باقرزاده: افراد اضافه همراه تیم اعزام نمی کنم، تکرار پنجمی بازی های آسیایی سخت است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: سال جاری بازی های آسیایی سختی را در پیش داریم، اندونزی میزبان رشته هایی را وارد نموده که شانس مدال دارد.

باقرزاده: افراد اضافه همراه تیم اعزام نمی کنم، تکرار پنجمی بازی های آسیایی سخت است

فضل الله باقرزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: از آسیا جزو 24 نفری هستم که در کمیسیون های دنیای عضو هستم و در سایت آسیا این موضوع ثبت شده است. در سال 2017 انتخابات فدراسیون دنیای برگزار گردید. کمیسیون ارتقا، ارتباطات و مارکتینگ هم یکی از کمیسیون ها بود که حضور من یاری زیادی به شمشیربازی خواهد نمود.

وی تاکید نمود: جزو 10 نفر منتخب برای این کمیسیون نبودم و در بین 30 کاندیدا نفر یازدهم بودم و بعد از فوت یکی از اعضا من به عنوان نفر بعدی وارد کمیسیون شدم. کمیسیون ارتقا و ارتباطات و مارکتینگ در واقع شامل سه بخش است. در موضوع ارتقا با توجه به اینکه ایران در حال توسعه در این رشته است حضور من می تواند مثمرثمر باشد، در بحث ارتباطات هم پیش از این با توجه به نتایج ایران در دنیا و المپیک بارها در بخش تجهیزات از فدراسیون دنیای یاری گرفتیم و مطمئنا حالا و با حضور در این کمیسیون در بحث ارتباطات هم رشد بیشتری خواهیم داشت در موضوع مارکتینگ هم شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

باقرزاده اضافه کرد: عضو هیئت اجرایی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا هم هستم و این باعث می گردد تا در جریان همه اتفاقات و مسائل این رشته باشم. حضور نمایندگان ایران در کرسی های دنیای به رشته های ورزشی یاری زیادی می نماید. در شمشیربازی در کمیسیون قوانین، تجهیزات ورزشی و پزشکی ورزشی نیز نماینده داریم و همه این صندلی ها برای رشد شمشیربازی اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: ما در آسیا ارتباطات خوبی داریم و در بازی های آسیایی 2018 ناظر فنی آقای فاریابی از ایران خواهد بود که این ارتباط خوب ایران را نشان می دهد. این کرسی ها مربوط به شخص نیست بلکه باید منافع ملی در آن اولویت باشد. اگر من رئیس فدراسیون نبودم این صندلی را کسب نمی کردم و حالا که این صندلی هست باید ملی فکر کنم و تنها به صندلی ایران توجه کنم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید نمود: در سال اعزام های زیادی داریم اما به گونه ای برنامه ریزی کردیم که در بحث اعزام ها کمترین هزینه را داشته باشیم. من افراد اضافه همراه تیم اعزام نمی کنم. در مسابقات کره جنوبی 4 نفر اعزام می شوند. پیمان فخری در اعزام ها سرمربی، مربی و هم سرپرست تیم است و حتی گاهی کار ماساژور را هم انجام می دهد. من می توانم 8 نفر را اعزام کنم ولی این موضوع هزینه زیادی دارد. فدراسیون ما با وجود اعزام های زیاد، بدهی ندارد. حتی خودم سعی می کنم همراه تیم نباشم تا صرفه جویی گردد. وقتی تیم قرار است به مکزیک اعزام گردد و هزینه بلیط هر نفر 10 میلیون تومان است چرا باید همراه تیم بروم؟ با این صرفه جویی ها می توانم در جای دیگر تیم را به مسابقات اعزام کنم.

وی توضیح داد: در شرایطی که دولت و نظام با مسائل اقتصادی رو به رو است حق ندارم هزینه اضافه انجام دهم. من حتی برای مدت حضور بچه ها هم به دنبال کم کردن هزینه ها هستم و هزینه اضافه را ایجاد نمی کنم.

باقرزاده اعلام نمود: تیم سابر ایران در رده پنجم دنیا است و اگر این صندلی را تا سال 2019 حفظ کنیم و جزو 8 تیم برتر دنیا باشیم، به عنوان تیم اول آسیا و با 4 سهمیه راهی المپیک می شویم.

وی در مورد شرایط شمشیربازان برای حضور پیروز در بازی های آسیایی گفت: در اپه مربی خارجی داریم در در تورنمنت 4 چهار جانبه قراقستان محمد رضایی اول شد. در بخش دختران نیز در اپه و سابر اردویی مشترک را با اوکراین برگزار می کنیم. ما در هر سه رشته و در هر دو بخش زنان و مردان در تیمی و انفرادی اسامی را به کمیته ملی المپیک اعلام کردیم اما اسامی در خرداد ماه نهایی خواهد شد.

باقرزاده اضافه کرد: با حضور صالحی امیری شاهد حمایت از کمیته ملی المپیک هستیم. در شب عید کمیته صددرصد بودجه خود را گرفت و در شرایطی که فدراسیون ها مسائل اقتصادی زیادی داشتند از طرف کمیته پرداختی خوبی صورت گرفت. در سال جدید با پیگیری صالحی امیری و با وجود اینکه دولت بودجه را به مجلس داده بود درصدی به بودجه کمیته اضافه شد و اگر انتخابات زودتر برگزار گردیده بود و وی زودتر در راس کمیته ملی المپیک قرار می گرفت بودجه کمیته حتی 2 برابر می شد.

وی در انتها تاکید نمود: سال جاری بازی های آسیایی سخت است و اندونزی میزبان رشته هایی را وارد نموده که شانس مدال دارد. تکرار پنجمی سخت است و باید قبول کنیم که صندلی چین و کره و ژاپن دست نیافتنی است. قزاقستان هم در صندلی چهارم واقع شده است و دریافت این رده از قزاقستان کار سختی است. در رده پنجم هم اندونزی، تایلند، هند و ازبکستان را در کنار خود داریم و باید کوشش کنیم تا بتوانیم این صندلی را از آن ایران کنیم.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56545

به "باقرزاده: افراد اضافه همراه تیم اعزام نمی کنم، تکرار پنجمی بازی های آسیایی سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: افراد اضافه همراه تیم اعزام نمی کنم، تکرار پنجمی بازی های آسیایی سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید