برپایی سومین جشنواره بین المللی ایران نما با رویکرد ایران شناسی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - برپایی سومین جشنواره بین المللی ایران نما با رویکرد ایران شناسی، به همت واحد فناور فیفتاو صورت می گیرد.

برپایی سومین جشنواره بین المللی ایران نما با رویکرد ایران شناسی

سومین جشنواره بین المللی ایران نما، 27 اردیبهشت ماه 1400 به همت واحد مستقل فناور فیفتاو با حمایت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی در برج آزادی تهران، برگزار می گردد.

مجموعه بین المللی فیفتاو نخستین نمایشگاه و تور آموزشگاه بین المللی در جهان در اتریش به ثبت رسیده و در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی تهران مستقر است.

فیفتاو در اقدامی نوآورانه هر ساله، جشنواره ای بین المللی با نام ایران نما برگزار می نماید. همایش انتها نامه های ایران شناسی، همایش مقاله های ایران شناسی، همایش نشریه های ایران شناسی، جشنوارۀ قاب عکس ایران، نمایشگاه هنر و صنایع دستی ایران، پویش شهروند پایدار کشور از جمله بخش های این جشنواره هستند.

چهارمین جشنواره ایران نما در چهار بخش اصلی انتها نامه های ایران شناسی، نشریه های ایران شناسی، قاب عکس ایران و پویش شهروند پایدار برگزار می گردد و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه فیفتاو تا 30 اسفند1399 اعلام شده است.

همایش انتها نامه های ایران شناسی

همایش انتها نامه های ایران شناسی به دبیری پروفسور حسین بیک باغبان (رئیس مرکز دانشگاهی (انجمن) مطالعات و پژوهش های ایرانی آلزاس فرانسه و استاد افتخاری در دانشگاه استراسبورگ فرانسه) برگزار می گردد.

علاقه مندان برای شرکت در همایش انتها نامه های ایران شناسی که در محورهای ایران شناسی، باستان شناسی، اسطوره شناسی، نمادشناسی، زبان های باستانی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، فرهنگ عامه، میراث فرهنگی، آداب و رسوم، اقوام، پوشاک محلی، صنایع دستی، معماری و شهرسازی، فلسفه و عرفان، میراث طبیعی و گردشگری برگزار می گردد، ضروری است چکیده ای مبسوط از انتها نامۀ خود را به همراه فرم ثبت نام به پست الکترونیک جشنواره [email protected] ارسال کنند که نمونه چکیده مبسوط و فرم ثبت نام در سایت فیفتاو www.fiftaw.com و همچنین در کانال تلگرامی فیفتاو @FIFTAW موجود است.

نشریه های ایران شناسی

همایش نشریه های ایران شناسی به دبیری پرفسور حسین بیک باغبان، رئیس مرکز دانشگاهی (انجمن) مطالعات و پژوهش های ایرانی آلزاس فرانسه و استاد افتخاری در دانشگاه استراسبورگ فرانسه) ، دومین بخش جشنواره است و مختص به نشریه ها و مجلات بوده و در محورهای انتها نامه های ایران شناسی برگزار می گردد و برای شرکت در این همایش، ضروری است یکی از مدیرمسئول یا سردبیر، اولین و آخرین شماره از نشریۀ خود را در فایل PDF به پست الکترونیک همایش [email protected] ارسال کنند.

قاب عکس ایران

بخش سوم این رویداد، جشنوار قاب عکس ایران است که به دبیری زینب شاه علی، برگزار شده و هیئت داوران این بخش را دکتر مهدی مقیم نژاد (عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران)، دکتر حسن رجبی نژاد مقدم پاپکیاده (عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان)، رضا دیده بان (عضو هیئت موسس و استادیار دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت سینمایی فانوس سبز، مدیرمسئول شرکت فرهنگی هنری One to One در استانبول ترکیه)، محسن خیرخواه (مدرس دانشکدۀ هنر یزد) و علی نجات بخش (مدرس دانشکدۀ هنر سپهر اصفهان) تشکیل می دهند.

دریافت آثار جشنواره در دو بخش مردم شناسی یا مستند، لنداسکیپ یا منظره نگاری و در موضوعاتی شامل مراسم و آداب سنتی، بوم گردی، پوشش های محلی، جاذبه های گردشگری، جاذبه های طبیعی، بناها و اماکن تاریخی به وسیله پست الکترونیک جشنواره [email protected] صورت می گیرد.

پویش شهروند پایدار کشور

پویش شهروند پایدار کشور چهارمین بخش ایران نما است که به دبیری علی شادلو، مدرس و مشاور گردشگری برگزار می گردد. از علاقه مندان درخواست می گردد عکس ها یا فیلم هایشان از پویش جمع آوری زباله را در صفحۀ اینستاگرام خود استوری نموده و صفحۀ iran-aks-mobile را منشن کنند.

شایان ذکر است آثار برگزیده جشنواره بین المللی ایران نما، در قالب کتاب چاپ می گردد. همچنین فیفتاو دارای مجله ای بین المللی و چهارزبانه است که عکس ها و مقالات مستخرج از انتها نامه ها، پس از پذیرش در دبیرخانه و رضایت افراد در آن نیز منتشر خواهد شد، و بدین ترتیب منبع جامعی از پژوهش های ایران شناسی را به چهار زبان زندۀ جهان به جهانیان عرضه خواهد داشت. یادآوری می گردد، عکس های منتخب به مدت 10 روز در تالار آیینه برج آزادی تهران به نمایش گذاشته می شوند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در هر یک از بخش های جشنواره می توانند به وسیله سایت www.fiftaw.comاقدام کنند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130798

به "برپایی سومین جشنواره بین المللی ایران نما با رویکرد ایران شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی سومین جشنواره بین المللی ایران نما با رویکرد ایران شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید