با جذاب ترین ابزارهای آمازون برای تحویل و جابجایی کالا آشنا شوید

به گزارش مجله سرگرمی، فروشگاه اینترنتی آمازون با فعالیت در بسیاری از کشورها، به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین در جهان شناخته می گردد. این فروشگاه بزرگ تنها در آمریکا 100 میلیون کاربر آمازون پرایم دارد. چنین فروشگاه بزرگی برای مدیریت و ارسال بسته ها به دست مشتریان، به یک سیستم حمل و نقل اختصاصی و قوی احتیاج دارد. سیستم حمل و نقل و تحویل کالای آمازون وسایل نقلیه مختلفی را در بر می گیرد که در این مطلب به 9 مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم:

با جذاب ترین ابزارهای آمازون برای تحویل و جابجایی کالا آشنا شوید

ناوگان هوایی آمازون ایر

آمازون در ماه ژوئیه اعلام نمود 15 فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 تبدیل شده را به صورت لیزینگ از سرویس هوایی جنرال الکتریک تحویل گرفته است. این شرکت از سال 2016 توسعه یک ناوگان هوایی را برای جابجایی مرسوله های خود شروع نموده است و تا پیش از تحویل دریافت این 15 هواپیما، تعداد 50 فروند بوئینگ 767 را نیز در اختیار داشت. همچنین آمازون اعلام نمود که تا سال 2021 تعداد هواپیماهایش را به 70 فروند می رساند تا بتواند به طور کامل تعهد خود در تحویل سفارش های پرایم را اجرایی کند.

مرکز اصلی آمازون ایر در فرودگاه بین المللی کنتاکی است و بیش از 20 مرکز فعالیت دیگر نیز در سراسر ایلات متحده دارد.

باربری دریایی

آمازون اجناس وارداتی از چین را به وسیله حمل و نقل دریایی و با سیاست های خاص خودش مدیریت می نماید. تمامی فروشندگانی که محصول خود را در چین فراوری می نمایند، می توانند در کانتینرهایی که آمازون به سواحل غربی آمریکا می فرستد، برای محصولات خود فضای اختصاصی رزرو نمایند. این اقدام آمازون، وابستگی خرده فروشان به شرکت های حمل و نقل بین المللی را از بین می برد.

طبق گزارش USA Today، این شرکت در سال 2018 بیش از 5300 کانتینر را از چین به آمریکا منتقل کرد. البته هیچ یک از کشتی های مورد استفاده در تملک آمازون نیست!

تریلی ها

آمازون در سال 2015 هزاران دستگاه کامیون و تریلی خریداری کرد تا محموله ها را بین مراکز پخش این شرکت جابجا نمایند.

کامیون های بدون راننده

شاید جالب باشد بدانید که آمازون در بزرگراه بین ایالتی شماره 10 که از کالیفرنیا تا فلوریدا کشیده شده است، به صورت محدود از کامیون های خودران و بدون راننده فراوری شده توسط Embark برای جابجایی محموله هایش استفاده می نماید.

ون های مرسدس بنز اسپرینتر

این فروشگاه اینترنتی در سال گذشته میلادی 20 هزار دستگاه ون مرسدس بنز اسپرینتر را خریداری کرد تا وظیفه تحویل نهایی کالا به منزل مشتری را انجام دهند. آمازون با این خرید به بزرگترین مالک ون های اسپرینتر در جهان تبدیل شد و وابستگی خود را به شرکت هایی مانند فداِکس و سرویس پست ایالات متحده کاهش داد.

ون های Walk-in

آمازون به تازگی تعداد 2237 دستگاه ون Utilimaster walk-in را از اسپارتان پیش خرید کرد تا کالاها را به منازل مشتریان برسانند. این ون ها در نیمه دوم 2019 فراوری و تحویل داده خواهند شد. مزیت ون های Walk-in نسبت به مرسدس بنز اسپرینتر، بزرگتر بودن آن ها است که تعداد بیشتری بسته را در خود جای می دهند.

وسایل نقلیه شخصی

برنامه ای تحت عنوان آمازون فلکس وجود دارد که به وسیله آن، رانندگان به استخدام آمازون درمی آیند تا محصولات را به مشتریان تحویل دهند. رانندگان در این طرح می توانند از خودرو شخصی (سدان های معمولی یا بزرگتر) برای جابجایی بسته ها استفاده نمایند.

البته در مناطق خاص، دوچرخه سواران نیز به شرط تجهیز دوچرخه به یک سبد، می توانند در این طرح فعالیت نمایند.

Scout

از ماه ژانویه تا کنون، آمازون فعالیت آزمایشی Scout را در ایالت واشنگتن شروع نموده است. این وسیله الکتریکی در واقع یک ربات خودران است که به 6 چرخ و یک محفظه بار مجهز است و به دلیل ابعاد کوچک خود از پیاده رو استفاده می نماید تا محموله ها را در مسافت های نزدیک تحویل دهد.

پهپادهای پرایم ایر

پهپادها نیز دستگاه های دیگری هستند که چند سالی است توجه بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را به خود جلب نموده اند. سرویس تحویل مرسوله پرایم ایر با هدف ارسال محموله ها در کمتر از 30 دقیقه توسعه داده شده است. این سرویس اولین بار به صورت محدود در سال 2016 و در مناطق روستایی انگلستان به آزمایش گذاشته شد.

اما در ماه ژوئیه آمازون از طراحی پهپاد خودران جدیدی رونمایی کرد که می تواند یک محموله به وزن 5 پوند (2.2 کیلوگرم) را تا ارتفاع 15 مایلی (24.1 متری) جابجا کند. این شرکت به تازگی گواهینامه پرواز آزمایشی پهپادهای خود را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا دریافت نموده و اعلام نموده است که طی چند ماه آینده تست آن ها را شروع می نماید.

منبع: Business Insider

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36697

به "با جذاب ترین ابزارهای آمازون برای تحویل و جابجایی کالا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جذاب ترین ابزارهای آمازون برای تحویل و جابجایی کالا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید