ایمنی ناچیز نیسان پیکاپ قدیمی در مقابل نسخه 2020
به گزارش مجله سرگرمی، نخستین نمونه از وانت نیسان پیکاپ در سال 1997 میلادی وارد بازار شد. این خودرو در قسمت های مختلف دنیا با اسامی گوناگونی نظیر نیسان فرانتیر، نیسان ناوارا و نیسان NP300 عرضه می گردد. نسل نخست این خودرو بسیار محبوب بود و هنوز در بسیاری از نقاط دنیا نظیر آفریقای جنوبی مونتاژ می گردد. کپی چینی آن نیز با نام پیکاپ ریچ توسط پارس خودرو در ایران به فراوری می رسد.

مونتاژ خودروهای قدیمی وجه مشترک خودروسازان در اقتصادهای در حال توسعه است و حال موسسه انکپ میخواهد تا میزان خسارات نامحسوس این کار را بهتر نمایش دهد. به همین دلیل تصمیم گرفته تا یک تست تصادف طراحی کند که در آن دو نسل از نیسان ناوارا به یکدیگر برخورد می نمایند. موسسه جهانی انکپ برای آن که نشان دهد فراوری خودروهای از رده خارج تحت عنوان صفرکیلومتر چه میزان می تواند برای مشتریان زیان آور باشد، نمونه کارکرده نسل سوم نیسان ناوارا را به این رقابت آورده است.
افزودن ایربگ همواره کارساز نیست!
نسل نخست نیسان پیکاپ که همچنان در آفریقای جنوبی به فراوری می رسد، در سال 2018 مورد تست موسسه جهانی انکپ نهاده شد. نتیجه تست تصادف نیسان پیکاپ فاجعه بار بود! هیچ ستاره ایمنی در این تست به دست نیامد تا در نهایت این خودرو برای بازبینی و برطرف ایرادات به شرکت سازنده مرجوع گردد. شعبه نیسان در آفریقای جنوبی حدود یکسال زمان را برای افزایش سطح ایمنی نیسان پیکاپ صرف کرد تا بتواند همچنان این خودرو از رده خارج را در خط فراوری خود نگه دارد. به دلیل پایین بودن هزینه های فراوری خودروهای قدیمی، معمولا شرکت های سازنده تمایلی به مونتاژ خودروهای جدید و جایگزینی آن ها با محصولات قدیمی خود ندارند. به همین دلیل سعی می نمایند با افزودن بعضی تجهیزات نظیر ایربگ، ایمنی این خودروها را افزایش دهند. اما به نظر می رسد بازهم شعبه نیسان در آفریقای جنوبی برای ادامه فراوری این خودرو به مشکل برخورد خواهد نمود، چرا که تست تصادف رودررو با نسل سوم نیسان ناوارا چندان موفقیت آمیز نبوده است.
نسل سوم نیسان پیکاپ موسوم به نیسان ناوارا در سایت فراوریی این شرکت واقع در نیسان ساخته می گردد و از سال 2014 روی خط فراوری این شرکت واقع شده است. این آزمون به خوبی نشان می دهد که پیشرفت ایمنی در طی نسل های مختلف چگونه بوده و چقدر خودروهای جدید نسبت به نسخه های قدیمی ایمن تر شده اند. از سوی دیگر ثابت می نماید واردات خودروهای دست دوم اروپایی برای اقتصادهای در حال توسعه می تواند مفید تر از فراوری باشد، چرا که فراورینمایندگان در این کشورها تمایل زیادی به ساخت خودروهای از رده خارج نشان می دهند.
منبع: MOTO1
منبع: دیجیکالا مگbanima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما