برنامه مدون برای ورزش بانوان در ساری تدوین گردد، کسب 45 مدال ورزشی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مجید حسین زادگان سه شنبه شب در جلسه آنالیز مسائل ورزشی شهرستان، گفت: با توجه به نام آوری و مدال آوری بانوان شهرستان در ورزش قهرمانی، اقدامات مهم در راستای ارتقا و توسعه آن، متأسفانه صورت نگرفته است.

برنامه مدون برای ورزش بانوان در ساری تدوین گردد، کسب 45 مدال ورزشی

حسین زادگان به ورزش روستایی با توجه به تنوع، گستردگی و پوشش جمعیتی زیاد اشاره و گفت: روستا و روستاییان پایه و ستون ورزش قهرمانی محسوب می شوند و لازم است که موردتوجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

حسین زادگان در راستای ترویج ورزش به ویژه ورزش های همگانی گفت: این پدیده اجتماعی برای حفظ سلامت و نشاط آحاد جامعه لازم است و زمینه های لازم برای همگانی کردن ورزش در کشور فراهم آید.

حسین زادگان در راستای اقتصاد ورزشی با توجه به شرایط، پتانسیل و ظرفیت های ورزشی شهرستان شرح داد: اقتصاد ورزش در کنار سایر رشته های کابردی اقتصاد، سال هاست که موردتوجه واقع شده و باشگاه های ورزشی نمونه شاخص آن است، درواقع، باشگاه های ورزشی مانند بنگاه های اقتصادی عمل نموده و بسیاری از آن ها با اهداف اقتصادی معینی ساخته شده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس رویکرد اقتصاد ورزشی، می توان محصولات ورزشی را به خدمات حرفه ای مربیان، ورزشکاران، پزشکان ورزشی و مراکز آمادگی و کالاها و خدمات پوشاک، تجهیزات و رویدادها و محصولات رسانه ای ورزشی تقسیم کرد و بازار هر یک از این عرصه ها و محصولات را اقتصاد ورزشی تعریف کرد.

این مسئول در ادامه بیان داشت: به طور تعیین، بازار کالاهای ورزشی بازار نمایش رویدادهای ورزشی، بازار انتشارات ورزشی و بازار نیروی کار، اعم از بازیکنان و متصدیان و سایر بازارها، ازجمله موارد مهمی هستند که در اقتصاد ورزش مطرح می شوند و تمام بازار ورزشی رامی توان در استان فراهم کرد فقط همت و برنامه ریزی صحیح و حضور سرمایه گذاران را می طلبد.

گردشگری ورزشی و توریسم ورزشی

فرماندار مرکز استان در ادامه به موضوع توریست ورزشی و گردشگری ورزشی پرداخت و گفت: با توجه به داشته های ورزشی و موقعیت جغرافیایی و طبیعی، زمینه گردشگری ورزشی را مهیا و توریسم ورزشی را در شهرستان رونق دهیم.

وی در راستای حضور توریست ورزشی و زمینه تبادل فرهنگ و کارنمودهای ورزشی و درآمدزایی و اقتصاد ورزشی را چنین شرح داد: تهیه بلیت رفت وبرگشت، رزرو محل اسکان در هتل یا اماکن اقامتی دیگر، هزینه های ترانسفر در مقصد، هزینه تهیه غذا و بلیت مسابقات ورزشی و سایر مواردیگر اشاره نمود که این باعث گردش اقتصادی فراوانی می گردد و این گونه است که کشورهای مختلف دنیا در جهت برگزاری مسابقات بین المللی و مهم ورزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند و تمام توان خود را در این راه حتی چندین سال قبل از برگزاری مسابقات به کار می بندند.

حسین زادگان تأکید کرد: هرچند برگزاری و آماده سازی این گونه مسابقات برای آن ها هزینه های زیادی را در برداشته باشد اما برگشت درآمدی آن نیز قابل توجه خواهد بود.

این مسئول فراهم بودن جاذبه های طبیعی خدادادی در یک منطقه می تواند در جذب توریسم ورزشی مؤثر اعلام نمود و گفت: داشتن کوه های مرتفع، دریای بیکران، مرزهای فراوان آبی، مناطق برف گیر، رودخانه های خروشان و سایر عوامل دیگر در جذب توریسم ورزشی غیرقابل انکار هستند و این امر می تواند در شهرستان ساری اتفاق بیفتد.

مدال های رنگین ساروی ها

فرماندار شهرستان ساری در تشریح آخرین شرایط ورزش در این شهرستان گفت: در طی سال گذشته ورزشکاران و جوانان قدرتمند ساروی 45 مدال آسیایی، دنیای را کسب کردند و میزان کسب مدال دنیای با 24 مدال 84 درصد، آسیایی با کسب 11 مدال با افزایش 10 درصدی و میزان رشد مدال های بانوان با کسب 9 مدال صد درصد افزایش داشته است.

مسئول ارشد شهرستان به کسب 157 مدال کشوری نیز اشاره نمود و بابیان رشد 39 درصدی اعزام و میزبانی لیگ کشوری گفت: نزدیک به 17 هزار ورزشکار در 265 باشگاه ها و استادیوم های خصوصی و بیش از 40 باشگاه دولتی فعالیت دارند.

فرماندار مرکز استان با اعلام رشد 0.7 درصدی سرانه ورزشی گفت: سرانه ورزشی خصوصی 0.8 درصد و سرانه کل ورزش با افزایش 0.6 درصد روبرو بوده است و سرانه ورزشی شهرستان در حاضر نزدیک به 514 مترمربع است، هم اکنون 104 تیم های مختلف شهرستان ساری در لیگ برتر کشور -لیگ یک کشور و لیگ استان حضور دارند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73725

به "برنامه مدون برای ورزش بانوان در ساری تدوین گردد، کسب 45 مدال ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مدون برای ورزش بانوان در ساری تدوین گردد، کسب 45 مدال ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید