بازگشت داور برجسته به فوتبال ایران؛ فغانی داور دربی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- کوشش های مسئولان فدراسیون فوتبال ظاهرا نتیجه داده و قرار است علیرضا فغانی برای قضاوت در مسابقات داخلی به زودی به ایران سفر کند.

بازگشت داور برجسته به فوتبال ایران؛ فغانی داور دربی

به گزارش خبرنگاران، از چند روز قبل بحث قضاوت دربی به وسیله علیرضا فغانی داور برجسته و بین المللی فوتبال ایران مطرح شده بود. در این خصوص گفته می شد خداداد افشاریان رییس کمیته داوران که ارتباط خوبی هم با فغانی دارد با او وارد مذاکره شده تا او به ایران برگردد و در مسابقات هفته های سرانجامی لیگ برتر و جام حذفی قضاوت کند.

فغانی که خودش هم از این مساله استقبال نموده بود منتظر پیشنهاد رسمی فدراسیون فوتبال بود که ظاهرا این اتفاق اتفاق افتاده و این داور برجسته ایران به زودی راهی تهران خواهد شد. در این خصوص خدادادافشاریان دو روز قبل در مصاحبه ای حضور فغانی در ایران برای قضاوت دربی را صراحتا تایید نموده بود اما این مساله شکل رسمی به خود نگرفت. بعلاوه شهاب عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال درباره بازگشت فغانی به کشور برای قضاوت مسابقات صحبت کرد و تاکید داشت که او در جام حذفی قضاوت خواهد نمود.

او گفته بود: از آقای فغانی که افتخار کشور است، خواسته ایم تا در چند بازی آخر لیگ و جام حذفی استفاده کنیم و اگر مسئله ای نباشد، این اتفاق خواهد افتاد. تاکید عزیزی خادم روی قضاوت فغانی در جام حذفی نشان دهنده حضور این داور شاخص در دربی پیش رو میان استقلال و پرسپولیس است.

در این شرایط اولین مسابقه ای که فغانی قرار است قضاوتش را برعهده داشته باشد، دربی 96 مرکز میان استقلال و پرسپولیس است. فغانی که پیش از این در 6 دربی به اسم داور وسط و 3 دربی به اسم داور چهارم حضور داشته ، حالا برای دهمین بار در مسابقه حساس استقلال و پرسپولیس حضور پیدا می نماید.

با توجه به بالاگرفتن اعتراض های تیم های لیگ فزونی و به خصوص استقلال و پرسپولیس به داوری های لیگ برتر حضور فغانی در مسابقه دربی جام حذفی می تواند شائبه ها را در این خصوص کاهش بدهد. فغانی که در بازی های مهم فوتبال جهان از جمله جام جهانی، المپیک، جام کنفدراسیون ها، جام ملت های آسیا و ... قضاوت نموده و یکی از داوران برجسته جهان محسوب می گردد، بی تردید با تجربه بالایش می تواند انتخاب خوبی برای مسابقه استقلال و پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی باشد.

از طرف دیگر بازگشت فغانی به فوتبال ایران بعد از حدود دو سال دوری اتفاق ویژه ای است. او که برای ادامه زندگی از ایران مهاجرت کرد و به استرالیا رفت، مدت زیادی در رقابت های لیگ داخلی این کشور سوت زد. بعلاوه فغانی به اسم داور بین المللی ایران در مسابقات مختلف شرکت کرد و اصلی ترین گزینه ایرانی برای حضور در جام جهانی قطر هم محسوب می گردد. حالا فغانی قرار است مسابقه دربی را در تاریخ 24 تیر ماه دوباره سوت بزند و به همین دلیل طی روزهای آینده راهی ایران خواهد شد.

علیرضا فغانی در مورد بازگشت به ایران و قضاوت در مسابقات فوتبال کشورمان گفت: با توجه به صحبت های انجام شده، قرار شده بود هر زمان که بتوانم در مسابقات داخلی فوتبال کشورمان قضاوت کنم و این موضوع جدیدی نیست.

فغانی با اشاره به داوری در لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد: لیگ استرالیا به سرانجام رسیده و من در حال حاضر در تایلند برای قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارم. باید ملاقات اولسان هیوندای و پاتوم تایلند را در چارچوب این رقابت ها سوت بزنم.

داور بین المللی فوتبال کشورمان در مورد زمان سفرش به ایران و احتمال قضاوت شهرآورد در جام حذفی فوتبال کشورمان، گفت: اواسط هفته جاری راهی ایران خواهم شد تا با هماهنگی فدراسیون فوتبال در هر بازی که احتیاج است قضاوت کنم.

در طول چند روز گذشته شایعات زیادی مبنی بر قضاوت علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشورمان در ملاقات تیم های پرسپولیس و استقلال در چارچوب جام حذفی فوتبال کشورمان مطرح شده است.

علیرضا فغانی در جام جهانی 2018 روسیه ملاقات رده بندی این رقابت ها را بین تیم های فوتبال انگلیس و بلژیک قضاوت کرد. وی بعلاوه سابقه قضاوت در ملاقات فینال المپیک 2016 ریو را هم در کارنامه خود دارد. این داور پر افتخار فوتبال کشورمان سال گذشته راهی استرالیا شد و در لیگ فوتبال این کشور قضاوت می نماید.

ملاقات پرسپولیس و استقلال در جام حذفی روز پنجشنبه 24 تیرماه از ساعت 19:45 در استادیوم آزادی تهران برگزار می گردد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

estekhdamjadid.ir: استخدام جدید: مجله کسب و کار، استارتاپ های گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150365

به "بازگشت داور برجسته به فوتبال ایران؛ فغانی داور دربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت داور برجسته به فوتبال ایران؛ فغانی داور دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید