برای پیشگیری از نفخ شکم آب آلو سیاه بنوشید

به گزارش مجله سرگرمی، روزیاتو/ علت نفخ شکم ممکن است مصرف بعضی مواد غذایی یا خوردن یکباره مقدار زیادی غذا باشد. اما شاید بتوانید ریسک درد ناشی از بادی که در شکم محبوس می گردد را با اضافه کردن یک نوع آب میوه به رژیم غذایی خود کاهش دهید که حتی می تواند به تنظیم اجابت مزاج شما یاری کند.

برای پیشگیری از نفخ شکم آب آلو سیاه بنوشید

بیشتر مردم در مقطعی از زندگی خود درگیر نفخ شکم شده اند. اما به ادعای کارشناسان، شاید بتوان تنها با مصرف بیشتر آب آلو سیاه جلوی این مشکل را گرفت.

نفخ شکم می تواند باعث ورم شکم و سفت شدن آن گردد و در مجموع شرایط بسیار ناخوشایندی ایجاد می نماید. مصرف بعضی مواد غذایی گازدار یا سریع غذا خوردن یا پرخوری، از علل نفخ شکم هستند.

اما یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای کاهش ریسک بروز نفخ شکم، روی آوردن به مصرف آب آلو سیاه است. آب آلو سیاه بسیار انرژی بخش است و به فروکش کردن بادی که در شکم محبوس شده یاری می نماید.

پیشگیری از نفخ شکم با آب آلو سیاه

آلو سیاه مثل یک ماده ملین عمل می نماید. این میوه سرشار از ماده ای به نام سوربیتول است، نوعی پُلی اُل که معمولاً در سیب، گلابی و هلو وجود دارد که به این میوه ها خاصیت ملینی می دهد.

آلو سیاه فیبر زیادی هم دارد، مسأله ای که به بهبود اجابت مزاج یاری می نماید و مانع از یبوست می گردد. یبوست یکی از دلایل اصلی نفخ شکم است، به همین دلیل است که آب آلو سیاه ممکن است به تسکین درد ناشی از باد محبوس شده در شکم یاری کند.

به گفته کارشناسان، یک راه برای اضافه کردن مواد مغذی و در عین حال یک مزه دلپذیر به رژیم غذایی روزانه خود، مصرف آب آلو سیاه است.

آلو سیاه فیبر زیادی دارد، مسأله ای که به جلوگیری از بواسیر ناشی از یبوست یاری می نماید. یبوست مزمن در میان افراد مسن مشکل شایعی محسوب می گردد و در نوزادان شیرخوار هم می تواند بسیار دردآور باشد. آب آلو سیاه به لطف سوربیتول زیادی که در خود دارد مانند یک ماده ملین عمل می نماید. برای اینکه بدانید مصرف آب این میوه برای شما یا کودک تان مناسب است یا نه باید با یک پزشک مشورت کنید.

مصرف سبزیجات ضد سرطان از جمله اسفناج و هویج هم ممکن است باعث نفخ شکم گردد. سبزیجات ضد سرطان مواد مغذی غیر قابل هضم بیشتری در خود دارند که مصرف آن ها ممکن است باعث نفخ گردد. اما پختن این سبزیجات قبل از مصرف آن ها ممکن است ریسک محبوس شدن باد در شکم را کاهش دهد.

دردی که در هنگام نفخ شکم احساس می کنید ممکن است بر اثر یبوست، محبوس شدن باد در شکم، سندرم روده تحریک پذیر، یا حتی بلعیدن مقادیر زیادی هوا باشد. خوردن نوشیدنی با استفاده از نی یا صحبت در حین خوردن غذا ممکن است باعث بلعیدن هوا گردد.

احتمال نفخ بعد از یک تعطیلات طولانی به خصوص در روزهای جشن بیشتر می گردد.

اگر نفخ شکم تان رفع نشد باید به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است علت آن مسأله جدی تری مثل سرطان تخمدان یا سرطان روده باشد.

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90919

به "برای پیشگیری از نفخ شکم آب آلو سیاه بنوشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیشگیری از نفخ شکم آب آلو سیاه بنوشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید