برگزاری اولین جشنواره گردشگری و بازی های بومی محلی درشهرستان سلماس

به گزارش مجله سرگرمی، اولین جشنواره گردشگری و بازی های بومی محلی شهرستان سلماس با حضور مسئولان استانی، بخش های دولتی و انجمن های مردمی برگزار می گردد.

برگزاری اولین جشنواره گردشگری و بازی های بومی محلی درشهرستان سلماس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، افراسیاب گراوند سرپرست میراث فرهنگی شهرستان سلماس با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در منطقه نمونه گردشگری ایستی سو از تاریخ 30 مردادماه به مدت دو روز برگزار می گردد.

او اضافه نمود: اجرای بازی های بومی محلی، اجرای موسیقی سنتی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی، اجرای پایکوبی محلی، پخت نان و غذاهای سنتی، معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان و ... از برنامه های این جشنواره است.

گراوند با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان ادامه داد: این جشنواره با هدف معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های بی نظیر تاریخی- فرهنگی و طبیعی منطقه برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن جذب سرمایه گذار و گردشگران داخلی و خارجی است.

روستای ایستی سو یا آبگرم از روستاهای نمونه گردشگری شهرستان سلماس است که در بخش مرکزی این شهرستان قرار گرفته است.این روستا طبیعتی زیبا و چشم نواز و آب و هوای مطلوبی دارد.

چشمه آبگرم ایستی سو با داشتن املاح معدنی همچون گوگرد می تواندیکی از جاذبه های گردشگری سلامت باشد،پزشکان استفاده از آبگرم ایستی سو را برای درمان بیماری های پوستی مناسب می دانند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41446

به "برگزاری اولین جشنواره گردشگری و بازی های بومی محلی درشهرستان سلماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین جشنواره گردشگری و بازی های بومی محلی درشهرستان سلماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید