این 8 مکان عجیب واقعا در هند وجود دارند!

به گزارش مجله سرگرمی، شگفت انگیزهای هندی

هند کشوری است فراتر از آنچه که نقشه جغرافیا نشان می دهد. نقشه هند صرفا می تواند جاده ها را نشان دهد ولی هند واقعی در مردم، فرهنگ و داستان های شگفت آورش نهفته است. دقیقا به همین دلیل است که این کشور را هند افسانه ای می نامند. در اینجا فهرستی از جاهای شگفت آور هند آورده شده، جاهایی که از فرط دور از ذهن بودن، انسان در واقعی بودن آن ها چار تردید می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این مکان های عجیب بزنیم.

این 8 مکان عجیب واقعا در هند وجود دارند!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

1. تپه مغناطیسی لادخ

تپه مغناطیسی لاداخ ladakh که در ارتفاع معادل 3353 متری ازسطح دریا قرار گرفته است یکی از معروف ترین تپه های گرانشی دنیا است. این تپه نیروی جاذبه ای قوی دارد و نحوه قرار دریافت آن در محیط اطراف و پس زمینه ای که شیب را دربرگرفته این توهم دیداری را ایجاد می نماید که تپه می تواند خودرو را حتی با موتور خاموش به سمت بالا بکشد. در واقع این نیروی کشش آن چنان قوی است که اگر هواپیمایی درارتفاع پایین در پرواز باشد، می تواند درسیستم حرکتی آن transmission ایجاد اختلال کند. این تجربه ای هیجان انگیز است که فقط با حضور در محل می توان واقعا آن را درک کرد.

2. دهکدۀ مالینونگ، مقالایا

تفاوت این نقطه با دیگر نقاط دنیا در چیست؟ مالینونگ Mawlynnong پاک ترین دهکده آسیا است که نرخ بی سوادی در آن صفر است. دهکده ای است که تقریبا همه اهالی آن به زبان انگلیسی مسلط هستند و نهایت تلاش خود را برای حفظ پاکی دهکده خود و ترویج طبیعت گردی و اکوتوریسم بکار می برند. در زمانی که مسامحه کاری و اهمال و نیز اصول اولیه مربوط به بهداشت محیط از دغدغه های جوامع است، آشنایی با مالینونگ الهام بخش و شگفت انگیز خواهد بود.

3. پل ریشه ای زنده، چراپونجی، مقالایا

حتما شنیده اید که پلها را ازسنگ و آجر می سازند ولی اگر به چراپونجی Cherrapunji بیایید. مردمانی را می بینید که با یاری تنۀ درخت فوفل (نخل هندی) ریشه های درخت کائوچو را خم نموده و در جهت دلخواه راهنمایی می نمایند و بدین ترتیب پل های زنده ای از ریشه ها می سازند. می توان پل های ریشه ای زنده ای را به طول 30 متر و عمری بیش از 500 سال دراین ناحیه یافت. چراپونچی یک پل ریشه ای دو طبقه شگفت انگیز هم دارد که به طور کامل از ریشه ساخته شده و در نوع خود در دنیا بی نظیر است.

4. ساحل پیدا و نهان، ساحل چاندیپور، اریسا

ساحل چاندیپور یک ساحل معمولی نیست. از این ساحل دیدار کنید تا شاهد منظره ای نادر باشید و ببینید که چگونه مد دریا کاملا ساحل را از نظر ناپدید می سازد و درست همان روز جزر دریا مجددا آن را در مقابل دیدگان شما نمایان می سازد. این منظره ای واقعا نادر و شگفت آور است. تپه های شنی و درختان دم اسبی که با آهنگی خوش و دلنشین در ساحل تکان می خورند، از دیگر زیبایی های این ساحلند و خط ساحلی آرام و پرشکوه آن هر بیننده ای را مسحور می نماید.

5. صومعۀ پوتکال، زانساکار، لاداخ

صومعۀ پوتکال که یکی از دورافتاده ترین صومعه های دنیا محسوب می گردد، در قرن 14 میلادی در اطراف یک غار طبیعی بنا گشت. این صومعه از دور شبیه کندوی زنبورعسل است و به راحتی می تواند از دیده ها پنهان بماند. رسیدن به این صومعه مستلزم سفر 3روزه سخت و فداکارانه ای است که تنها با پای پیاده صورت می گیرد و هیچ وسیله نقلیه ای قادر به عبور از این جهت نیست.

6. دریاچۀ لونار، مهاراشترا

دریاچه لونار واقع در روستای بولدنار در ایالت مهاراشترا که در اثر برخورد شهاب سنگ به سطح زمین ایجاد شده، دارای ویژگی منحصر به فردی است بدین ترتیب که هم خاصیت قلیایی دارد و هم خاصیت نمکی. مطالعات و تحقیقات گسترده گوناگون در این محل انجام شده است. با وجود ذکرنام دریاچه لونار در کتب مذهبی قدیمی، تنها در سال 1823بود که این دریاچه کشف گشت. به نظر می رسد که رسوبات نمکی این دریاچه از خواص استثنائی برخوردار باشند، سطح آب دریاچه لونار، علیرغم تبخیر آب آن، کاهش نمی یابد و آب به طور مداوم به دریاچه روان است.

7. باران خون، کرالا

گرچه ترسناک است ولی حقیقت دارد. پدیده باران خون در ایالت جنوبی کرالا همگان را به تعجب واداشته است. این باران ها حاوی ذراتی سرخ رنگ هستند و تحقیقات نشان داده که این ذرات نوعی ساختار درونی دارند. گرچه پیش از این تصور می شد که رنگ این باران ها ناشی از ذرات حاصله از انفجار شهاب سنگ بوده است ولی مطالعات بیشتر نشان می دهد که احتمال تاثیر عناصر زمینی نیز در این پدیده وجود دارد. به هر حال هیچ یک از این دو نظریه هنوز به اثبات نرسیده است.

8. دیوار بزرگ هند، قلعه کامهالگار

در اطراف قلعه کامهالگارKumbhalgarh که هنوز برای بسیاری ناشناخته است، دیوارعظیمی به طول 36 کیلومتر وجود دارد که بعد از دیوار بزرگ چین، بزرگترین دیوار دنیا است. مورخان معتقدند این دیوار به منظور حفاظت از 360 بنای مذهبی که در داخل قلعه قرار دارند، ساخته شده است. سازمان یونسکو این قلعه را به عنوان میراث دنیای ثبت نموده است. این قلعه به واسطه دیوار بزرگ اطراف آن، مدت زمان مدیدی غیرقابل تسخیر باقی ماند.

با این که بیشتر پدیده ها و مکان های غیرعادی، توجیهات علمی دارند، ولی شکی نیست که دیدن مکان هایی که به شما معرفی کردیم، واقعا هیجان انگیز است. جالب است بدانید نقاط شگفت انگیز فراوان دیگری از این قبیل درهند وجود دارد که بسیاری حتی از وجودش بی خبرند.

منبع: blog.raynatours.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51661

به "این 8 مکان عجیب واقعا در هند وجود دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 8 مکان عجیب واقعا در هند وجود دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید