باقر لاریجانی منتخب جایزه سالانه پزشک بالینی بین المللی شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، با رای کمیته علمی انجمن متخصصین بالینی غدد درون ریز آمریکا، دکتر باقر لاریجانی بنیانگذار و رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برنده جایزه سالانه پزشک بالینی بین المللی انجمن متخصصین بالینی غدد درون ریز (AACE) شد.

باقر لاریجانی منتخب جایزه سالانه پزشک بالینی بین المللی شد

این جایزه به پاس دانش، تجربه، دستاوردها و خدمات ارزشمند او در زمینه های تشخیص و ارائه مراقبت های بالینی به افراد مبتلا به بیماری های غدد درون ریز اهدا شده است.

انجمن متخصصین بالینی غدد درون­ ریز (AACE) با بیش از 7000 عضو در آمریکا و 99 کشور جهان در سال 1991 با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجربه و همکاری متقابل و موثر میان متخصصین غدد سراسر جهان ایجاد شده است.

پیش از این در سال 2014 ، دکتر باقر لاریجانی پیروز به دریافت مرتبه علمی FACE از سوی این انجمن شده بود. دریافت این عنوان، نشانگر صندلی ممتاز آموزشی و مهارتی از منظر استانداردهای انجمن متخصصین غدد درون ریز آمریکا است.

لاریجانی با بیش از 16 هزار استناد و شاخص اچ 73 که توسط Google Scholar در سال 2020 ثبت شده است، یکی از شاخص ترین پزشکان و پژوهشگران ایران و منطقه شمرده می گردد. او علاوه بر پژوهش و آموزش، همچنان به طبابت و مداوای بیماران متعهد است.

برگزاری منظم کارگاه ها و دوره های آموزشی معتبر برای فارغ التحصیلان پزشکی، پرستاران و مراقبین سلامت با همکاری سازمان های تراز اول جهانی توسط دکتر لاریجانی و همکارانش در پژوهشگاه غدد و متابولیسم طراحی و برگزار می گردد.

دکتر لاریجانی به عنوان نایب رئیس کمیته ملی بیماری های غیر واگیر کشور، نسبت به طراحی و اجرای اسناد بالادستی همچون برنامه اقدام ملی بیماری های غیر واگیر اقدام نموده است.

در سطح بین المللی نیز، دکتر باقر لاریجانی تا به امروز با بسیاری از دانشمندان برجسته جهان و سیاستگذاران حوزه سلامت همکاری و تعامل داشته است. او از سال 2016 به عنوان عضو ثابت کمیسیون چاقی لنست، با این مرکز معتبر همکاری نموده است. این کمیسیون، با مشارکت چهل دانشمند برتر از سراسر جهان، عوامل مشترک مؤثر بر چاقی و گرمایش زمین را مطالعه می نماید. ژورنال لنست در سال 2019 گزارشی از این پژوهش را منتشر شده است.

دکتر لاریجانی تا به امروز پیروز به کسب جوایز ملی و بین المللی بسیاری شده است. از جمله این افتخارات، جایزه کمیته انجمن های ملی بنیاد بین المللی پوکی استخوان، جایزه حلقه طلایی دیابت از طرف بنیاد پایش دیابت ایتالیا و جایزه دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای کنترل مؤثر بیماری های غیرواگیر است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96605

به "باقر لاریجانی منتخب جایزه سالانه پزشک بالینی بین المللی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقر لاریجانی منتخب جایزه سالانه پزشک بالینی بین المللی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید