بانک مرکزی چین نقدینگی به بازار تزریق کرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : بانک مرکزی چین امروز چهارشنبه برای حفظ نقدینگی بازارهای اقتصادی به وسیله قراردادهای خرید اوراق قرضه ذخیره بانک های تجاری به بازارهای اقتصادی این کشور پول تزریق کرد.

بانک مرکزی چین نقدینگی به بازار تزریق کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر ، بانک مرکزی چین روز چهارشنبه برای حفظ نقدینگی بازارهای اقتصادی به وسیله قراردادهای خرید اوراق قرضه ذخیره بانک های تجاری به بازارهای اقتصادی این کشور پول تزریق کرد.

طبق بیانیه ای که در وب سایت بانک مرکزی چین قرار داده شده این بانک 140 میلیارد یوآن (معادل 20.1 میلیارد دلار) را به وسیله قرارداد 7 روزه خرید و فروش مجدد اوراق قرضه ذخیره بانک های تجاری با نرخ سود 2.2 درصدی به بازارهای اقتصادی تزریق کرد.

بانک مرکزی در بیانیه خود گفت که این اقدام برای حفظ سطح نقدینگی و تقویت بازار صورت گرفته است.

طی چنین قراردادهایی بانک مرکزی به ازای خرید اوراق قرضه ذخیره بانک ها به آنها پول نقد می دهد و با این بانک ها توافق می نماید که این اوراق قرضه را دوباره در موعدی معین به آنها بازپس بفروشد (بیرون کشیدن نقدینگی از بازار).

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105359

به "بانک مرکزی چین نقدینگی به بازار تزریق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی چین نقدینگی به بازار تزریق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید