برای راه اندازی سایت فروشگاهی چه کار باید بکنیم ؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- آنچه که مسلم است جهان ی اقتصاد امروز با چند سال قبل تفاوت بسیار زیادی داشته و این دو مورد به هیچ عنوان با هم قابل قیاس نیستند. روش های کسب درآمد با استفاده از کسب و کار های اینترنتی رونق گرفته و کم کم در حال کنار زدن بازار های سنتی است. اگر کمی دقت داشته باشید می توانید شما هم با این جریان همراه شده و با راه اندازی سایت فروشگاهی و آنلاین کردن کسب و کار خود گام بزرگی را در ارتقای سطح بازار خود و تعداد مخاطبین و مشتریان تان داشته باشید.

برای راه اندازی سایت فروشگاهی چه کار باید بکنیم ؟

راه اندازی سایت فروشگاهی ؛ شش گام برای موفقیت

شاید کمکی که راه اندازی سایت فروشگاهی می تواند برای شما فراهم کند واضح نباشد. شما با آنلاین کردن کسب و کار خود می توانید گستره بازار و کسب و کار خود را وسعت دهید. وسعتی به اندازه تمام دنیا. شاید این حرف کمی بزرگنمایی به نظر برسد اما اگر کار را درست پیش ببرید قطعا اتفاق خواهد افتاد. همینطور که شما با جست و جوی یک محصول به خیلی از سایت های خارجی ارائه دهنده آن میرسید، عکس این اتفاق هم ممکن است. اگر بخواهیم از مسائل خرید و ارسال و وبسایت انگلیسی و همه این دردسر ها هم چشم پوشی کنیم در ساده ترین حالت، بازار شما مهم ایران خواهد بود.

پس راه اندازی سایت فروشگاهی می تواند برای شما دروازه ای به پیشرفت باشد. اما اینکار دردسر های خود را دارد و اگر کسی هم تماما به مزایای آن مطلع باشد، باز هم راه اندازی سایت فروشگاهی بحث سختی است و تقریبا راه زیادی در پیش است. این راه میتواند بیشتر هم گردد اگر قصد داشته باشید که سود خوبی ار از آن بدست آورید. در ادامه به معرفی شش گام اساسی برای راه اندازی سایت فروشگاهی می پردازیم که میتواند موفقیت شما را در این راستا تضمین کند. با هم به آنالیز این گام ها خواهیم پرداخت.

گام اول - استراتژی کاری

چرا می خواهم فروشگاه بزنم؟ فروشگاه من چه می فروشد؟ مشتری من کیست؟ بعد از جه مدت سود خواهم داد؟ چه میزان بودجه دارم؟ به چه مهارت هایی احتیاج دارم؟ و به طور خلاصه از جان این فروشگاه چه میخواهید و برای راه اندازی سایت فروشگاهی چه چیزی در چنته دارید؟ اینها سوالاتی هستند که باید قبل از اقدام به راه اندازی سایت فروشگاهی از خود بپرسید. وقتی شرایط تمام این موارد مشخص شد، آن زمان است که می توانید با جای پای سفت شده گام بردارید و راه اندازی سایت فروشگاهی خود را شروع کنید.

در صورتی که برای این سوال ها جواب مناسبی پیدا کردید و یک استراتژی کاری برای خود مشخص کردید می توانید مطمئن باشید که به تعداد کثیر فروشگاه های شکست خورده ملحق نخواهید شد.

گام دوم - برآورد هزینه و بودجه بندی

مورد دیگری که باید به آن بپردازید و می توانید مطمئن باشید که یکی از اصلی ترین موارد در راه اندازی سایت فروشگاهی به شمار می رود این است که بودجه بندی خود را مشخص نموده و بدانید که برای کدام بخش از کار خود به چه میزان هزینه احتیاج دارید. با یک برنامه ریزی دقیق در این زمینه شما میدانید که باید کجا چه میزان هزینه صرف کنید و در جایی که نباید سرمایه خود را هدر نمی دهید.

یکی از مسائل اصلی در راه اندازی سایت فروشگاهی که خیلی از سایت های شکست خورده آن را تجربه نموده اند وجود دارد این است که در جایی که نباید هزینه نموده و خود را درگیر چیزهایی می نمایند که می تواند هیچ نقشی در آینده این کسب و کار نداشته باشد.

گام سوم - سایت خود را راه اندازی کنید

راه اندازی سایت فروشگاهی با حرف نمی گردد و باید برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی کار طراحی سایت را شروع کنید. در نظر داشته باشید لازم نیست تمام کار سایت را خودتان انجام دهید و حتی اگر هیچ آشنایی با طراحی سایت نداشته باشید می توانید از کار را به کسی بسپارید که در این کار مهارت داشته باشد و بتواند کار طراحی را برای شما انجام دهد.

شما می توانید از تکنولوژی های مختلفی برای این کار بهره ببرید، فقط باید در نظر داشته باشید که از مواردی بهره ببرید که بتوان با استفاده از آن ویژگی های یک فروشگاه حرفه ای را طراحی و پیاده سازی کرد. همچنین باید برای منابع سایت خود نیز پیش بینی لازم را انجام دهید. در صورتی که قصد گسترش کار خود را داشته باشید و بخواهید که گستره محصولات و تنوع آنها را افزایش داده و به طور کلی سایت خود را گسترده تر کنید، به مشکل برنخورید. انتخاب بستر مناسب برای راه اندازی سایت گزینه ای است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. هاست ابری ارائه شده توسط مارال هاست می تواند یک بستر قابل گسترش و حرفه ای را برای شما فراهم سازد.

گام چهارم - روی بازار هدف متمرکز باشید

یکی دیگر از کارهایی که در راه اندازی سایت فروشگاهی لازم و لازم است این است که روی حوزه کاری خود ثابت قدم بمانید و در این حوزه فعالیت کنید. خیلی از فروشگاه های اینترنتی پس از مدتی راه خود را کج نموده و به سمت یک کالا یا سرویس که سود بالاتری دارد متمایل می شوند. گسترش کار شما هیچ ایرادی ندارد و خوب است. اما اینکه شما بخواهید تمرکزتان روی بازار هدف را از دست بدهید نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت.

این قضیه وجه دیگری نیز دارد و در برخی موارد مشاهده می گردد که خیلی از فروشگاه های اینترنتی به جای تمرکز بر بازار هدف خود در جای دیگری مشغول تبلیغ و معرفی محصولات هستند. باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید روی بازاری اشتباه تمرکز کنید راه اندازی سایت فروشگاهی شما به موفقیت چندانی دست نخواهد یافت.

گام پنجم - به تبلیغات خود جهت دهید

سلام، من سیامک انصاری هستم، حالا اینجا چیکار می کنم..... تکرار این جمله به صورت روزی هزار بار در تلویزیون تنها پیامدی که برای شما خواهد داشت، ساخت جوک و بالا رفتن تنفر از تبلیغ شماست که میتواند یک نقش معکوس و سنگین در برندسازی شما داشته باشد. به همین علت باید بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی حتما به فکر تبلیغات آن باشید.

البته باید گفت بدون وجود یک سیستم تبلیغاتی قوی و حرفه ای رشد کار شما به شدت کم خواهد بود و برای بهبود این شرایط احتیاج دارید تا به صورت اصولی و البته روی بازار هدف خودتان تبلیغات کاملی را انجام دهید.

گام ششم - به دنبال پیشرفت بروید

مسئله ای که برای خیلی از افراد وجود دارد این است که بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی نسبت به آن سرد شده و دنبال کار را نمی گیرند. راه اندازی سایت فروشگاهی سختی های زیادی دارد و آنچه که در آن مهم است این است که از کار خسته نشوید و به هیچ عنوان آن را رها نکنید. نباید انتظار بازدهی سریع را داشته باشید.

نتیجه گیری

به طور کلی راه اندازی سایت فروشگاهی کار ساده ای نیست و باید در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان کار ساده ای در پیش ندارید. اما آنقدر هم سخت نیست که قید مزایای آن را بزنید. اگر نکات گفته شده را رعایت کنید، قطعا به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد.

منبع: Maralhost.com

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140520

به "برای راه اندازی سایت فروشگاهی چه کار باید بکنیم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای راه اندازی سایت فروشگاهی چه کار باید بکنیم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید