برگزاری جشنواره ثبت ملی مهارت پخت کباب گلپایگان

به گزارش مجله سرگرمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان از برگزاری جشنواره ثبت ملی مهارت پخت کباب گلپایگان در روزهای 24 و 25 مرداد امسال اطلاع داد.

برگزاری جشنواره ثبت ملی مهارت پخت کباب گلپایگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری این اداره کل با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اولین جشنواره گردشگری کباب گلپایگان تابستان سال 1397 بیان کرد: با عنایت به کوشش در راستای توسعه متوازن گردشگری در همه مناطق استان اصفهان به ویژه مناطق غربی، امسال و پس از ثبت ملی مهارت پخت کباب گلپایگان در فهرست میراث ناملموس کشور که در ابتدای تیرماه امسال صورت پذیرفت، در مرداد ماه امسال نیز همزمان با ثبت ملی مهارت پخت کباب از یک سو و تقارن آن با برگزاری جشنواره گردشگری شهرستان گلپایگان، دومین جشنواره کباب و لبنیات شهرستان گلپایگان در روزهای 24 و 25 مرداد در پارک جنگلی گلپایگان برگزار خواهد شد.

پیش از این مصطفی قانونی مدیر میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان از ثبت ملی سه اثر ناملموس شهرستان شامل هنر منبت، مهارت پخت آش حلیم و مهارت پخت کباب گلپایگان در فهرست میراث ناملموس ملی کشور خبر داده بود.

شهرستان گلپایگان با پیشینه تاریخی در حدود 7هزار سال با 90هزار نفر جمعیت در فاصله 180 کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است.

در این شهرستان تا کنون 250 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری شناسائی شده که از این تعداد 26 بنای تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

همچنین در شهرستان گلپایگان بیش از 20هزار سنگ نگاره متعلق به انتها دوران غارنشینی انسان در فلات مرکزی ایران و در منطقه تنگ غرقاب این شهرستان قرار گرفته است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38895

به "برگزاری جشنواره ثبت ملی مهارت پخت کباب گلپایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره ثبت ملی مهارت پخت کباب گلپایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید