باید با فرهنگ سازی همه جانبه تصویر بهتری از گردشگری پیش بینی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، باید با فرهنگ سازی همه جانبه تصویر بهتری از گردشگری پیش بینی گردد.

باید با فرهنگ سازی همه جانبه تصویر بهتری از گردشگری پیش بینی گردد

مسعود نصرتی با بیان اینکه افق روشنی پیش روی توریستی نیست، اضافه نمود: باید معین گردد که از توریست داخلی و خارجی چه انتظاری داریم و کجا و چگونه می تواند اشتغال و عایدی ایجاد کند.

قائم مقام سازمان شهردای های کشور با بیان اینکه تعداد توریست داخلی که وارد گیلان، مازندران، مشهد و قم می گردد این قابلیت را دارد که کل کشور را در زمینه اشتغال و فراوری ناخالص ملی پوشش دهد، گفت: آمار 31 میلیونی گیلان و مازندارن و 21 میلیون توریست مشهد و قم در مقام مقایسه با توریستان اروپایی و آمریکایی، عدد قابل توجهی است، ولی بالاترین آمار مهاجرفرستی بخاطر نبودن شغل دقیقا به این استان ها مربوط می گردد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به تنهایی نمی تواند در حل مسائل صنعت توریستی به نتیجه برسد و باید از تفکر مدیریت انحصاری فاصله گرفت، چون سایر سازمان ها و وزارتخانه ها حاضر نیستند زیر نظر این تشکیلات کار نمایند، ادامه داد: ترکیه 30 سال پیش اوضاع اسفباری در اقتصاد داشت و با تفکر واحد که باید به اتحادیه اروپا بپیوندد با ادبیات و مطالبه ای ساده، مردم را به اسم ذی نفع مطلع کرد. ترکیه اگرچه در اتحادیه اروپا پذیرفته نشد، اما در سال 2015 تعداد توریستان استانبول از پاریس پیشی گرفت.

رئیس مجمع دنیای شهرهای راه ابریشم که در نشست تحول در حوزه توریستی و دولت سیزدهم در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سخن می گفت، درباره برنامه ای که دولت سیزدهم در حوزه توریستی باید داشته باشد، گفت: یکی از کشورهای اصلی در جهت جاده ابریشم ایران است، حتی تفاهم نامه ای در سالهای 2015 - 2016 با چین امضا کردیم، اما تا کنون از جاده ابریشم چه بهره برداری ای نموده ایم؟ کشور چین بانک جاده ابریشم دارد، ما چقدر از آن استفاده نموده ایم؟

او اضافه نمود: اگر کشور ما یکصدهزارم چین صندلی مالی داشت، اصلا به جاده ابریشم نمی پرداخت و فکر می کرد به اسم دومین قطب اقتصاد دنیا همه امکانات را در اختیار دارد و شش دانگ است و به جاده ابریشم هم احتیاج ندارد، مثل همین حالا که فقط با نگاه به نفت و گاز، بدون اینکه بدانیم در چه فضا و صندلیی قرار داریم از همه چیز غافلیم. چین 10 سال پیش را ببینید؛ برنامه این کشور بر چهار فصل شدن توریستی متمرکز شد و بعد سراغ جاده ابریشم رفت، برای اینکه تمدن و اصالت خود را به رخ کشورهای دیگر از جمله آمریکا بکشد. ولی ما آن را کنار گذشته ایم.

رئیس مجمع شهرهای اسلامی با طرح این پرسش که نگاه نظام و دولت سیزدهم به توریستی چه خواهد بود؟ اظهار کرد: کلمات ساده و عامیانه ای که دائما تکرار می گردد مبنی بر اینکه اگر در شهرها به روی توریستان خارجی باز گردد روی فرهنگ ایرانی تاثیر می گذارد، چه زمان قرار است به صورت علمی آنالیز و شرح داده گردد که این ما هستیم که با دروازه های باز به روی توریستان باید تاثیرگذار باشیم.

او در ادامه گفت: مزیت نسبی ایران به میزان کافی بالاست. باید در همین چارچوب ظرفیت ها را بالفعل کرد. توریستان اروپایی اگر به ایران بیایند و به سواحل ایران بروند انتظار ندارند به شیوه اروپایی سواحل را استفاده نمایند. او از مقررات ایران مطلع است و مطلعانه بدنبال استفاده از جذابیت های طبیعی سواحل است. پس در این راستا کوشش کنیم، نه اینکه قوانین را تغییر دهیم.

نصرتی گفت: اشاره نموده اند که در دولت سیزدهم قرار است صنعت ساختمان که اکنون متوقف شده، با انگیزه ساخت مسکن و ایجاد یک میلیون شغل دوباره فعال گردد. این کار به سرعت شدنی نیست. باید بپذیریم صنعت توریستی در مقطع زمانی کوتاهتری و با سرعت بیشتری می تواند پیش رو باشد و فضای اشتغال را فراهم کند. باید توریستی را احیا کنیم.

قائم مقام سازمان شهردای های کشور با تاکید بر اینکه دیگر فرصت آزمون و خطا در توریستی نداریم، اظهار کرد: در دوره ای، وقتی کاروان های راهیان نور وارد خوزستان می شدند مورد توجه قرار نمی گرفتند. آنها را به اسم گروهی که هزینه نمی نمایند، محیط زیست را به هم می ریزند، زباله فراوری می نمایند و فقط از سرویس بهداشتی استفاده می نمایند، می شناختند. تا اینکه در این سالها در سیاست ها تغییراتی داده شد تا فضایی ایجاد گردد که راهیان نور مورد استقبال شهروندان آن منطقه ها قرار گیرند. توریستی زمانی پیروز می گردد که در شهرها و روستاهایی که قابلیت جذب توریست دارند این احساس پدید آید که در کوتاه مدت قابلیت بهره برداری مالی از توریستی را دارند.

تصرتی بعلاوه به دولت منتخب پیشنهاد کرد کاهش ارزش پول ملی ایران به اسم یک تهدید داخلی به فرصتی برای جذب توریست بین المللی تبدیل گردد و این مزیت در آستانه جام دنیای قطر با مقرون بصرفه شدن سفر به ایران تبلیغ گردد.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152634

به "باید با فرهنگ سازی همه جانبه تصویر بهتری از گردشگری پیش بینی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید با فرهنگ سازی همه جانبه تصویر بهتری از گردشگری پیش بینی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید