این هوش مصنوعی به تنهایی حل کردن مکعب روبیک را یاد گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، محققین دانشگاه کالیفرنیا یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده اند که پیروز شده به تنهایی حل کردن مکعب روبیک را یاد بگیرد و با انجام 20 حرکت در عرض 1.2 ثانیه چنین کاری را انجام دهد. گفتنی است که سریع ترین رکورد جهانی حل این مکعب به دست انسان، 3.47 ثانیه است.

این هوش مصنوعی به تنهایی حل کردن مکعب روبیک را یاد گرفته است

البته این سیستم موسوم به DeepCubeA در زمینه حل اتوماتیک این مکعب رکورددار نیست. سال گذشته، محققین پیروز به ساخت رباتی شدند که این کار را فقط در عرض 0.38 ثانیه انجام داد. اگرچه محققین دانشگاه MIT الگوریتم min2phase مشخصا برای انجام این کار آموزش دیده بود، ولی سیستم DeepCubeA پیروز شده به تنهایی جهت حل مکعب کیوب را دنبال کند.

برای حل مکعب روبیک می توان از میلیاردهای راه مختلف استفاده کرد اما در نهایت تمام این راهکار ها به وضعیت یکسانی ختم می شوند. بر اساس مقاله ای که محققین این پروژه منتشر نموده اند، آن ها 10 میلیارد ترکیب مختلف را در اختیار این سیستم قرار داده اند و سیستم را طوری تعریف نموده اند که بتواند از میان این تعداد راهکار، کاری کند که با انجام کمتر از 30 حرکت این مکعب را حل نماید.

از آنجایی که سیستم DeepCubeA مشخصا برای حل کردن مکعب روبیک توسعه پیدا ننموده، از آن می توان برای کارهای دیگری هم استفاده کرد. در هر صورت چنین الگوریتم هایی نشان می دهند که هوش مصنوعی روزبه روز هوشمندتر و کاربرد آن ها هم وسیع تر می گردد.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32678

به "این هوش مصنوعی به تنهایی حل کردن مکعب روبیک را یاد گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هوش مصنوعی به تنهایی حل کردن مکعب روبیک را یاد گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید