با عسل، سرفه کودکتان را درمان کنید&hellip

به گزارش مجله سرگرمی، آیا فرزندتان سرماخورده و مدام سرفه می نماید؟ آیا از شربتی که از داروخانه گرفته اید ناامید شده اید؟ در این صورت به سراغ عسل بروید. زیرا محققان آمریکایی ثابت نموده اند که عسل برای تسکین سرفه بچه ها بسیار مؤثرتر از دارو است.دکتر ایان پل و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا، 105 کودک که دچار سرماخوردگی بودند را تحت نظر گرفتند.

با عسل، سرفه کودکتان را درمان کنید&hellip

اخیراً محققان تأثیر عسل و شربت سینه را روی بچه های که دچار سرماخوردگی و سرفه هستند مورد آنالیز قرار داده و به این نتیجه رسیدند که عسل بهتر از شربت سینه، سرفه بچه ها را درمان می نماید.

این بچه ها مدام سرفه می کردند به طوری که سرفه مداوم مانع از خواب آن ها می شده است.محققان این بچه ها را به سه گروه تقسیم کردند و به گروه اول هر شب قبل از خواب یک قاشق عسل دادند، به گروه دوم یک قاشق شربت سینه و به گروه سوم هیچ دارویی داده نشد.

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می نماید. آن ها مشاهده کردند بچه های که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده اند کمتر سرفه می نمایند و خواب راحت تری داشتند.

سؤال اینجاست که چرا عسل تا این اندازه مفید است؟ محققان در پاسخ به این سؤال می گویند: عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد ضدمیکروب است و به همین دلیل می تواند سرفه را درمان کند.

میزان مصرف برای بچه ها:

  • برای بچه ها بین 2 تا 5 سال: نصف قاشق چای خوری
  • برای بچه ها 6 تا 11 سال: یک قاشق چای خوری
  • برای بچه های عظیم تر از 11 سال: دو قاشق چای خوری عسل

البته روشن است که بچه ها عسل را راحت تر از شربت های تلخ و بد مزه خواهند پذیرفت به خاطر اینکه با طعم شیرینی از سرفه خداحافظی خواهند کرد.

>>> تذکر: راجع به عسل باید توجه داشت که در بچه ها زیر یک سال نباید داده گردد.

در صورت درمان نشدن سرفه، شاید علت اصلی آن عفونی نباشد

گردآوری شده توسط گروه 7گنج

منبع:فودنا به نقل از دکتر احمد فشارکی [ متخصص بچه ها و نوزادان ]

منبع: هفت گنج
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 25 خرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85571

به "با عسل، سرفه کودکتان را درمان کنید&hellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عسل، سرفه کودکتان را درمان کنید&hellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید