باران و رعد و برق ادامه دارد

به گزارش مجله سرگرمی، استان های شمال غرب کشورمان تا اواسط هفته دارای جوی متغیر و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و نیز رعد و برق خواهند بود. اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای شرایط جوی این استان را تا 27 خرداد ناپایدار بیان کرد.

باران و رعد و برق ادامه دارد

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط ناپایدار جوی متناوب ناشی از گذر امواج ناپایدار و شرایط فصلی و محلی در این استان است که موجب بروز بعضی پدیده های جوی می گردد. به گزارش خبرنگاران، رگبار باران و رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ و اصابت صاعقه در نواحی مستعد از مخاطرات جوی اعلام شده است. بنابراین به عموم ساکنان آذربایجان شرقی توصیه می گردد از تردد و اتراق در راستا رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع خودداری نمایند. مدیریت بحران شهرداری تبریز نیز در نامه ای به معاون خدمات شهری و اجرایی، شهرداران مناطق، مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان در این باره هشدارهای لازم را داده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد هم از وجود امواج ناپایدار و ضعیف بارشی از اوایل هفته جاری در آذربایجان غربی طی 2 روز اطلاع داد و گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت این امواج به صورت افزایش ابر و بارش های پراکنده همراه با رعد و برق است که بیشتر در شمال استان مشاهده می گردد.

اردلان محمدپور اضافه نمود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقتضای فصلی، احتمال ریزش تگرگ در بعضی از مناطق شمال استان نیز دور از انتظار نیست. برای آسمان جنوب استان آذربایجان غربی نیز جوی نسبتا پایدارتر از شمال آن همراه با عبور امواج کم دامنه پیش بینی می گردد.

همچنین، سرپرست اداره کل هواشناسی اردبیل آسمان این استان را تا اواسط هفته آینده قبل از ظهرها صاف همراه با جو پایدار مطرح نمود و گفت: در بعدازظهر تا اوایل شب ها هم، به دلیل وجود رطوبت نسبی در جو و شرایط فصلی و محلی در بعضی مناطق به ویژه مناطق مرکزی استان اردبیل، احتمال رشد ابر و بارش رگباری باران وجود دارد.

سیاوش محمدی بیان نمود: بر اساس نقشه های هواشناسی، در بعضی مناطق استان اردبیل شاهد رگبار باران گاهی توأم با رعد و برق خواهیم بود. از نظر دمایی، تغییرات قابل توجهی برای این مدت پیش بینی نمی گردد، اما در مناطق شمالی استان و شهرستان کوثر هوای گرم تداوم خواهد داشت و در مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز هوای نسبتا خنک به ویژه در طول شب ها حاکم می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29948

به "باران و رعد و برق ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران و رعد و برق ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید