با بوکینگ دات کام، هتل تان را رزرو کنید

به گزارش مجله سرگرمی، قصه بوکینگ.کام چطور شروع شد؟

Booking.com در سال 1996 میلادی توسط Geert Jan Bruinsma در آمستردام هلند تاسیس شد. Geert پلی ارتباطی بین هتلداران و مسافران زد و با ایجاد دفتری در آمستردام و درست کردن سایتی به اسم Bookings.nl کارش را شروع کرد. چند سال اولی که در این کار بود، پیشرفت قابل ملاحظه ای در رشد شرکتش دید. بالاخره در سال 2005 سایتش بهترین مرجع رزرو هتل در اروپا شد. در همین سال کمپانی آمریکایی The Priceline Group امتیاز این شرکت را خرید و از آن تاریخ به بعد Bookings.nl تغییر نام داد و با عنوان جدید Booking.com به فعالیت خودش ادامه داد.

با بوکینگ دات کام، هتل تان را رزرو کنید

تاکنون 13000 نفر در سراسر دنیا برای بوکینگ.کام کار می کنند که هدف شان فراهم کردن اقامت هایی مناسب با بودجه افراد، دسترسی راحت و لذن بیشتر از سفرشان است.

از کجا آغاز کنم؟

آغاز رزرو هتل بستگی به کشوری دارد که قصد سفر به آن را دارید. برای رزرو هتل در سفر به برخی از کشورها می توانید مسیرهای ساده تری را انتخاب کنید. در سفر به استانبول می توانید از خدمات خبرنگاران برای رزرو هتل در استانبول کمک بگیرید. خبرنگاران مناسبت ترین هتل را که با شرایط سفر شما سازگار باشد، برای تان انتخاب و رزرو می کند.

ثبت نام در بوکینگ.کام

در صورتی که می خواهید از بوکینگ. کام استفاده کنید، اولین قدم، ثبت نام در سایت است. با این کار شما از تمام امکانات سایت بهره مند خواهید شد. عضویت در سایت رایگان است و شما می توانید از طریق حساب Gmail یا فیسبوک عضو سایت شوید. مزیت ثبت نام در سایت این است که شما به جز استفاده از تمامی خدمات سایت، می توانید در پرتال نظر بدهید، به نظرات کاربران دیگر امتیاز بدهید و دیگران هم می توانند این کار را برای شما بکنند.

بعد از اینکه آدرس ایمیل خود را وارد کردید، لینک تایید عضویت برایتان ارسال می شود که باید آن را Confirm کنید تا اکانت فعال شود.

بعد از Confirm ایمیل، شما وارد پنل کاربری تان می شوید. در این قسمت شما می توانید شماره موبایل خود را وارد کنید تا اپلیکیشن بوکینگ برای شما ارسال شود. البته از طریق Google Play و App Store هم می توانید دانلودش کنید.

انتخاب ارز هم از دیگر گزینه هایی است که می توانید اینجا انتخابش کنید. خوشبختانه ریال ایران هم در میان لیست ارزها وجود دارد. از این طریق شما می توانید قیمت هر هتل را براساس ارز همان کشور محاسبه کنید.

راستی در خبرنامه سایت هم عضو شوید تا در آینده از خدمات تخفیفی هتل ها استفاده کنید.

چطور هتل پیدا کنم؟

ساده ترین راه پیدا کردن هتل، استفاده از داشبورد پنل کاربری تان است. در این قسمت بعد از انتخاب مقصد، تاریخ ورود (Check-in) و خروج (Check-out)، نوع سفر (کاری یا تفریحی)، تعداد اتاق و نفرات بزرگسال و کودک جستجوی هتل را آغاز کنید. بوکینگ دات کام براساس اطلاعاتی که شما دادید، هتل و فرودگاه های مرتبط را به شما پیشنهاد می دهد. لیست پیشنهادی بوکینگ براساس نظرات کاربران و امتیازی است که استفاده کنندگان هتل ها می دهند. نحوه امتیازدهی هم براساس پرسش نامه آنلاینی است که بعد از پایان اقامت در هتل، از طریق ایمیل برای هر شخص ارسال می شود.

وقت بررسی رسیده

هر اطلاعاتی که فکرش را بکنید در بوکینگ موجود است. از پایین ترین قیمت گرفته تا فاصله هتل با جاذبه های شهر. با توجه به نوع علاقمندی و اولویت هایی که در سفر دارید، می توانید به سراغ گزینه هایش بروید.

Our top picks: پیشنهادهای درجه اول بوکینگ است که با توجه به Score و نظرات کاربران به شما نشان داده می شود.

Lowest price first: رتبه بندی هتل ها براساس پایین ترین قیمت است.

Review score and price: بوکینگ بعد از بررسی Review و قیمت هتل ها و اقامت ها به شما پیشنهادها را می دهد.

Stars: اگر برایتان مهم است که هر هتل چند ستاره دارد، این گزینه را انتخاب کنید. می توانید از پایین ترین ستاره دسته بندی هتل ها را ببینید یا هتلی با ستاره بیشتر را مشاهده کنید.

Distance from the centre: این گزینه برای افرادی که فاصله محل اقامت تا جاذبه ها برایشان اهمیت دارد یا اینکه دوست دارند در مرکز شهر باشند، مناسب است. بنابراین هر هتلی براساس نزدیکی به مرکز شهر در اولویت است و به شما نشان داده می شود.

چند اصطلاح بوکینگ.کام را بشناسید

در قسمت معرفی کلی هتل ها شما با چند اصطلاح روبرو می شوید. بهتر است این اصطلاح و جملات را بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

In high demand: بوکینگ با نوشتن این عبارت، به شما توصیه می کند که برای رزرو، این هتل را در اولویت خودتان بگذارید.

Only 4 rooms left: این توضیح تعداد اتاق های خالی و باقیمانده را نشان می دهد. البته هر لحظه امکان دارد که این اتاق ها پر شود.

You just missed it: اتاق های هتل پر شده و شما قادر به رزرو نیستید.

Reservation possible witout a credit card: هر هتلی که این توضیح را داشته باشد، امکان رزرو اتاق هتل را بدون داشتن کردیت کارت (مستر کارت یا ویزا کارت) به شما می دهد.

Risk free: you can cancel later: در صورتی که رزرو را کنسل کنید، هیچ مبلغ کنسلی را پرداخت نمی کنید.

Free canceleation: در صورت کنسلی، مبلغ جریمه ای برای کنسلی نمی پردازید.

No prepayment needed: نیازی به پیش پرداخت برای رزرو اتاق نیست. تا روز اول اقامت شما در هتل، هیچ پولی از شما گرفته نمی شود اما اگر در همان روز اول به هتل نروید، از حساب بانکی شما مبلغی کسر می شود.

Todays Value Deal: در این روز، هتل با قیمت فوق العاده ای اتاق هایش را برای رزرو و اجاره عرضه می کند.

Guest favourite area in …: هتل مورد علاقه مهمانان در این منطقه.

Breakfast included: صبحانه هم شامل هزینه اجاره اتاق هتل است.

Un refundable: تحت هیچ شرایطی نمی توانید رزرو را کنسل کنید و باید کل هزینه را در روز اول اقامت بپردازید.

Pay now: وقتی هتلی شرایط کنسلی رایگان را نداشته باشد از این گزینه استفاده می کند و شما باید تمام پول رزرو را یکجا بپردازید.

حالا که با اصطلاحات کلی آشنا شدید و هتلی نظرتان را جلب کرد، به سراغ صفحه اش می رویم. در این بخش با هتل به طور کامل آشنا خواهید شد و می توانید به لیست علاقمندی هایتان اضافه اش کنید.

سه ویژگی مهم و کلی برای انتخاب هتل که به شما کمک می کند:

1- ستاره هتل 2- Score و 3- تعداد review. هر چقدر تعداد این سه گزینه بالاتر باشد، هتل بهتری منتظر شماست.

آیا اطلاعات بوکینگ.کام معتبر است؟

شاید پیش خودتان فکر کنید که ستاره های هتل و امتیاز آن (Score) مورد اعتماد نیست. اما این را مطمئن باشید که بوکینگ قوانین بسیار سخت گیرانه ای در این زمینه دارد و به هیچ وجه امتیاز و ستاره ای بدون نظرات کاربران و بازرسان شرکت به ثبت نمی رسد.

نحوه امتیازگیری بوکینگ.کام چگونه است؟

نحوه امتیازگیری هر هتلی با توجه به امتیاز (Score) مسافرانی است که در آن هتل اقامت داشتند. بعد از اینکه مدت اقامت شما تمام شد و به خانه برگشتید، از طرف بوکینگ برای شما ایمیلی ارسال می شود و از شما می خواهد که نظرات و امتیاز خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. در نتیجه کسی بدون رفتن به هتلی نمی تواند امتیازش را ثبت کند. این تفاوتی است که بوکینگ با سایت معتبر تریپ ادوایزر دارد. در تریپ ادوایزر همه افراد بدون رفتن به محل اقامت مورد نظر، می توانند نظرشان را بگویند یا امتیاز بدهند.

بوکینگ.کام یک منبع کامل و معتبر

  • بوکینگ تمامی سوالات و نگرانی های یک مسافر را بررسی کرده و در صفحه هر هتل و محل اقامتی به آن ها می پردازد. هر چیزی که فکرش را بکنید، پیدا خواهید کرد. از لوکیشن هتل تا نوع سرویس بهداشتی.
  • عکس های واقع بینانه از هتل در بخش معرفی قرار گرفته که می توانید با صبر و حوصله نگاهشان کنید و در کنارش نظرات کاربران را بخوانید تا تصوری قوی تر داشته باشید.
  • انواع اتاق ها، تخت ها، سرویس بهداشتی، نوع خدمات، پرسنل، قیمت و خیلی دیگر از گزینه ها را می توانید بررسی کنید و انتخاب خوبی داشته باشید.
  • هم چنین در بخش معرفی هتل، فاصله هتل تا جاذبه های اصلی اطراف آن نوشته شده و در قسمت Facilities امکاناتی مثل دسترسی به اینترنت، پارکینگ، وعده های غذایی، استخر و باشگاه، سرویس های ارائه شده توسط رسپشن و خدمات دیگر ذکر شده است.
  • یکی دیگر از کارهای جالبی که بوکینگ برای انتخاب سریع تر شما انجام داده، استفاده از آیکون ها و تصاویر استاندارد گرافیکی گردشگری است که در کنار توضیحات، کمک بیشتری به شما می کند.

بعد از انتخاب هتل چگونه آن را رزرو کنیم؟

بالاخره بعد از تصمیم گیری و انتخاب هتل، رزرو را انجام دهید. شما به صفحه اطلاعات رزروی هتل وارد می شوید و باید فرمی را پر کنید. بعد از نوشتن نام و نام خانوادگی، ایمیل شخصی، انتخاب نوع سرویس دهی (صبحانه، ترانسفر از فرودگاه به هتل یا اجاره ماشین) می توانید اطلاعات مهم و ضروری دیگری را هم بنویسید. مثلا ساعت خاصی به هتل می رسید یا سوال تعیینی دارید که هنوز به جوابش نرسیدید.

شرایط کنسلی

با توجه به اینکه ممکن است اتفاقات زیادی قبل از آغاز سفرتان بیفتد، امکان کنسلی در اختیار کاربران بوکینگ قرار گرفته است. اگر شما تصمیم به کنسلی گرفتید، در مورد هتل هایی که Free cancelation دارند، تنها با زدن گزینه Cancel this booking این کار را انجام می دهید. هنگام کنسل کردن رزرو از شما می پرسیدند که چه دلیلی برای این کار وجود دارد؟ مثلا جای بهتری را پیدا کردید؟ سایت دیگری را برای رزرو ترجیح داده اید، اطلاعات رزروی شما مثل نوع اتاق و تعداد نفرات تغییر کرده یا کلا تصمیمی برای سفر ندارید.

راهی دیگر برای پیدا کردن هتل مناسب

ممکن است که حوصله گشتن بین هتل های یک شهر یا منطقه را نداشته باشید و دنبال راه ساده تری برای رزرو اتاق بگردید. بوکینگ این امکان را به شما می دهد که با استفاده از گزینه Filter در سمت چپ صفحه استفاده کنید. گزینه هایی که شما با فیلتر کردن آن ها می توانید هتل خودتان را انتخاب کنید شامل: بودجه، محبوبیت هتل، تعداد ستاره ها، نوع فعالیت های وابسته به هتل (اسکی، گلف، هایکینگ، دوچرخه و ماهیگیری)، شرایط کنسلی (کنسلی رایگان، رزرو بدون پیش پرداخت یا بدون کارت بانکی)، تعداد وعده های غذایی و نوع آن ها (گیاهی، لبنی، گوشتی یا حلال)، نوع اقامت (خانه قایقی، هتل، هاستل، ریزورت، چادر، آپارتمان یا مُتل)، نوع تخت (دوبل یا یک تخته)، امتیاز (عالی، خیلی خوب، خوب، مناسب یا بدون امتیاز)، امکانات و خدمات (رستوران، ترانسفر هتل، اینترنت رایگان، اجازه برای سیگار، استخر و باشگاه) و جاذبه های اطراف هتل است.

بخش های دیگر بوکینگ دات کام

به جز رزرو محل اقامت، بوکینگ امکانات دیگری را در اختیار کاربرانش قرار داده است که شامل معرفی رستوران و رزرو صندلی، کرایه ماشین و رزرو بلیط هواپیما است.

در خانه، رستوران مورد نظرتان را رزرو کنید

بوکینگ با شرکت Open Table در زمینه رزرو رستوران همکاری می کند. در این قسمت شما می توانید اطلاعات مورد نظر مثل تعداد نفرات، ساعت ورود به رستوران، تاریخ و لوکیشن را بدهید تا Open Table برای شما بهترین پیشنهادها را ارائه دهد. البته شما باز هم می توانید از قسمت Filter برای پیدا کردن میز در یک رستوران استفاده کنید.

در سفر با ماشین کرایه ای خودتان رانندگی کنید

بوکینگ این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از سایت www.rentalcars.com ماشین مورد نظرتان را کرایه کنید و دیگر از تاکسی و وسایل نقلیه دیگر استفاده نکنید.

برای کرایه ماشین چند نکته را باید مد نظر داشته باشید:

  • برگه وُچِر شما باید همراه تان باشد تا به آژانس کرایه ماشین نشان بدهید که برای کرایه پرداخت کرده اید.
  • موجودی کردیت کارت یا دبیت کارت شما باید اندازه مبلغ مورد نظر شما باشد.
  • پاسپورت و گواهینامه رانندگی بین المللی شما باید همراه تان باشد. برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی نیاز به گواهینامه خودتان، گذرنامه، پرداخت پول و همچنین کارت ملی دارید.

در مطلب لوکس ترین ماشین ها را با قیمتی مناسب اجاره کنید با اپلیکیشن دیگری در این خصوص آشنا شوید.

بلیط هواپیما را خودتان بگیرید

  • در قسمت رزرو بلیط هواپیما و خرید آن، می توانید گزینه های سفر دو طرفه، یک مقصده و چند شهر را انتخاب کنید و سپس با دادن تاریخ رفت و برگشت، بلیط هواپیما را درخواست کنید.
  • هم چنین شما می توانید با توجه به نوع سفرتان و مبلغی که دارید گزینه های خرید بلیط مثل اقتصادی، First Class یا کاری را انتخاب کنید. یکی دیگر از گزینه ها برای رزرو بلیط انتخاب سن و سال افراد است، مثلا بزرگسالان، نوجوانان، جوانان، بچه ها و خردسالان در لیست قابل انتخاب شدن است.
  • بعد از پر کردن اطلاعات موردنیاز، سایت بوکینگ که با شرکت Kayak همکاری دارد، به شما لیستی از ساعت های پروازی و قیمت آن ها را می دهد. هم چنین شما می توانید بر اساس قیمت، توصیه کاربران و مدت زمان پرواز نوع پرواز را فیلتر کنید. بعد از انتخاب پرواز به قسمت View Deal بروید و با وارد کردن تعیینات خودتان، بلیط را رزرو کنید.

توصیه های نهایی

برای استفاده راحت تر از خدمات سایت، حتما اپلیکیشن آن را دانلود کنید.

Reviews را بخوانید تا دید دقیق تری از محل اقامت داشته باشید و تصمیم راحت تری بگیرید.

به بخش Travel guides بروید تا از تمام اطلاعات یک شهر و کشور مطلع شوید. عکس های مسافران، وضعیت آب و هوا و گشت شهری در این قسمت قابل مشاهده است.

پاسخ به سوالات متداول

  • آیا با کارت های اعتباری ایران می توان اقدام به ررزو هتل در بوکینگ.کام کرد؟

هنگام رزرو هتل در بوکینگ.کام ممکن است قیمت ها را به ریال ببینید، اما این به معنی امکان استفاده از کارت های اعتباری ایران نیست. برای پرداخت باید کارت های اعتباری بین المللی (ویزا کارت، مستر کارت و...) تهیه کنید و براساس واحد پولی کشور مقصد هزینه را پرداخت کنید.

  • آیا برای رزرو هتل نیاز به پیش پرداخت است؟

یکی از دلایل شهرت بوکینگ.کام این است که در خیلی از موارد نیازی به پیش پرداخت نیست.

  • آیا برای لغو هتل باید هزینه کنسلی بپردازیم؟

یکی دیگر از دلایلی که بوکینگ.کام میان کاربران پرطرفدار شده امکان FREE CANCELATION است. در اغلب موارد اگر از رزرو هتل تان منصرف شدید، بدون هیچ هزینه کنسلی، قبل از مهلت تعیین شده می توانید از رزو خود انصراف دهید.

  • آیا برای رزرو در بوکینگ.کام نیاز به کارت بانکی بین المللی داریم؟

در اغلب موارد بله. اما برای رزرو برخی هتل ها مخصوصا در آسیای شرقی نیاز به اطلاعات کارت بانکی بین المللی ندارید.

  • آیا با کارت های عضو شتاب می توان اقدام به رزرو هتل کرد؟

امکان رزرو هتل از طریق کارت های عضو شتاب وجود ندارد.

  • برای پرداخت هزینه رزرو هتل از چه کارت اعتباری استفاده کنم؟

کارت های ارزی بین المللی مانند ویزاکارت یا مسترکارت برای پرداخت هزینه مناسب هستند. اطلاعات این کارت ها را باید وارد درگاه آنلاین کنید این اطلاعات شامل: شماره کارت، نام صاحب کارت، تاریخ انقضای کارت، کد سه رقمی پشت کارت است.

  • آیا مسترکارت های کردیت کارت تهران برای پرداخت مناسبند؟

این کارت ها برای پرداخت کل هزینه در زمان رزرو مناسبند. برای پرداخت های دو مرحله ای یا پرداخت هنگام تحویل ممکن است دچار مشکل شوند.

balio.ir: بالیو | مجله اخبار صنعت گردشگری

baliro.ir: تور بالی ارزان قیمت | تور اندونزی ، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان بالی اندونزی

baham1.ir: مجله باهام | مجله تفریحی و سرگرمی دورهمی، با هم شاد باشیم

منبع: دالاهو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41034

به "با بوکینگ دات کام، هتل تان را رزرو کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بوکینگ دات کام، هتل تان را رزرو کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید