برنامه های هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت محرم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های ماه محرم این سازمان از برگزاری نمایش های آیینی مذهبی، نمایشگاه های تجسمی و رونمایی از قطعه عاشورایی نوای نی نوا اطلاع داد.

برنامه های هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت محرم

به گزارش خبرنگاران علیرضا زند وکیلی اضافه کرد: نخستین سوگواره اقوام عاشورایی ویژه برنامه ای برای معرفی آیین های اقوام ایرانی در پاسداشت حماسه عاشوراست و شامل آیین هایی از جمله شروه خوانی، چاووشی خوانی، نخل گردانی و نقالی و پرده خوانی به زبان ترکی و عربی است که به دبیری فرهنگسرای خانواده برگزار می گردد.

رونمایی از سه نمایش در پردیس تئاتر تهران

زندوکیلی از اجرای چهار نمایش در ماه محرم اطلاع داد و گفت: نمایش تا رقیه به کارگردانی مهراب رستمی و نمایش پای دیوار کودکی به کارگردانی فهیمه میرزا حسینی با موضوع بچه ها عاشورا همزمان با شروع محرم و نمایش شین به کارگردانی حسن همتی به مناسبت هفته دفاع مقدس در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود. نمایش بازی تعزیه نمایشی عروسکی ویژه بچه ها و نوجوانان است که به همت مدیریت امور نمایشی در سه فرهنگسرا اجرا خواهد شد.

برپایی چهار نمایشگاه تجسمی

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری از برگزاری چهار نمایشگاه تجسمی همزمان با شروع محرم اطلاع داد و اظهارکرد: نمایشگاه عکس با کاروان با موضوع عزاداری عاشورا در دهه قاجار در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می گردد. این موزه همچنین با ویژه برنامه شور حماسه با هنر مفهومی در حوزه قیام کربلا میزبان علاقه مندان است. نمایشگاه عکس های آیینی همراه با نشست های پژوهشی ویژه در نگارخانه لاله برپا خواهد شد. مجموعه ای از آثار خوشنویسی علی شیرازی با عنوان نمایشگاه کتیبه های عاشورایی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می گردد و نمایشگاهی از عکس های عاشورایی مهدی توکلیان دیگر رویدادی است که ویژه ماه محرم برپا می گردد.

رونمایی از نوای نی نوا

وی در تشریح برنامه های مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری به مناسبت سالگرد واقعه عاشورا گفت: نوای نی نوا با آهنگسازی بابک ربوخه و با صدای متین رضوانی پور قطعه ای عاشورایی است که در مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری فراوری است و آیین رونمایی از آن در ماه محرم برگزار می گردد همچنین ویژه برنامه آوای محرم برای معرفی و آنالیز نوحه ها و نغمه های عاشورایی و مناسبت آنها با موسیقی دستگاهی ایرانی با تقدیر از چهار چهره برجسته این هنر برگزار خواهد شد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با ماه های محرم و صفر سال 1441 هجری قمری مصادف با 1398 هجری شمسی، 35 عنوان برنامه در قالب 3000 اجرای متنوع با عنوان کلی جلوه سوگ را در مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می نماید.

00

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44051

به "برنامه های هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت محرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت محرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید