارگاه امام رضا (ع) خود دارای بخش های گوناگونی است. حرم امام رضا (ع) مانند جواهری در میان این مجموعه می درخشد. موزه آستان قدس رضوی در جنوب مجموعه جای گرفته است و یکی از غنی ترین موزه های خراسان رضوی به شمار می رود. آرامگاه و مقبره شماری از علمای دینی هم در این مجموعه واقع شده است. مقبره شیخ نخودکی، مقبره شیخ بهایی و مقبره شیخ جعفر مجتهدی از این جمله است.

مسجد گوهرشاد مشهد که شاهد وقایع تاریخی زیادی نیز بوده است و آرامگاه پیر پالان دوز که در شمال شرقی حرم امام رضا (ع) جای دارد، از دیگر مکان های مذهبی و زیارتی شهر مشهد به شمار می فرایند.

جاذبه های تاریخی مشهد

استان خراسان رضوی در میان دو استان خراسان شمالی و جنوبی جای گرفته و بخش بزرگی از تمدن و تاریخ ایران را در خود جای داده است. به همین دلیل، کسانی به تاریخ و جاذبه های تاریخی علاقه دارند، از سفر به مشهد و دیدنی های کهن آن لذت خواهند برد. خانه تاریخی داروغه مشهد که محل برگزاری تشریفات و پذیرایی از میهمانان آخرین داروغه مشهد در دوران قاجار بوده است، امروز پس از بازسازی های صورت گرفته، به عنوان یک بنای دیدنی میزبان گردشگران است. موزه نادری مشهد دیگر جاذبه تاریخی این شهر است. موزه نادری همانگونه که از نامش پیداست با موضوع نادرشاه افشار و زندگی سیاسی و تاریخی او شکل گرفته است. اما در این موزه می توانید آثار تاریخی متنوعی را از دوره افشاریه و صفویه ببینید. مدرسه عباسقلی خان، خانه تاریخی ملک و خانه تاریخی توکلی که به خانه اجنه هم مشهور است، از دیگر دیدنی های تاریخی مشهد هستند.

جاذبه های تفریحی و مدرن مشهد

مشهد به عنوان یک شهر گردشگرپذیر، در سال های اخیر کوشش نموده تا امکانات گردشگری و تفریحی بیشتری را پدید بیاورد. این امکانات تفریحی به طور خاص نوجوانان و بچه ها را بسیار سرگرم می سازد. هلیوم پارک یکی از این تفریحات جدید است که می توان آن را بزرگترین پارک پرشی یا ترامپولینگ کشور دانست. بوستان مینیاتوری مشهد به مانند دیگر پارک های مینیاتوری دنیا، آثار تاریخی مناطق گوناگون کشور را در مقیاس کوچک بازسازی و در خود جای داده است. باغ پرندگان هم مجموعه نسبتا گسترده ای از پرندگان گوناگون را برای آشنایی بیشتر مردم با این موجودات زیبا و رنگارنگ گرد هم آورده است. این مجموعه مکان های سرگرم نماینده برای آن گروه از گردشگرانی که خانوادگی و با رزرو بلیط هواپیما به این شهر سفر می نمایند جذاب خواهد بود.

جاذبه های پیرامون شهر مشهد

زیبایی های شهر مشهد محدود به خود این شهر نمی گردد. بلکه در روستاها و مناطق پیرامونی این شهر هم دیدنی های زیادی برای بازدید نهفته است. توس زادگاه و محل زندگی و مرگ فردوسی بزرگترین شاعر حماسه سرای ایرانی، مهمترین این شهرها است. توس شهری کهن و تاریخی است که با ویران شدن آن توسط مهاجمان، اهالی آن به مشهد کوچیدند. آرامگاه و موزه فردوسی در توس، مکانی زیبا و آرامش بخش برای دوستداران ادبیات و فرهنگ ایرانی است. در سوی دیگر مشهد، منطقه خوش آب و هوا و تفرجگاهی طرقبه و شاندیز جای دارد. این دو روستای نزدیک به هم، در گذر زمان تبدیل به منطقه تفریحی اهالی مشهد و گردشگران شده است. طرقبه و شاندیز تقریبا حدود 20 کیلومتر با مشهد فاصله دارند و کسانی که با خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران و بالعکس به این شهر سفر می نمایند، می توانند از طریق مترو و اتوبوس یا تاکسی های مشهد، خود را به نزدیکی این دو منطقه گردشگری برسانند. مجموعه تفریحی چالیدره مشهد را هم نباید از قلم انداخت. منطقه تفریحی چالیدره بر روی دریاچه سدی ساخته شده بر رود چالیدره پدید آمده است و شامل امکاناتی مانند تله کابین، زیپ لاین، قایق سواری، بانجی جامپینگ و ماهی گیری است. منطقه چالیدره کمی با طرقبه فاصله دارد و شما در همان راستا رفتن به طرقبه می توانید خود را به چالیدره هم برسانید.

برای سفر به مشهد از چه وسیله ای استفاده کنیم؟

دسترسی به مشهد تقریبا از همه نقاط ایران ممکن و مقدور است. زیرا راستاهای ارتباطی متنوع و زیادی به این شهر وجود دارد. شما می توانید با خودروی شخصی و به صورت جاده ای به مشهد سفر کنید و هم از راستاهای ریلی و انواع قطارهای به مقصد این شهر بهره ببرید. اما اگر طی مسافت زیاد برایتان خسته نماینده است یا زمان کمی برای سفر دارید، می توانید از گزینه سفر هوایی و سفر با خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران یا بالعکس بهره ببرید. خوشبختانه از شهرها و فرودگاه های اصلی کشور، به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد پرواز وجود دارد. اما در میان پروازهای گوناگونی که توسط ایرلاین های مختلف انجام می گردد، کدام پرواز مناسب تر است؟ از طرفی هر کدام از این پروازها، توسط آژانس های مسافرتی و سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما با قیمت متفاوتی عرضه می گردد. برای پیدا کردن بهترین قیمت بلیط هواپیما چه می توان کرد؟ استفاده از سفرمارکت به عنوان یک موتور جستجو بلیط هواپیما این مشکل را حل می نماید. چون موجب می گردد بتوانید با مقایسه یکجا همه قیمت ها برای همه پروازها، ارزانترین بلیط هواپیما مشهد را پیدا کنید.

چه فصلی به مشهد سفر کنیم؟

شهر مشهد به عنوان مقصد اول گردشگری مذهبی در ایران، دو نوع مختلف از زمان های اوج سفر را تجربه می نماید. یکی اعیاد و مناسبت های مذهبی مانند تولد و شهادت امام رضا (ع) و دیگر مراسم مذهبی تشیع و اسلام است. گروه دوم، فصل هایی از سال است که ایرانیان به دلیل آب و هوا یا تعطیلات مناسبتی، گرایش بیشتری به سفر دارند. تعطیلات نوروز و تابستان مهمترین مواقعی هستند که بیشترین شمار گردشگران به این شهر سفر می نمایند. از همین می توان گفت مشهد شهری است که در همه فصول، مخاطبان خاص خود را دارد.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107586

به "بلیط هواپیما مشهد ؛ مقصد محبوب ایرانیان برای سفرهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما مشهد ؛ مقصد محبوب ایرانیان برای سفرهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید