بزرگ ترین شرکت مشاوره دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت خدمات تخصصی اکسنچر در ارائه راه چاره ها و خدمات دیجیتال و عملیات فناورانه تخصص دارد. این شرکت پیروز شده در فهرست 500 شرکت برتر جهان قرار گیرد.

بزرگ ترین شرکت مشاوره دنیا

شرکت اکسنچر خدمات مشاوره را در سراسر جهان عرضه می نماید و نه تنها پیروز شده نام خود را در فهرست شرکت های پیروز قرار دهد، بلکه خدمات کاربردی و مفیدی را به چندین شرکتی ارائه می نماید که در فهرست 100 شرکت پیروز جهان قرار دارند یا ردیفی از فهرست 500 شرکت برتر جهان را به خود اختصاص داده اند.

شرکت اکسنچر در ابتدا بخش مشاوره فناوری و تجاری یک شرکت اقتصادی به نام Arthur Andersen بود. آن شرکت نخستین گام ها برای ماشینی کردن روند فراوری فهرست دستمزد کارکنان و فرآیند فراوری را در منطقه کنتاکی انجام می داد اما در سال 1989 شرکت به دو بخش تقسیم شد که بخشی از آن به نام Anderson Consulting شناخته و بعدتر در ابتدای سال 2001 خود را به نام اکسنچر معرفی کرد.

موقعیت عمومی اکسنچر

شرکت اکسنچر در حال حاضر بیش از 204هزار کارمند و تقریبا 4500 مدیر اجرایی دارد و می تواند ادعا کند که در بیش از 200 شهر از 53 کشور جهان از آمریکا، آسیا و اقیانوسیه، اروپا، خاورمیانه و آفریقا دفتر و یا عملیات اجرایی دارد.

دفتر مرکزی شرکت از سال 2009 در دوبلین است و کارها در 5 حوزه ارتباطات، رسانه و فناوری، خدمات اقتصادی، فراوری، منابع و بهداشت متمرکز شده. آنها در همه این حوزه های متنوع خدمات و راه چاره های راهبردی، فناوری، تجاری و عملیاتی را به تعداد زیادی از بخش های مختلف صنایع ارائه می نمایند.

توانایی شرکت بر این نکته متمرکز است که با استفاده از قابلیت های فناوری و دانشی که در حوزه صنعت در پایه گذاری کسب وکارهای جدید و گرایش های فناوری روز و توسعه راه چاره های کاربردی دارد، به مشتریانش در سراسر جهان یاری کند تا به بازارهای جدید وارد شوند و درآمد خود از بازارهای موجود را افزایش دهند.

یکی از تخصص های ویژه شرکت آن است که به مشتریان یاری کند کارایی اجرایی خود را ارتقا دهند و به آنها می آموزد که چگونه محصولات و خدمات خود را به شکلی اثرگذارتر عرضه نمایند. قابلیت اجرایی بالای شرکت مبتنی بر تجربه در مشاوره، فناوری و استفاده از منابع بیرونی برای بهبود کارایی مشتریانش است.

نکته کلیدی در این میان ساختار ماتریسی شرکت است که مبتنی بر کار به صورت پروژه ای است، در این ساختار هر کارمند یا فرد درگیر در یک پروژه دو مدیر دارد، این روش اطمینان لازم نسبت به اجرای موثر و دقیق کارها را فراهم می سازد.

در حالی که اکسنچر از بیرون دستگاهی خشن و مستحکم به نظر می رسد که کارش را همچون ساعت انجام می دهد، اما فرهنگ کاری متوازن و راحتی در آن جریان دارد. در روابط کاری این شرکت تنوع فرهنگی تشویق می گردد و از آنجا که جذب، ایجاد و توسعه گروه های کاری متشکل از بهترین استعدادها مورد تاکید است، توجه به این موضوع نقشی کلیدی دارد.

جوایز، رتبه ، ارزش اقتصادی

جای تعجب ندارد که اکسنچر پیروز به دریافت جوایزی شده و مورد تحسین و تشویق نهاده شده است. شرکت به عنوان یکی از پیشتازان جهانی و صاحب رتبه 47 در آنالیز بهترین نشان های جهانی توسط Interbrand شناخته و معرفی گردید.

همچنین در سال 2009 در زمره 20 شرکت برتر فناوری دارای بالاترین رتبه کارایی نهاده شد. همچنین در سال 2010 توسط Universum در فهرست 50 کارفرمای برتر نهاده شد و از جنبه تجاری و مهندسی رتبه 25 این فهرست را به دست آورد.

علاوه بر این، در سال 2010 مجله نیوزویک شرکت اکسنچر را در رده بندی کلی در رتبه 11 و در رده بندی سبز فراوریات صنعتی در رتبه 1 قرار داد. در همین سال توسط مجله CIO در فهرست یکی از 100 شرکت خدمات صنعتی و مشاوره برتر نهاده شد. شرکت با بهره برداری از تجارب فراوان و نیروی کار توانمند، یکی از شرکت های پیشرو است که برای مشتریان خود در سراسر جهان راه چاره ارائه می نماید.

بر اساس گزارش های ارائه شده در سال 2018 شرکت درآمد خالص معادل 39/6 میلیارد دلار داشته و این درآمد حاصل کار 495هزار کارمند برای ارائه خدمات به 200 نقطه از 120 کشور جهان بوده. تعداد کارکنان شرکت در سال 2015 حدود 150هزار نفر در هندوستان، 48هزار نفر در آمریکا، حدود 50هزار نفر در فیلیپین بوده.

در حال حاضر تعداد 92 شرکت از فهرست 100 شرکت برتر فهرست فورچون و بیش از 75درصد از 500 شرکت برتر جهان از مشتریان اکسنچر هستند.

در سال های شروع دهه 90 میلادی وقتی که با بالا دریافت اختلاف بین بازیگران اصلی، شرکت مشاوره اندرسون در پایان از هم جدا شدند، به پیشنهاد کیم پترسن یکی از کارکنان و در نتیجه یک مسابقه داخلی نام اکسنچر که ترکیبی ازAccent و Future است، برای شرکت جدید انتخاب شد، اما شاید در آن روز هم انتظار نمی رفت پس از چند سال این شرکت در فهرست بهترین های حوزه خود قرار گیرد و امروز تبدیل به پیشتاز در بسیاری زمینه ها گردد.

ادامه راستا شرکت از آن سال تا امروز همراه با نکات جالبی بوده. دفتر مرکزی شرکت تا سال 2009 در برمودا قرار داشت و از سال 2002 با بخش های اقتصادیاتی دولت آمریکا درباره اینکه شرکت اصالتی آمریکایی دارد یا نه، درگیر بود.

شرکت در آن سال یکی از 4شرکت سهامی عام بود که در بهشت اقتصادیاتی برمودا حضور داشت. در سال 2009 شرکت به ایرلند (که معافیت های اقتصادیاتی فراوانی دارد) منتقل شده و نام خود را به Accenture Plc تغییر داد.

شرکت در نخستین روزی که در سال 2002 سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرد، ارزشی برابر با 1.7 میلیارد دلار را به دست آورد. جالب توجه آنکه امروز فعالیت شرکت آنقدر گسترش یافته که در هر سال حدود 300 میلیون بلیت سفر هوایی برای کارکنان آن خریداری می گردد.

شرکت همچنین با فعالیت های خود در حوزه فناوری ارتباطی پیروز شده خدمات حفاظت از 25درصد ترافیک اینترنت جهان را تامین نموده و خدمات پردازش بیش از نیمی از ایمیل هایی را که در سراسر جهان مبادله می گردد، در اختیار بگیرد.

هر سال بر اساس راه چاره هایی که اکسنچر ارائه می نماید، بیش از 40 میلیون ادعا در حوزه بیمه مطرح می گردد. در همین حال شرکت تا کنون روند مشاوره خرید یا ادغام بیش از 750 شرکت را انجام داده.

از طرفی جدیت در پیگیری امور مشتریان را شاید بتوان از آنالیز میزان وقتی که صرف تماس با مشتریان شده روشن کرد؛ اکسنچر بیش از 500 میلیون دقیقه تماس با مشتریان را در جدول کاری خود ثبت نموده.

اکسنچر در زیرساخت های بازار ارتباطات حضور دارد. سامانه صدور صورتحساب برای شرکت های مخابراتی توسط اکسنچر طراحی شده، در همین حال فناوری های طراحی و فراوری شده توسط این شرکت امکان ارتباط بیش از 300 میلیون کاربر ارتباط گوشی همراه را فراهم می نماید.

آنها همچنین پیروز به عقد قرارداد اجرای وب سایت طرح بیمه درمانی موسوم به ObamaCare هم شدند. این نوع اقدامات البته در سوابق شرکت بوده چرا که آنها در اجرای 6دوره مسابقات راگبی به عنوان شریک فناوری حضور داشته اند.

شاید اکسنچر را بسیاری به عنوان یک شرکت مشاوره بشناسند اما حضور بخش های مختلف آن در حوزه های فناوری باعث شده که طبق یک آنالیز ادعا گردد هر 4 ساعت یک سامانه مربوط به این شرکت راه اندازی می گردد.

teroll.ir: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

studiomerina.ir: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

منبع: مجله شنبه
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47259

به "بزرگ ترین شرکت مشاوره دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین شرکت مشاوره دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید