برپایی نوروزگاه در کاخ باغچه جوق شهرستان ماکو

به گزارش مجله سرگرمی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماکو گفت: نوروزگاه 6 فروردین ماه 98 در کاخ باغچه جوق ماکو برپا می گردد.

برپایی نوروزگاه در کاخ باغچه جوق شهرستان ماکو

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، علی خورابلو، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماکو با اشاره به اهمیت برگزاری نوروزگاه در شناساندن فرهنگ بومی و محلی مردم مناطق مختلف کشور اظهار کرد: نوروزگاه در شهرستان ماکو 6 فروردین ماه در محل کاخ باغچه جوق برپا می گردد.

او با اشاره به برنامه هایی که در این نوروزگاه برگزار می گردد، اضافه کرد: اجرای موسیقی سنتی عاشیقی، برگزاری برنامه هایی مانند تکم گردانی، انجام بازی های بومی و محلی، پخت و توزیع غذای محلی و همچنین تقدیر از فرد اهدا کننده یک کتیبه تاریخی به اداره میراث فرهنگی شهرستان ماکو از دیگر برنامه های اجرایی در این نوروزگاه است.

لازم به ذکر است، کاخ موزه باغچه جوق به عنوان یکی از ارزشمندترین و باشکوه ترین آثار تاریخی بر جای مانده در استان آذربایجان غربی در تاریخ 11 تیر سال 1375 هجری شمسی با شماره ثبت 1739 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42220

به "برپایی نوروزگاه در کاخ باغچه جوق شهرستان ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نوروزگاه در کاخ باغچه جوق شهرستان ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید