برانکو: بلاژ می گفت از دشمنت هم یک نصفه دوست برای خودت بساز

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، این متنی که پیش روی تان قرار گرفته، همه حرف های برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه با روزنامه اسلوبودنا دالماسیا کرواسی است که ترجمه اشتباه تنها یک جمله کوتاه از آن و تیتر شدنش در رسانه های ایران می توانست آغازگر یک جنگ باشد اما تکذیبیه محکم پروفسور مقصر با به عقب نشینی و تصحیح ترجمه اش واداشت. درباره آن اشتباه به تفصیل نوشتیم و حالا می نشینیم پای بقیه حرف های سرمربی کروات پرسپولیس.

برانکو: بلاژ می گفت از دشمنت هم یک نصفه دوست برای خودت بساز

* در فصل اول حضورم در پرسپولیس باید اوضاع را تغییر می دادیم. فصل بعد به خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست دادیم و در سال سوم پرسپولیس را به عنوان قهرمانی لیگ برتر و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساندم. سال جاری هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم. جایی که داور چینی در بازی رفت مقابل کاشیما با تصمیماتش به ما ضربه زد چون گل دوم آنها روی موقعیت آفساید به ثمر رسید و دو کارت زرد بی مورد هم به بازیکنان ما داد. در بازی برگشت من به معنای واقعی کلمه تنها 13 بازیکن در اختیار داشتم و نتوانستیم بازی با دو گل باخته را جبران کنیم.

* در طول این مدتی که در پرسپولیس هستم، باشگاه سه رئیس عوض نموده، ما از جذب بازیکنان جدید محروم بوده ایم و پنج بازیکن استاندارد و کلیدی مان هم باشگاه را ترک نموده اند. کار سخت تر از چیزی است که به نظر می رسد و من نایب قهرمانی در آسیا را برای خودم موفقیت تلقی می کنم، اگر چه طرفداران ایرانی من می خواهند تیم هر عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. ما السدی را شکست دادیم که گابی را با دستمزد ماهیانه یک میلیون یورو و ژاوی را در اختیار داشت. این دو بازیکن خود به تنهایی دو برابر کل بازیکنان من دستمزد می گیرند.

* من مرد رویارویی و نبردها هستم و هیچ گونه لابی ای پشتم نیست. زدراوکو مامیچ (نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کرواسی و مدیر اجرایی وقت باشکاه دیناموزاگرب) نگذاشت من دینامو زاگرب را بسازم. یک تیم بزرگ که می توانست در اروپا هم خودی نشان دهد. البته او را بخشیده ام و اخیراً هم به من بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به من تبریک گفت. بلاژوویچ، استاد من که سابقه دستیاری او در تیم های ملی کرواسی و ایران را دارم، به من آموخت که از دشمنت هم یک نصفه دوست برای خودت بساز.

* من و همکارانم 15 میلیون یورو با خود به کرواسی آوردیم. من در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع، سالن سرپوشیده ای به ارزش 6 میلیون یورو درست کردم که 6 ماه پیش در شهر واراژدین ساخته شد. شاید این مرکز ورزشی کمی برای نیازهای شهر واراژدین بزرگ باشد. دو شریک من از ادامه حضور در این پروژه کناره گیری کردند، برای همین خودم را به قرض انداختم تا این پروژه به نتیجه برسد که خوشبختانه این قرض را هم تسویه کردم. این مرکز ورزشی شامل دو زمین استاندارد فوتبال، مرکز آمادگی جسمانی، سالن کنفرانس، مرکز حرکت درمانی و کافه در دو طبقه می گردد. دخترم و تعداد دیگری در این مجموعه مشغول به کار هستند. شاید ما سود زیادی از این مجموعه نبریم چون پولی که می گیریم، به نسبت سرویس هایی که می دهیم زیاد نیست اما خوشحال هستیم که برای تعداد زیادی از افراد اشتغال زایی نموده ایم.

* این افتخار را داشته ام که با تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان حضور پیدا کنم و در حال حاضر هم سرمربی سرشناس ترین تیم باشگاهی ایران هستم. جایی که شهروند افتخاری به حساب می آیم، این زیبا نیست؟

* ما قهرمان ایران و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا هستیم اما آنها تنها دو بازیکن من را به تیم ملی ایران دعوت کردند، علیرضا بیرانوند و نوراللهی. کی روش حتی حاضر نشد برای تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا به تهران بیاید اما فردای آن بازی آمد. در انتها بازی فینال هم که ما از رسیدن به قهرمانی بازماندیم، یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی ایران بابت پیروزی کاشیما خوشحالی کرد. او امروز بابت قهرمانی نماینده ژاپن خوشحالی می نماید و فردا بیرانوند را تمرین می دهد.

* نمی دانم چند تا کت وشلوار و پیراهن دارم اما همیشه آنها را اتو می کنم و در فقسه لباس هایم نگاه می دارم. هر موقع خوشحال یا غمگین باشم، برای خودم کت وشلوار و پیراهن می گیرم اما فکر می کنم در سن 64 سالگی بدون تمرین زیاد و بدون بوتاکس کردن، در شرایط بدنی خوبی هستم.

2 - 670

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

estekhdamjadid.ir: استخدام جدید: مجله کسب و کار، استارتاپ های گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6858

به "برانکو: بلاژ می گفت از دشمنت هم یک نصفه دوست برای خودت بساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: بلاژ می گفت از دشمنت هم یک نصفه دوست برای خودت بساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید